Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saman kertakäyttöhengityssuojaimen pitäminen joka päivä?

Vierailija
07.04.2020 |

Työskentelen ihan tavallisella asiakaspalvelualalla eli ei ole hoitotyö kyseessä. Meille on nyt ilmeisesti tulossa erään työntekijän vaatimuksesta hengityssuojaimet käyttöön. Yksi per henkilö ja ovat ilmeisesti kertakäyttöisiä. Eivät kuulemma tule olemaan pakollisia käyttää, mutta vahva suositus on siihen. Aiemmin esimies ilmoitti, että niistä ei ole meille hyötyä ja pitää säästää hoitohenkilökunnalle. Nyt kuitenkin kelkka kääntyi.

Jäin vaan miettimään, että jos ne on kertakäyttöisiä, niin voiko olla jopa haitallisempaa, jos nyt oletetaan, että käytän sitä samaa suojaa vaikka kuukauden? Tai kaksi kuukautta? Kyllä mä työpaitanikin pesen joka päivä... Alushousutkin vaihdan päivittäin, niin entä sitten se suusuoja? Yök...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa on, jos ei käytä oikein. Kun ne kostuu ja käsin hän pelöidään niin roskiin vain.

Vierailija
2/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun korjaan. En olekaan varma ovatko kertakäyttöisiä. Kuitenkin saadaan vain yksi per henkilö. Onko joku malli, jota voi sitten jotenkin pestä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa on, jos ei käytä oikein. Kun ne kostuu ja käsin hän pelöidään niin roskiin vain.

joka paikassa puhutaan tuosta oikein käyttämisestä, miten sitten käytetään varmasti oikein? Ei kosketa siihen, ja vaihdetaan usein? Ko, kö?

Vierailija
4/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain voi kuumentaa - uuni tai sauna... EI mikro.

Epäselvää itellekin vielä

Vierailija
5/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuni on paras vaihtoehto kuumentamiseen

Vierailija
6/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkäytössä puhdistellut paineilmalla ja kuivumaan kun menevät hankintana omasta pussista.

Vierailija
7/19 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snake oiliahan nuo suojaimet ovat. Security blanket.

Vierailija
8/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä F2-suojaimet ilman venttiiliä, minä käytän uudelleen. Eli aamupäivällä käytetyn pudotan muovipussiin koskematta maski-osaan ja laitan pussin pakkaseen, on siellä vähintään 48 tuntia. Jokaiselle 5 maskille oma pussi. puolilta päivän otan pakkasesta toisen maskin ja käytän sitä iltapäivän.

Ongelmia ei ole ollut kuin se, että nämä kuminauhalenksut menivät pakkasessa rikki, eli niihin olen joutunut tekemään uudet kumilenkit. Viikko menty näin, ei ongelmia.

Vierailija
9/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman hengityssuojaimen käyttäminen on vähän sama kuin käyttäisi samaa vessapaperia useita kertoja.

Vierailija
10/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsu-kasvot kirjoitti:

nämä F2-suojaimet ilman venttiiliä, minä käytän uudelleen. Eli aamupäivällä käytetyn pudotan muovipussiin koskematta maski-osaan ja laitan pussin pakkaseen, on siellä vähintään 48 tuntia. Jokaiselle 5 maskille oma pussi. puolilta päivän otan pakkasesta toisen maskin ja käytän sitä iltapäivän.

Ongelmia ei ole ollut kuin se, että nämä kuminauhalenksut menivät pakkasessa rikki, eli niihin olen joutunut tekemään uudet kumilenkit. Viikko menty näin, ei ongelmia.

Onneksi olkoon, kylmässä koronavirus viihtyy parhaiten, kuuma tappaa viruksen.

Vierailija
11/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsu-kasvot kirjoitti:

Käsittääkseni virukset säilyvät pakkasessa hyvin. Niin sanotaan ainakin tässä jutussa: https://yle.fi/uutiset/3-11249645. Kannattaa ottaa selvää asioista, ennen kuin lähtee sooloilemaan.

Vierailija
12/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsu-kasvot kirjoitti:

Koronavirukseenhan tuo pakastaminen ei tosin tepsi, mutta sen varmaan tiesitkin. Ja muovipussin otat kai aina myös suoraan pakasta, koska muutenhan kontaminoisit sillä kaikki pinnat maskista ja kyllähän ne viruspartikkelit leviävät sieltä hengityspuolelle joka tapauksessa ilmavirran mukana, kun pussia käsittelee. Mutta joo, ei ole uusiokäyttöisiä, sitten toisaalta: tehkää kuten haluatte, jos se auttaa jaksamaan järjissään tämän tilanteen läpi.

Vierailija
13/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä kun kummia omia oletuksia mm tuo viruksen pakastaminen. Tehdään hölmöä työtä eikä siitä ole hyötyä. Haittaa todennäköisesti. Peskää niitä käsiä ja vältelkää ihmisiä. Seon paras keino.

Vierailija
14/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuumaan veteen fairya, liota siinä. Huuhtele, kuivaa talouspaperiin. Kuivata yön yli. Laita aamulla 70 asteiseen uuniin 10 min. Toki riippuu materiaalista, kestääkö uunia ja vettä...

Vierailija
15/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehopöpötin ;-(

Vierailija
16/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkään se perus kirurginen hengityssuojain ei suojaa sinua, vaan asiakasta. Myös asiakkaalla tulisi olla suojain, joka suojaisi sinua.

Toisekseen saman suojaimen käyttö päivästä toiseen johtaa samaan ongelmaan kuin huivin ym pitäminen maskina. Se kerää kosteutta ja sitä kautta pöpöt tarttuu siihen.

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
17/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsu-kasvot kirjoitti:

Pakastamisesta ei ole mitään hyötyä. Koronavirus ei kuole pakkasessa, vaan säilyy vuosikymmeniä pakkasessa.

Vierailija
18/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun korjaan. En olekaan varma ovatko kertakäyttöisiä. Kuitenkin saadaan vain yksi per henkilö. Onko joku malli, jota voi sitten jotenkin pestä? 

Kasvosuoja eli visiiri. Se estää suorat pärskeet muttei kontaminaatiota kädestä suuhun.

Vierailija
19/19 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinäkään se perus kirurginen hengityssuojain ei suojaa sinua, vaan asiakasta. Myös asiakkaalla tulisi olla suojain, joka suojaisi sinua.

Toisekseen saman suojaimen käyttö päivästä toiseen johtaa samaan ongelmaan kuin huivin ym pitäminen maskina. Se kerää kosteutta ja sitä kautta pöpöt tarttuu siihen.

T. Sairaanhoitaja

Kiitos! Tätä minäkin järkeilin päässäni. Kaunis ele toki ajatuksen tasolla, että me tällaiset saadaan, mutta käytäntö... Noh, ei ole onneksi pakollista ainakaan vielä pitää noita kuulemma.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä