Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään nettihuijarin uhria?

N30
11.04.2020 |

Tunnetko tai tiedätkö ketään, jota olisi "amerikkalainen upseeri" tms päässyt höynäyttämään? Miten ihmeessä ihmiset edelleen menee lankaan, vaikka näistä varoitellaan?? 😒

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bd9fa865-9b84-4e27-8984-8fe0d4eb…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ei tämän tyyppiset huijaukset eroa millään tavalla Jylhän/Sarmasteen tyylisistä sertifikaattiväärennöksistä. Jokaisen älykkään ihmisen pitäisi haistaa palaneen käry kilometrin päästä.

Vierailija
2/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Vaikka noissa jutuissa kuinka vakuutellaan, että noin voi käydä kelle vain, niin täytyyhän uhrin olla äärettömän tyhmä. Ei kukaan täysijärkinen lähetä rahaa ihmiselle, jota ei ole edes tavannut. Itse olen päälle 50 ja erotan huijausyritykset jo kaukaa. Niitä tulee Facebookin kautta vähän väliä.

"Amerikkalaisupseerit" puhuvat yllättävän huonoa englantia muuten.

Näistä on ollut niin monta lehtijuttua ja varoitusta, että täytyy olla vähämielinen mennäkseen vipuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset kaipaavat ihan sairaasti mielistelyjä.

Vierailija
4/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Vaikka noissa jutuissa kuinka vakuutellaan, että noin voi käydä kelle vain, niin täytyyhän uhrin olla äärettömän tyhmä. Ei kukaan täysijärkinen lähetä rahaa ihmiselle, jota ei ole edes tavannut. Itse olen päälle 50 ja erotan huijausyritykset jo kaukaa. Niitä tulee Facebookin kautta vähän väliä.

Näistä on ollut niin monta lehtijuttua ja varoitusta, että täytyy olla vähämielinen mennäkseen vipuun.

No tätä minäkin olen miettinyt, että miten ihmeessä tämä mielikuvitusupseeri tai Nigerian kuningas saavat hööpötettyä uhrinsa siihen pisteeseen, että kymmeniä tuhansia liikkuu?? Miten kukaan voi olla niin tyhmä, jos ihan suoraan sanotaan?

Vierailija
5/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole, miksi syllistätte. Yksinäisyys ja rakkauden nälkäisyys saa ihmisen toimimaan ajattelemattomasti.

Kyllähän näitä samantapaisia huijauksia on otetaan se hulttio mies tai nainen jonka ainoa motiivi on hyötyä rahallisesti, miten se lopulta eroaa tuosta?

Mitä rikkinäisempi ihminen sen helpommin huijattavissa.

Vierailija
6/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ikuinen poikamies, viisissäkymmenissä, lähetti monta tonnia rahaa, ja lopulta meni lentokentälle vastaan olematonta naista. Rahapyynnöt olivat niin klassista huijausta kuin olla ja voi, mutta läheisten varoittelut kaikuivat kuuroille korville.

Rahaa tarvittiin matkan maksamiseen, mutta matka viivästyi ja kuluja tuli lisää, kun äiti sairastui syöpään, perheen taloon tuli vesivahinko, pikkuveli kaatui pyörällä ja sai aivovamman, isä jäi työttömäksi, mummo sai sydäninfarktin ym. ym. loputon lista. Miehen perhe ei rahan lähettämistä voinut estääkään, koska mies on täysivaltainen ihminen ja omat rahansa käytti.

Vierailija
7/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset kaipaavat ihan sairaasti mielistelyjä.

Aivan yhtälailla kaipaavat nuoret ja keski-ikäiset.

Yhtä höynäytettävissä olevat. Ei kannata koskaan aliarvioida ihmisen tarvetta tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi. Sellainen joka ei sitä saa on helposti huijattavissa, sellaisen toimesta joka tietää ja on tarpeeksi häijy hyödyntämään tuota. Siihenhän eri yhteisötkin perustuvat, täyttämään tuota ihmisen perustarvetta, eikä se aina ole hyväntahtoista suinkaan.

Vierailija
8/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Ikuinen poikamies, viisissäkymmenissä, lähetti monta tonnia rahaa, ja lopulta meni lentokentälle vastaan olematonta naista. Rahapyynnöt olivat niin klassista huijausta kuin olla ja voi, mutta läheisten varoittelut kaikuivat kuuroille korville.

Rahaa tarvittiin matkan maksamiseen, mutta matka viivästyi ja kuluja tuli lisää, kun äiti sairastui syöpään, perheen taloon tuli vesivahinko, pikkuveli kaatui pyörällä ja sai aivovamman, isä jäi työttömäksi, mummo sai sydäninfarktin ym. ym. loputon lista. Miehen perhe ei rahan lähettämistä voinut estääkään, koska mies on täysivaltainen ihminen ja omat rahansa käytti.

Myönsikö tulleensa huijatuksi, vai elääkö toivo yhä? Ja rahalähetykset jatkuu?

Vierailija
9/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönsikö tulleensa huijatuksi, vai elääkö toivo yhä? Ja rahalähetykset jatkuu?

Sama kiinnostaa minua. Tuossa lehden jutussa mainittiin henkilöstä, joka lähetti huijauksen ilmi tultuakin rahaa, miksi hyvät ihmiset miksi 😔 Miksi on niin hankalaa uskoa läheisiä ja virkavaltaa, mutta vierasta nimimerkkiä taas voi uskoa sokeasti😔

Vierailija
10/10 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi J. Mattila. Nigerialaiset huijasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi