Pikkukaupungeissa asumisen hinta-laatusuhde on hyvä
Pikkukaupungeissa on kohtuuhintaista asumista ja työpaikkojakin löytyy. Ei tarvitse pelätä ulkona liikkuessa jengejä, on rauhallista. Mielestäni hinta-laatusuhde on pikkukaupungeissa hyvä.
Kommentit (21)
Missä sijaitsee Kemi? Onko se samaa seutua kuin Kymi?
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten Kemi?
Esimerkiksi Imatralla on edullista ja ihan rauhallinen paikka on, nättiä luontoa.
Se kyllä hauskaa miten nää lantasaappaat aina pelkää kaikkia "jengejä" sun muita. Toisaalta kyllä mä sen ymmärrän että näille on eksoottista se että kadulla tulee vastaan joku joka ei ole itselle mitään sukua.
Se on hinta-laatusuhteeltaan hyvä kunnes se paikkakunan iso työnantaja laittaa pillit pussiin. Sen jälkeen uudenkin omakotitalon arvo on olematon jos sen saa edes kaupaksi. Ja tämä vaikeuttaa huomattavasti muuttoa työn perässä muualle.
Lisäksi pikkukaupunkien turvallisuus on lähinnä myytti. Vähän väliä paljastuu isojakin huumerinkejä ihan pikkupaikkakunnilta. Isokin osa nuorista on voinut alkaa käyttää kun vanhemmat elävät ruusunpunaiset lasit silmillä eivätkä halua nähdä merkkejä.
Noissahan on hyvin paljon nakkikiskatappeluja yms. heimosotia. Luulisi jokaisen tuollaisessa joskus asuneen sen tietävän.
Turhaa propagandaa. Ei niihin mitään ryntäystä tule tapahtumaan. Joku epätoivoinen eläkeläinen saattaa tehdä sen virheen, että muuttaa niihin halpojen asuntojen takia, mutta auringonlaskun paikkoja ja tulevia aavekaupunkeja ovat. Luonto kiittää.
Joo, kunhan on pk-seutu, tampere tai oulu on riittävän lähellä tai työt pystyy tekemään etänä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa propagandaa. Ei niihin mitään ryntäystä tule tapahtumaan. Joku epätoivoinen eläkeläinen saattaa tehdä sen virheen, että muuttaa niihin halpojen asuntojen takia, mutta auringonlaskun paikkoja ja tulevia aavekaupunkeja ovat. Luonto kiittää.
Trendeillä on tapana muuttua. Korona osoittaa että syrjempänä asumisessa on etunsa.
Kyllä pikkupaikkakunnillakim huumeita saa ostettua, se ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trendeillä on tapana muuttua. Korona osoittaa että syrjempänä asumisessa on etunsa.
Korona ei asioita muuta. Kyllä se korona leviää joka puolelle. Tämän jälkeen trendi jatkuu aivan samana. Tuopista vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trendeillä on tapana muuttua. Korona osoittaa että sya.rjempänä asumisessa on etunsa
Ai niinkuin vaikka Kiuruvedellä jossa yhdellä hoivakodin osastolla kuoli yli puolet asukeista?
Pikkukaupungeissa on vientiteollisuutta, tehtaita on vaikea siirtää kasvukeskuksiin. Tehtaat tuovat hyvinvointia maakuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupungeissa on vientiteollisuutta, tehtaita on vaikea siirtää kasvukeskuksiin. Tehtaat tuovat hyvinvointia maakuntiin.
Ne siirtyvät suoraan Kiinaan. Kyllä Suomi on täynnä pieniä paikkakuntia joista se entinen iso työnanataja on siirtänyt tuotantonsa muualle ja paikkakunta näidvettyy pahasti.
Olet NIIN oikeassa! Tunnelmakin on rauhallisempi ja levollisempi. Vaikka samalla tavalla on töissä käytävä, ja samat kotityöt tehtävä, on elämä silti rennompaa. Ja asuminen laadukkaampaa ja halvempaa. Luontoa riittää, lapsia on hyvä kasvattaa. Palveluita on, joskaan ei välttämättä kaikkea mitä suuremmista kaupungeista löytyy. Kaikille ei ehkä sovi, mutta moni kyllä haaveilee muutosta ”pois oravanpyörästä”. Suurin este taitaa olla työ. Kaikille kun ei vaan ole töitä pienemmillä paikkakunnilla.
Pikkukaupunkejakin on niin erilaisia ja eri kokoisia. Itse en voisi kuvitella asuvani pohjoisessa. Tai missään sisämaassa. Meren läheisyys on ihan ehdoton. Meillä on kesäasunto Inkoossa. Siellä mielellään asuttaisi ihan vakituisesti, mutta valitettavasti töiden vuoksi ei ainakaan toistaiseksi onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten Kemi?
Esimerkiksi Imatralla on edullista ja ihan rauhallinen paikka on, nättiä luontoa.
Nättiä on joo. Joka paikka täynnä venäläisiä. Koko kaupunki kuolisi ilman venäläisiä turisteja. Nyt koronan aikaan voi käydäkin huonosti.
Kaikki täysijärkiset muuttanut pois, hörhöt pörrää vielä kun saa Venäjältä halpoja huumeita ja viinaa.
Imatralla on 2 facebook-ryhmää, koska tappelevat niin paljon keskenään. Viihdyttävää kyllä lukea niitä keskusteluja:D.
Kaunis luonto ja maisemat on kyllä, siitä olen samaa mieltä.
Onko Hämeenlinna pikkukaupunki? Viimeisen kolmen vuoden aikana olen kohdannut kellarimurron, 3 hyvin lukittua pyörää varastettu (nykyään meillä pyörät kahdella lukolla kiinni tai sisällä), olen nähnyt itsensäpaljastelijan, tullut uhatuksi jollain l inkk ariavaimenperällä jos en lähde jatkoille (m a mut) sekä nähnyt huumekauppaa. Tämmöstä tunnelmaa täällä enkä edes vietä mitään villiä elämää tai käy paljon missään.
Olen melkein samaa mieltä, mutta auta armias juoruileva paikallinen kampaaja voi saada melkoista tuhoa aikaiseksi asiakaspiirinsäkin ulkopuolelle. Koettu on!
Maalaisihmiset ovat suurin osa aivan ihania ja auttavaisia, mutta minä en kestänyt uteliaisuutta ja miten piti asentaa lukittava portti saadakseni viettää viikonloput oloissani. Aina siihen joku tälläsi yhtäkkiä ittensä paikalle "vaihtamaan kuulumisia" kahdeksi tunniksi. Sosiaalisen elämän haasteet olivat minulle liikaa ja suhteiden ylläpitämisen vuoksi oli pakko olla ystävällinen, jos joku päivä tarvitsisin apua tai sen remppareiskan tuttavahinnalla auttamaan.
Kyllä siellä pikkukaupungissa täytyy olla tietyn luontoinen pärjätäkseen ja sen takia paluu pk-seudulle on ollut pelkkää hermolepoa. Koen helpommaksi lenkkeillä vieraiden ohi joutumatta pysähtymään ja kokea oman elämäni vapaaksi
Ai kuten Kemi?