MTV uutiset: Ruotsin kuolinluvut kertovat karua kieltään, mitä tapahtuu, jos uhkaa ei oteta vakavissaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsin-koronalepsuilun-kammottava-…
Nyt tsemppiä kaikki suomalaiset, älkää parveilko kaupoissa ja tehkö omia ratkaisuja vastoin rajoitusmääräyksiä. Päästään tästä nopeammin kaikki yli ja nauttimaan taas elämästä. <3
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö olette oikeasti sitä mieltä, että Ruotsin malli on parempi?
Juuri nyt, tänä keväänä, vaikuttaisi ikäänkuin siltä, että Suomen malli olisi parempi. Kun katsotaan asiaa vuonna 2025, todettaneen Ruotsin selviytyneen kriisin kokonaisvaikutuksista Suomea paremmin. Me uhraamme tällä hetkellä aktiivisen kansanosan elinkeinot ja toimeentulon sen eteen, jotta joka tapauksessa pian kuoleva kansanosa saisi elämäänsä lyhyen huonolaatuisen lisäpätkän.
Yksittäiset ihmiset ja ihmisryhmät eivät voi omin päin rikkoa koko yhteiskuntaa koskevia määräyksiä. Nyt jokainen on vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän virusta vältellään, sitä pidempään tämä kestää.
Ruotsin luvut ovat aivan siedettäviä ja kertoo sen että Suomen rajoitustoimet ovat olleet ylimitoitettuja.
Muutama sata menehtynyttä huonokuntoista vanhusta olisi ollut pienempi haitta kuin se että talous lähes pysähtyy ja koko vuoden bruttokansantuote laskee ainakin 5%.
Etkö siis vieläkään tajua, että hallitsemattomasti leviävän epidemian aikana kuolee monia muitakin kuin huonokuntoisia vanhuksia? Ja myös muihin sairauksiin hoitoa tarvitsevat menehtyvät, kun terveydenhuoltojärjestelmä romahtaa?
Ne, jotka kuolevat koronaan nyt, kuolisivat siihen kuitenkin vuoden sisällä, koska kaikki tulevat tämän taudin lopulta saamaan, elleivät pysyttele eristyksessä. Jokaisen riskiryhmäläisen on itse tehtävä valinta, ottaako hän riskin vai ei. Jos ei ota, niin pysytelköön itse täysin eristyksessä. Muilla pitäisi olla oikeus jatkaa elämää rajoituksetta.
Talous kaatuu täysin, jos tätä eristystä jatketaan esim. vuoden loppuun.
Joka ikinen on nyt viime kädessä vastuussa ihmishengistä.
Kukaan ei voi tehdä omia päätöksiään vastoin määräyksiä. On myös erittäin vastuutonta kyseenalaistaa mm. WHO:n suosituksia. Jokainen meistä on vastuussa tekemisistään ja sanomisistaan - myös näennäisen anonyyminä netissä.
Yhteiskunnan päätöksentekijöillä pitäisi aina olla mielessään ensisijaisesti yhteisön pitkän aikavälin kokonaisetu, eikä ihan minkä tahansa yksilön henkilökohtainen etu.
Ruotsalaiset ovat nyt yllättäen tajunneet tämän asian meitä paremmin, vaikka perinteisesti asiat ovat historian kokemuksista johtuen olleet toisinpäin.
Rajoitustoimien pointtihan on siinä, että jos kaikki sairastuvat nyt _yhtä aikaa_, ruumiita tulee kaikista ikäluokista ja muidenkin sairauksien osalta kun terveydenhuolto romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin luvut ovat aivan siedettäviä ja kertoo sen että Suomen rajoitustoimet ovat olleet ylimitoitettuja.
Muutama sata menehtynyttä huonokuntoista vanhusta olisi ollut pienempi haitta kuin se että talous lähes pysähtyy ja koko vuoden bruttokansantuote laskee ainakin 5%.
Se on mille laskee arvoa. Kukin tyylillään.
Ruotsalaiset on dorkia
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis vieläkään tajua, että hallitsemattomasti leviävän epidemian aikana kuolee monia muitakin kuin huonokuntoisia vanhuksia? Ja myös muihin sairauksiin hoitoa tarvitsevat menehtyvät, kun terveydenhuoltojärjestelmä romahtaa?
Ne, jotka kuolevat koronaan nyt, kuolisivat siihen kuitenkin vuoden sisällä, koska kaikki tulevat tämän taudin lopulta saamaan, elleivät pysyttele eristyksessä. Jokaisen riskiryhmäläisen on itse tehtävä valinta, ottaako hän riskin vai ei. Jos ei ota, niin pysytelköön itse täysin eristyksessä. Muilla pitäisi olla oikeus jatkaa elämää rajoituksetta.
Talous kaatuu täysin, jos tätä eristystä jatketaan esim. vuoden loppuun.
Ei pysty pysymään täysin eristyksissä koska on päästävä esim. lääkäriin. Itse en ole perussairas, olen ollut hyvin terve koko ikäni. Mutta tällä hetkellä olen sairas ja hoidon tarpeessa, tuntuu katkeralta että tulen kuolemaan kotonaan kun ilman sitä olisin pysynyt hengissä. Olen nelikymppinen vasta.
Tämä koskee myös monia muita, tällä hetkellä väliaikaisesti sairaita jotka eivät tuota nyt kestä. Ja myös nuoria perusterveydenhuollon jotka jostain syystä sattuvat saamaan taudin vakavan muodon. Jos ja kun olemme kaikki samaan aikaan sairaina hoitoa ei tule riittämään meille kaikille.
Tämä on vasta alkua. Viime viikonloppu oli Tukholmassa lämmin. Ihmisten parveilu kaljaterasseilla alkaa näkyä vasta 2-3 viikon päästä.
Minkä verran ruotsissa on kaatunut yrityksiä ja on lomautuksia ja YT-uhan alla ? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoitus tukahduttaa vai loiventaa tartuntoja? Muistan pääministerin sanoneen jo viikkoja sitten että tukahduttaminen ei enää silloin ollut mahdollista. Onko tähän tullut nyt muutos?
Alapeukuttakaa vaan, mutta tämä on kyllä oleellinen kysymys tässä vaiheessa. Johan maailmalla odotellaan toista aaltoa. Vai saiko pääministerin mainitseminen teidät hermostumaan?
Niin KOKO AJAN on ollut puhe vain HIDASTAMISESTA, jotta hoitokapasiteetti riittää.
Vierailija kirjoitti:
T. PS, ihmisarvoa leikkaamassa
Minulla on päästään terävä 85-vuotias isä, joka huoltaa itse uusioperheensä ja pärjää varmasti useimmille pullapersepoikasille missä kestävyyslajissa tahansa.
Olen hyvilläni siitä, että hän on toistaiseksi terve.
Ap voit ihan vapaasti vihata kaikkia ihmisiä mädän luonteesi aiheuttamassa yksinäisyydessä, mutta emme jää kaipaamaan kun arkullesi ropsahtaa hiekkaa.
Montako ruplaa saat per vihakirjoitus?
Ruotsissa on kuollut jo liki 900 ihmistä, mediatietojen mukaan myös nuoria parikymppisiä! Ei tähän vain vanhat kuole, se on väärinkäsitys.
Älkääs nyt. Persujen ja Pietarin trollitehtaan mukaanhan Ruotsi ”porskuttaa”.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päästään terävä 85-vuotias isä, joka huoltaa itse uusioperheensä ja pärjää varmasti useimmille pullapersepoikasille missä kestävyyslajissa tahansa.
Olen hyvilläni siitä, että hän on toistaiseksi terve.
Ap voit ihan vapaasti vihata kaikkia ihmisiä mädän luonteesi aiheuttamassa yksinäisyydessä, mutta emme jää kaipaamaan kun arkullesi ropsahtaa hiekkaa.
Montako ruplaa saat per vihakirjoitus?
Ap ei harrasta vihakirjoittelua, vaan itse asiassa tykkää ihmisistä, kaikista. Olen vain äärimmäisen huolissani siitä ettei osa porukasta tahdo uskoa mitä valtion johto sanoo ja määrää. Nyt ei ole aika sooloilla.
Ap
Ja nasevasti jätetään sanomatta, että luvut tulevat koko ajan alas. Ruotsi ohitti jo piikin ja tilanne on rauhoittumaan päin. Tukholma on kohta kuivilla ja naapuri voi keskittyä syömään meidän markkinaosuutta globaaleista markkinoista.
Hyvä niin jos tulee alas. Miten se silti oikeuttaa toimimaan täällä vastoin määräyksiä? Melko vastuutonta ja joiltain osin epäeettistä ajattelua.
No sitähän tämä juuri on. Vuokra-asuntopula on myös aika kova erityisesti Tukholmassa ja asuntoja pitää saada työtätekevien käyttöön. Ruotsi on jo aikaisemmin monia kertoja ilmoittanut, että maahan ei kannata tulla, koska ei ole asuntoja tai työpaikkoja kouluttamattomille. Luonto hoitaa nyt kodittomatkin pois tilastoista.