Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, stressaako teitä etäkoulu?

Vierailija
09.04.2020 |

Kohta taas alkaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin alkaa? Tuntihan sitä on jo käyty.

Vierailija
2/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressaisi? Lapsi tekee koulutehtävät annetusti ja osallistuu etäpalavereihin sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää olla koko ajan lapsen rinnalla, voi stressata.

Vierailija
4/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa.

1 6. luokkalainen joka hoitaa (alun ohjelmisto- ja yhteysihmettelyiden jälkeen) koulunsa itsenäisesti. Tulee kysymään jos on jotain mikä ei suju tai ei ymmärrä.

klo 11 välitunnilla syödään lounasta yhdessä.

Vierailija
5/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa enää, kun opettaja aloitti oikean etäopetuksen alun Wilma-viestirumban jälkeen. Toki oma työpäivä keskeytyy yhä useasti, mutta kun alaluokkalaisen tärkeimmät oppitunnit (äikkä, enkku, matikka) pyörivät etäyhteydellä, niin on paljon sujuvampaa. Lisäksi opettaja pitää noiden etätuntien ulkopuolisten oppituntien tehtävät todella maltillisina, rima on matalalla.

Jos etäopetus olisi ollut pelkkiä tehtävälistoja nämä viikot, ei tästä olisi tullut mitään ja olisi pitänyt itse jäädä palkattomalle. ADHD-lapsi saa noista etätunneista sopivasti puhtia päivän koulutyöhön ja keskittyy jopa paremmin kuin koulussa. Muutenkin opettajan ja luokkakavereiden "tapaaminen" päivittäin tuntuu olevan tosi tärkeää lapselle.

Tsemppiä kaikille vanhemmille!

Vierailija
6/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän stressaa.

Vierailija
7/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omien lasten puolesta. Hoitavat hommat itsenäisesti tai toisiaan auttaen.

Työn puolesta vähän ressaa.

Vierailija
8/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa. Ja meillä koululaisella alkoi kahdeksalta ensimmäinen tunti. Ja nyt tuolla kuulostaisi puheen perusteella olevan etäoppitunnilla tai jossain muussa verkkopalaverissa (ryhmätyö tms).

Vierailija
9/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pätkän vertaa. Vitosluokkalainen hoitaa itsenäisesti koulunsa kuten lähiopetuksessakin. Ja kun homma lähti kunnolla liikkeelle, niin nykyään joka päivä on etäyhteystunnit lukkarin mukaan.

Vierailija
10/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hermot loppu. Aamulla tulee Wilmaan tehtävät ja ne pitää laittaa opettajalle viimeistään klo 14. Joudun istumaan kokoajan 2 lk vieressä ja auttamaan ja välillä teen ne itse. Samalla yritän pitää uhmaikäisen kurissa, varmaan vielä joku päivä joudun telkeämään sen kellariin läksyjen tekoajaksi.

Vierailija
11/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheesti!

Ei riitä pelkkä läksyjen tarkistus kun pitää tarkistaa koko päivän tehtävät ja opettaa uudet asiat. Tehtävät tulee wilmaan johon koululainen ei itse pääse eli mun on katsottava ne ja merkittävä lapselle. Monesti tehtävät tulee wilmaan niin myöhään et olen jo nukkumassa ja aamulla viideltä ei ihan välttämättä muista niitä koulutehtävien merkkailuja. Töissä taas ei ehdi ajatella koko asiaa kiireen vuoksi. Jos edes saisi ne huomiset tehtävät tietoon jo iltapäivällä niin stressi helpottaisi vähän.

Vierailija
12/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stressaa, kotona 3.lk ja 7.lk etäkoulussa. 7-luokkalainen tekee kyllä itsenäisesti, mutta joutuu koko ajan huolehtimaan onko tehnyt kaiken. Opettajat ei laita kaikkia tehtäviä Wilmaan, vaan suoraan oppilaille Teamsiin. Tänään unohtui yksi etäkokous aamulla, poika ei ollut tietoinen että sellainen on..

3-luokkalainen tarvitsee vielä aika paljon apua, osa tehtävistä palautetaan Teamsiin ja osa Pedanetiin. Aika vähän on ollut mitään varsinaista opetusta, Teamsin palaverit on olleet lähinnä kuulumisten kyselyä ja välillä äänet kuuluvat huonosti. Itse olen monimuoto-opiskelija, enkä saa juuri mitään kouluhommia tehtyä.. Päivät menee opettaessa ja ruokaa laittaessa. Mies on pitkiä päiviä töissä, eikä osallistu mitenkään lasten koulusta huolehtimiseen. Kerran annoin hänelle tehtäväksi neuvoa 9.veetä uskonnon tehtävissä, siitä ei tullut mitään.. Tyttö kiukutteli, ettei osaa ja isänsä vaan voivotteli että ”onpas kivaa opettaa”.. Olen lähdössä toukokuussa töihin ja stressaa jo valmiiksi, mitä tästä etäkoulusta tulee silloin. Toivottavasti koulut aukeaa 13.5 jälkeen!

Vierailija
13/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkoulu on mahtavaa!

Jopa vastehankinnoissa ym säästyy, kun ei tartte mennä kouluun näytille.

Bussirahat säästyy lukiolaiselle.

Etäköulu on hyvää ja kätevää.

Vierailija
15/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tokaluokkalaisen opetus on helppoa.

Vierailija
16/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin hermot loppu. Aamulla tulee Wilmaan tehtävät ja ne pitää laittaa opettajalle viimeistään klo 14. Joudun istumaan kokoajan 2 lk vieressä ja auttamaan ja välillä teen ne itse. Samalla yritän pitää uhmaikäisen kurissa, varmaan vielä joku päivä joudun telkeämään sen kellariin läksyjen tekoajaksi.

Onpa huono systeemi. Meille tulee tokaluokkalaisen tehtävät jo edellisiltana, kirjaan ne lapselle ylös ja voi heti herättyään alkaa tekemään kirjoista. Tehtyään tarkastan ja autan vaikeissa. Aikaa on koko päivä.

Joinakin päivinä on sovittuja videoyhteyshetkiä luokan ja open kanssa, muttei nekään pakollisia. Toimii! :)

Vierailija
17/17 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari ja tokaluokkalainen sekä vauva. Hienosti menee meillä. Tokaluokkalaisella pari meet tuntia päivässä, jotka hyvin hoidettu opettajan toimesta.