Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatko käydä kaupassa remonttinaamari tai kaasunaamari päällä? Vai pidätkö sitä naurettavana ylireagointina?

Vierailija
07.04.2020 |

Miten on, kestääkö pokka käyttää järeämpää suojavarustusta paikkakunnalla, missä on paljon tartuntoja, jos tavanomaisia hengityssuojia ei ole enää saatavilla ? Koetko tarpeelliseksi suojautua jotenkin kauppareissulla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muovipussi päässä ja teippaan sen jesarilla kaulan ympäri. Leikkasin silmien kohdalle reiät. Tosi vaikea hengittää, mutta siitä ei virukset varmaankaan pääse läpi.

Pesen muutenkin kloriitilla itteni joka kauppareissun jälkeen päästä varpaisiin, Hiukset ei oikein tykkää ja ne kuivuu, Tietäiskö joku mikä hoitoaine vois auttaa?

Vierailija
2/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ihan piruilun vuoksi kaupassa kaasunaamari päässä. Ostin sen joskus Turkista lomalla. Nyt on käyttöä ja huvittaa ihmisten reaktiot 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kun kukaan ei kuitenkaan tunnista. Pipo vaan syvälle päähän ja avot.

Vierailija
4/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin. Olen riskiryhmää.En halua kuolla coronaan. mieluummin näytän pelleltä laseineni, maskeineni ja hanskoineni. ja kyllä mulle nauretaan. Koska asun Hölmölässä missä maskeja vähätellään ja ryysitään laumassa, niin on pakko itse pelastaa itsensä. Otin taudista selvää jo hyvissä ajoin. Hölmölässä uskotaan mitä milloinkin uutisissa kerrotaan ja vakaasti luotetaan käsien pesuun vaikka virus leviää hengityksen kautta ilmassa(oireettomat tartuttajat tartuttavat ympäriinsä, oireelliset sairastavat kotona jo).Mutta sieluni on onneksi pelastanut eräs puolestani kuollut henkilö ennen kulkutaudin rantautumista. ja Hän on kaiken avun ja viisauden lähde ja auttoi järjestämään suojavarusteet. Sinä jolla ei ole maskia:Tee heti pölynimurin hepa-suodattimesta. Tee vanhasta t-paidasta tai lakanakankaasta pussi jonka sisään pala hepa suodatinta. Ja muista laittaa se jo ennen kuin menet rappukäytävään.Sos.kontaktit minimiin. Jokainen jonka kohtaat voi olla oireeton tartuttaja joka hengittää ulos coronaa. Virus leijuu ilmassa tutkimusten mukaan jopa 3- 9 tuntia. Tsekeissä itsetehdyt maskit sai 10 pvn kuluttua tartunnat laskuun, ja olivat itsetehtyjä maskeja. Tulivat lailla pakollisiksi. Oireettomien tartuttaminen loppui maskipakolla. Maski suojaa siis kaikkia. Ja hepa-maski suojaa sinua tervettä virukselta.

Vierailija
5/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kylppäriremontista jäi remonttisuojia yli ja kun niitä suusuojaimia ei ole enää mistään saatavilla niin tuota remonttinaamaria/suojaa on mies käyttänyt kauppareissulla. Ei tiedä suojaako se viruksilta, mutta kuulemma kaupassa saa ainakin hyvin tilaa kun ihmiset pelästyy ja ottaa etäisyyttä. Pieni paikkakunta eikä nolota yhtään. Lähinnä ihmetyttää miksei kenelläkään muulla ole minkäänlaista suojaa.

Vierailija
6/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kehtaan todellakin. Niiden on tarkoitus ennemminkin suojata muut sulta, eika sua muilta.

Vierailija
7/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun saan kaupasta ffp2 tai ffp3 suodattimen, käytän sitä varmasti.

Sillä mitä muut ajattelee ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
8/12 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää ppf3-luokan suodatinta, niin se kyllä nimenomaan suojaa käyttäjäänsä viruksilta. Usein ne järeämmät kumiset remonttisuojat ovat tuollaisia ppf3-suodattimella varustettuja suojia, jotka suojaavat mikrobeilta. Usassa vastaava luokka on N100. 

Vierailija
9/12 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mökillä ja sieltäpä löytyi 2 käyttämätöntä remonttinaamaria toissakesäisen remontin jäljiltä. Ovat ehkä vanhentuneet, mutta mieskin ilkeää varmaan sellaista käyttää. Itselleni olen rakentanut vähän naisellisemman suojan. Ja tilasin netistä uuden kevättakin. Kun ne vermeet vetäisen päälleni, niin taida kukaan tuntea, jos muutenkaan.

Nosta kyllä hattua teille, jotka uskallatte niitä käyttää. moni odottaa, että joku toinen ensin laittaisi. Vähän niinkuin kahvitilaisuudessa kursaillaan: "pastori on hyvä ja ottaa ensin". Tuttu pappi kertoi, että hän aikanaan yritti, että ensin ottaisi vaikka vanhat rouvat, mutta sitä odotellessa pääsi kahvit kupissa jäähtymään, niin menee ekana.

Vierailija
10/12 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on treenimaski päässä kun käyn kaupassa. Tiedän ettei se auta yhtään mitää, mutta näyttää tosi prolta ja ihmiset kiertävät kauempaa.

Siis tällainen:

https://www.tokmanni.fi/treenimaski-musta-harmaa-koko-m-9009686135960

Vierailija
11/12 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin jos katsoisin siihen olevan syytä. Ei mua kiinnosta mitä muut ajattelee.

Vierailija
12/12 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on treenimaski päässä kun käyn kaupassa. Tiedän ettei se auta yhtään mitää, mutta näyttää tosi prolta ja ihmiset kiertävät kauempaa.

Siis tällainen:

https://www.tokmanni.fi/treenimaski-musta-harmaa-koko-m-9009686135960

Mulla tällainen

https://i.stack.imgur.com/1USGG.jpg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi