Voiko käyttää pullataikinan teossa hanskoina niitä hiusväripakkauksessa tulleita käyttämättömiä hanskoja?
Olen pessyt ne hyvin ja nyt ei ole käytettävissä niitä elintarvikehansikkaita. Se vaan on niin paljon helpompaa riisua se hansikas kädestä, kun taikina on valmis ja vaivauskäsi pysyy puhtaana.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Siis pesetkö sä käytettyjä hiustenvärjäyshanskoja ja suunnittelet niillä tekeväsi ruokaa? 😳 Käyttämättömät hanskatkin on siinä ja siinä, kun niistä voi irrota kemikaaleja ym. ruokaan - toki altistus olisi kerrasta pieni. Hanskoista voi myös irrota paloja taikinaan.
AP kirjoitti otsikossaan "käyttämättömiä".
Vierailija kirjoitti:
Ok. Huono idea. Unohdan sen ja pesen taikinat käsistäni.
- ap -
Kertakäyttöhanskoja EI pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pesetkö sä käytettyjä hiustenvärjäyshanskoja ja suunnittelet niillä tekeväsi ruokaa? 😳 Käyttämättömät hanskatkin on siinä ja siinä, kun niistä voi irrota kemikaaleja ym. ruokaan - toki altistus olisi kerrasta pieni. Hanskoista voi myös irrota paloja taikinaan.
Ja aloittaa tekstinsä: "Olen pessyt ne hyvin ja nyt ei ole käytettävissä niitä elintarvikehansikkaita." Hyvin pesty = käyttämätön?
Mitkä kertakäyttöhanskat muuten sopisi leivontaan? Haluaisin leipoa pullaa miehelle ja sen lapsille, mutta olen allerginen vehnälle. Pitäis varmaan pitää hengityssuojaakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aloittaa tekstinsä: "Olen pessyt ne hyvin ja nyt ei ole käytettävissä niitä elintarvikehansikkaita." Hyvin pesty = käyttämätön?
Niin. Käyttämättömiä voi myös pestä.
Mä olen käyttänyt noita hanskoja leipomiseen jos ne ihan oikeat kertakäyttöhanskat on päässeet loppumaan. Käyttämättöminä tietenkin. Jotkut noista hanskoista on liian isoja ja ohutta materiaalia eli leipominen on vähän hankalaa mutta hätätapauksessa menee.
Minä käytän ihan Prismasta ostettuja kertakäyttöhanskoja. Minulla on paha käsi-ihottuma, ei tulisi kuuloonkaan, että paljain käsin leipoisin ne hilseenretaleet pullaan.
Itse olen opetellut tekemään sämpytaikinan niin että se ei tartu käsiin. Sekoitan ensin jauhot veteen käsin ja kun sekoitus ei enää onnistu lusikalla, niin lorautan öljyä vauvauskäteen, jolloin taikina ei tartu käteen.
Tottakai voit käyttää. Niitä samoja hanskoja Suomen valtio on hamstrannut Kiinasta varmuusvarantoon 5 miljoonaa paria käytettäväksi terveydenhuollossa kriisitilanteissa. Ostettu 1979, ja vielä ovat ihan hyviä. Jos ne käy kirurgeille, niin varmasti myös pullaleipurille 👍