Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE areena Omavaraiset

Vierailija
07.04.2020 |

Oletteko katsoneet?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Eihän tuossa ollut yhtään vakavastiotettavaa omavaraisuuteen pyrkijää.

Mikä sinun mielestä olis vakavasti otettavaa omavaraisuutta?

Minulle se olis sitä että itse kasvattaa suurimman osan ruoasta (lihaa ostaisin kaupasta koska minusta ei ole tappajaksi), ei ole vesijohtoa eikä sähköliittymää (kaivo ja itsetuotettu sähkö esim aurinkopaneelilla), ei autoa, vaatteet itsetehtyjä tai kierrätettyjä.

Tuota juuri, kenelläkään ei ollut kehitettynä tuollaista omavaraisuutta, tai ei ainakaan sellaista esitetty.

Lampaanhoitajapariskunnalla oli mies töissä, lampaat olivat villan takia.

Erakkomiehellä oli pieni kasvimaa, lähinnä perunaa. Eläkkeen turvin vaatimattomasti eläjä, ei omavarainen.

Hippipariskunnankaan ruokahuoltoa ei kovin hyvin avattu, hedelmäpuita kasvattelivat.

Ei käynyt ilmi perussapuska, mistä kalorit tulevat.

Olivat saaressa vain kesäisin, talvellahan tuolla menisi hirveä määrä polttopuita....

Vierailija
22/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aika pitkälle omavaraisia marjojen ja juuresten suhteen. Joka syksy teen mehut, hillot, kurkkusalaatit  jne. itse. Paljon leivotaan mutta lihaa en kasvata, en voisi ystäviäni syödä että siinä mielessä huono maalainen olen. Kaupasta ostetaan lähinnä keittämiset, kahvit, sokeri jne. Mä rakastan tätä elämää ja joka vuosi kokeilen jotain uutta. Nyt viime kesänä sain viimein päärynäpuun kasvamaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan aika pitkälle omavaraisia marjojen ja juuresten suhteen. Joka syksy teen mehut, hillot, kurkkusalaatit  jne. itse. Paljon leivotaan mutta lihaa en kasvata, en voisi ystäviäni syödä että siinä mielessä huono maalainen olen. Kaupasta ostetaan lähinnä keittämiset, kahvit, sokeri jne. Mä rakastan tätä elämää ja joka vuosi kokeilen jotain uutta. Nyt viime kesänä sain viimein päärynäpuun kasvamaan:)

Meillä samanmoista. Lisäksi aurinkopaneelit käytössä. Appi tuo hirvenlihaa ja naapurista ostan karitsanlihaa.

Vierailija
24/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin kaikki osat, tuo hippipariskunta oli symppis, perheen äiti kovin kireän oloinen, ei tullut vaikutelmaa että maalla on mukavaa, ahdisti enemmän tuo meininki.. epäjärjestys, stressi, liikaa haalittu vastuuta liian vähällä osaamisella ja voimavaroilla. Kuollut pikkukaritsa, liikaa lampaita, haalitaan vielä lisää elukoita kun ei jaksettu entistenkään kanssa, sitten taas vähennetään ARGHHH....

Sitten tää Rainer... Ei muuta kun että p*skan hajun voi tuntea melkein ruudun välityksellä, vastustuskyky on varmaan hyvä?!

Vierailija
25/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Niin, tosi pieni mökkihän pitää olla, että leivinuuni lämmittää sen, joka huoneessa oma tulisija, jos ei keskuslämmitystä ole.

Keskuslämmitys vaatii sitten kiertovesipumpun ja se sähkön.

Ei pieni aurknkopaneeli riitä.

Meillä nimenomaan oli ja on edelleen puulämmitteinen keskuslämmitys. Puukattila lämmittää semmoista valtavaa vesivaraajaa, jolla lämpiää koko n. 150m2 talo. Siinä lämmityksessä talvisin on todellakin työtä.

Vierailija
26/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mitä porukkaa. Niin stereotyyppisiä.

Vierailija
27/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuaheaa ulinaa tuossa. 

Mikä pakko muka osa ruoasta on ostaa kaupasta? Miksi 100 000 vuotta pärjättiin ilnan kauppaa ja viimeiset 50-100 vuotta vasta ollut pakko ostaa kaupasta. 

Vierailija
28/28 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ei ennenvanhaankaan sotkuisia olleet kuin mielentervysongelmaiset. Peseydytty ja siistiydytty on niin kauan kuin on oltu olemassa, mahdollisuuksien puitteissa. Eläimetkin "pesevät" itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan