Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelen läskiä pois. Tällä viikolla jo 40 km. Hulavanne ei toiminut.

Vierailija
11.04.2020 |

Yritin hulavannetta pyörittämällä saada vatsamakkaroita kuriin, eikä ollut mitään vaikutusta. Ostin vanteen elokuussa ja pyörittelin vähintään 10 min. joka ilta. Nyt se on seisonut olohuoneessa käyttämättä pari kuukautta, koska pyörittämisellä ei ollut mitään vaikutusta mahamakkaroihin, siis ei edes vyötärö kaventunut. Nyt Koronan aikaan olen kävellyt, kävellyt, kävellyt. Katsotaan, jos tämä auttaa. Paino ainakin on pudonnut jo 3 kg maaliskuun alusta lähtien. Tässä on vielä pari päivää tätä viikkoa ja ajattelin tehdä uuden oman ennätyksen: 60 km viikossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiinnostavaa. Millaisia HIIT harjoituksia olet tehnyt?

Vierailija
22/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 km viikossa kuulostaa paljolta. Itsekin käyn metsälenkeillä ja kuntoradoilla, ja joskus menee 12 km kerralla, mutta en jaksa niin pitkiä lenkkejä monta kertaa viikossa. Kuntosali on myös hyvä, jos haluaa pysyvästi pudottaa painoa. Siellä ei energiankulutus kertakäynnillä ole suurta, mutta lihasmassan kasvu vaikuttaa siihen, että lepokulutus kasvaa. Itselläni on ryhti kohentunut kuntosalilla käynnin myötä. En pyri laihduttamaan, mutta peilistä pitää katsoa samankokoinen ihminen kuin ennenkin. Heti jos vyötärönnappi alkaa housuissa kiristää, teen muutaman pätkäpaastopäivän ja liikun vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että liikut, mutta muistathan ruokavalion tärkeyden. Se on avain painonpudotukseen.

Vierailija
24/27 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että liikut, mutta muistathan ruokavalion tärkeyden. Se on avain painonpudotukseen.

Se nyt ei ole lainkaan niin yksiselitteinen asia. Kun kulutat enemmän kuin syöt, pääsääntöisesti laihdut. Olen itse laihduttanut v. 2003. Silloin putosi paino 8 kg. Kun liikkuu tarpeeksi, voi syödä vapaammin. En ole ylipainoinen, enkä vahdi jokaista suupalaa, mutta liikun niin että tulee hiki vähintään tunnin päivittäin.

Vierailija
25/27 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on ajanhaaskausta, ala hölkätä.

Älä laita neuvoja, kun et tiedä laihduttamisesta tai terveysliikunnasta yhtään mitään.

Vierailija
26/27 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöritit 10 min päivässä, niin eihän se tee kuin 66 kcal (googlesta löytyi tieto 400 kcal/h). Eli kun kävelet pidempään, ehdit kuluttaakin enemmän, vaikka google antaakin arvioksi 300 kcal/h. Hulaamalla tunnin siis olisit tehokkaampi.

Vierailija
27/27 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyöritit 10 min päivässä, niin eihän se tee kuin 66 kcal (googlesta löytyi tieto 400 kcal/h). Eli kun kävelet pidempään, ehdit kuluttaakin enemmän, vaikka google antaakin arvioksi 300 kcal/h. Hulaamalla tunnin siis olisit tehokkaampi.

Hulavannetta on jo vuosi mainostettu nimenomaan vyötärön kiinteyttäjänä. Täsmäliike vyötärölle. Kukaan, siis ei kukaan jaksa pyörittää vannetta tuntia. Minä olen pyörittänyt pisimmillään 1500 kierrosta kahdella pysähdyksellä, mitä lienee aikana noin puoli tuntia. Siinä oli kyse hullusta vedosta. Ei sitä normaalisti varttituntia kauempaa viitsi tehdä.