Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Remonttia pukkaa, help

11.04.2020 |

Hei kaikille. Olen aloittamassa remonttia kotiini nyt, kun on aikaa. Ajattelin tehdä ihan itse. Saunaa pitäisi paneloida, väliovia vaihtaa jne. Miten olette hoitaneet tarvikkeiden kilpailutukset? Olen amatööri näissä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkkikin voi sanoa jotain.

Vierailija
22/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan panelointi ja pari muutava väliovi, nämäkö maksavat 7000€?

Paneelit maksimissaan 50€/m2, en sitten tiedä että minkäkokoinen sauna sulla on mut sinne menee maksimissaan 40 neliötä.

Väliovet muutaman satkun kipale, halvimmillaan satku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet listan tarvitsemistasi osista, mitä tarkempi (tuotemerkkeineen ja malleineen) sen paremmin vertailtavat tarjoukset saat. Sitten lähetät sen viiteen valitsemaasi rautakauppaan.

Jos haluat kaiken yhdestä paikasta, maksaa se enemmän. Halvimmalla pääset googlaamalla kaiken netistä ja tilaamalla erikseen.

Bauhausissa on listahinnat, k-rauta on kallis, kärkkäisen verkkokaupa voi yllättää

Jeps, näin ajattelin nyt tehdä. Seudulla löytyy vähintään 5 kauppaa johon voin laittaa listaa. Pitää selvittää mihin laitan pyyntöjä. Nyt hommiin!

Vierailija
24/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alueellasi on höyläämöjä ja sahoja, jotka tuottavat noita puujalosteita, niin niistä saa yleensä halvemmalla kuin rautakaupoista. Me ei olla mitenkään kilpailutettu, kun remontoidaan aina huone kerrallaan, ja paljon tavaraa ollaan haettu suoraan höyläämöltä läheltä ja hieman kauempaakin. Osa käyttämästämme materiaalista on sellaista, ettei sitä ihan joka paikasta saakaan.

Suosittelen kyllä, ettet osta ihan niitä halvimpia ovia. Meille laitettiin vessan oveksi sellainen halpa ovi, ja kyllä se on 10 vuodessa jo aika kauhean näköinen. Teetetään siihen puusepällä uusi ovi, kunhan sen aika tulee.

Vierailija
25/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.15 % saa hinnasta pois, kun menee kysymään tarjousta.

Ihan turha rampata  monessa paikassa. 

26/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nyt laitettu tarjouspyyntöjä menemään eri osoitteisiin eri rautakaupoille. Pari tuntia siinä vierähti. Jään odottamaan menikö oikeisiin sähköposteihin ja tuleeko tarjouksia?

Vierailija
27/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on mm. Urakkamaailma -niminen sivusto, jossa voit kilpailuttaa. Ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä jokaiseen firmaan.

En ole kyseisen nettisivuston omistaja tai ylläpitäjä, joten en siksi tässä mainosta. Itse käytin sitä viime vuonna, mutta on sielläkin kaikenlaista säheltäjää liikkeellä. Muista tarkistaa, että yrityksellä on vastuuvakuutus. 

Vierailija
28/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo materiaalien ostokin on noin hakusessa, tuleekohan toteutuksesta kelvollinen?

Vierailija
29/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo materiaalien ostokin on noin hakusessa, tuleekohan toteutuksesta kelvollinen?

Ei se remontointi niin vaikeaa ole etteikö sitä oppisi. Ollaan remontoitu vanhaa taloa ja monta asiaa on tullut opeteltua ihan lukemalla, kysymällä neuvoa ja yrityksen ja erehdyksenkin kautta. Lopputulos on vielä toistaiseksi miellyttänyt silmää 🙂

30/30 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on mm. Urakkamaailma -niminen sivusto, jossa voit kilpailuttaa. Ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä jokaiseen firmaan.

En ole kyseisen nettisivuston omistaja tai ylläpitäjä, joten en siksi tässä mainosta. Itse käytin sitä viime vuonna, mutta on sielläkin kaikenlaista säheltäjää liikkeellä. Muista tarkistaa, että yrityksellä on vastuuvakuutus. 

Kävin katsomassa sivuston, vaikuttaa ihan hyvältä jos haluaa tekijän. Mutta ilmeisesti ei pysty kilpailuttamaan pelkkiä tarvikkeita esim rautakaupoista tms, tuolla sivustolla? Noh, laitoin menemään jo pyynnöt rautakaupoille ja haluan oppia tekemään itse remonttia. Odottelen tarjouksia.