Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset menee edelleen joukolla kauppaan?

Vierailija
10.04.2020 |

Eilen kaupassa käydessä tuli nähtyä suuri osa kulkemassa pareittain, oli jopa isompia perheitä lapsineen. Pienen lapsen vielä ymmärtää jos ei pysty jättämään sitä kotiin, mutta ne muut...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hallitus on kovaan ääneen todennut, että rajoitukset voidaan pian purkaa ja ihmiset vain ennakoivat tämän.

Vierailija
22/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhdenkään kaupan ovella ole nähnyt mitään "yksin kauppaan"- ilmoitusta. Käydään jatkossakin pariskuntana, mulla ei ole ajokorttia joten miehen on oltava mukana. Vaihtoehtoisesti ramppaan lähikaupassa useammin ja tuon mitä jaksan kantaa. Mites yh:t? Pitäiskö jättää lapsi/ lapset yksin kotiin? Enemmän on kaupassa näkynyt pariskuntia, perheitä ja ystävyksiä kuin yksin olijoita. Jos frendin kanssa mennään samaa matkaa kauppaan, pitäiskö toisen odottaa ulkona ja hoitaa sitten omat ostoksensa, vai voidaanko mennä samaan aikaan kunhan kuljetaan turvavälin päässä toisistamme?

Älkää nyt edes viitsikö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käyn kaupassa ja koko ajan jännitän sen jälkeen olenko saanut koronan. Kymmenen päivää se voi itää. 

Vierailija
24/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituutta ne ihmiset jotka eivät noudata ohjeita ja tuovat kakarat kauppaan hillumaan. Alan sanomaan jatkossa.

Vierailija
25/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, olen ihmetellyt samaa. Itse jätin perheen aamulla nukkumaan ja kävin pääsiäisen ruokaostokset Prismalta klo 5. Ei ollu tungosta ja hyllyissäkin kivasti tavaraa. Kotiin miehen valmiiksi kattamalle aamupalalle, ihan jees.

Vierailija
26/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouko-mobiili

Vierailija
27/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on se että joko käymme (minä ja mieheni) useamman kerran viikossa kaupassa tai 1-2krt kahden viikon aikana, kaksistaan saamme kannettua kerralla enemmän. Kumpikaan meistä ei pysty kantamaan hirveitä kuormia kiitos mieheni 8krt leikatun selän ja minun hajonneen polven ja nilkan takia. Autoa ei ole, kauppaan matkaa n.3km suuntaansa. Taksiin ei todellakaan käytetä rahaa, olemme molemmat työttömiä.

Joten, onko parempi että käymme useasti kaupassa yksittäin vai harvoin kaksistaan?

Vierailija
28/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätisti sanottuna tässä korona tilanteessa kyllä fiksut erottuu vähemmän fiksuista.

Vierailija
29/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhdenkään kaupan ovella ole nähnyt mitään "yksin kauppaan"- ilmoitusta. Käydään jatkossakin pariskuntana, mulla ei ole ajokorttia joten miehen on oltava mukana. Vaihtoehtoisesti ramppaan lähikaupassa useammin ja tuon mitä jaksan kantaa. Mites yh:t? Pitäiskö jättää lapsi/ lapset yksin kotiin? Enemmän on kaupassa näkynyt pariskuntia, perheitä ja ystävyksiä kuin yksin olijoita. Jos frendin kanssa mennään samaa matkaa kauppaan, pitäiskö toisen odottaa ulkona ja hoitaa sitten omat ostoksensa, vai voidaanko mennä samaan aikaan kunhan kuljetaan turvavälin päässä toisistamme?

Älkää nyt edes viitsikö.

Sun miehesi ei osaa hoitaa ostoksia?!? Tai ei pysty istumaan autossa sitä aikaa kun sinä teet ostokset, jos oikeasti ei kykene siellä kaupassa käymään ilman sinua. Ja mitä ihmettä, kaverin kanssa kauppaan? 😲 Vai onko sulla joku syy, että et pysty hoitamaan asioita ilman että joku on aina saattamassa?

Vierailija
30/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen joukolla?

Vierailija
31/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouko parka...

Niinpä. Jättäkää jouko rauhaan.

Vierailija
32/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituutta ne ihmiset jotka eivät noudata ohjeita ja tuovat kakarat kauppaan hillumaan. Alan sanomaan jatkossa.

Ei sen kultapieni tarvitse mennä sinne kauppaan, tilaa ruokakassi ovelle. Vai oletko tyhmä?

Vierailija
33/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt ihan samaa, kai se riski saada korona kasvaa mitä enemmän sinne kauppaan menee porukkaa. Meillä minä käyn kaupassa, tuon sen mitä tarvitaan ja jos joku haluaa jotain erityistä, niin tuon sen

Vierailija
34/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsia voi jättää kotiin, ne hajottaa talon.

Vierailija
35/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään asiaa mennä kimpassa saman talouden jäsenten. On se vaan niin vaikeaa noudattaa niitä ohjeita. Selkeästi sanottu, että yksin kauppaan. Ei kauppa ole mikään viihdekeskus. Etsiköön ääliöt huvinsa muualta.

Missä näin on sanottu?

Esim. toissapäivänä uutisissa.