Lenkkeily kielletään uudellamaalla?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kielletaanko-pian-kaikki-ranskassa-…
Pariisin kaupungin viranomaiset ovat kertoneet kieltävänsä lenkkeilyn aamukymmenen ja iltaseitsemän välisenä aikana ehkäistäkseen uuden koronaviruksen leviämistä. Tähän asti pariisilaiset ovat saaneet kävellä tai juosta yksin kilometrin etäisyydellä kotoaan.
Linjan tiukennus johtuu siitä, ettei viranomaisten määräyksiä ole noudatettu. Aurinkoisina päivinä Pariisissa on nähty useita lenkkeilijöiden, kävelijöiden tai muuten vaan oleilijoiden ryhmiä siitä huolimatta, että poliisi on uhannut sakottaa turvasääntöjen rikkojia.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksija läähättää rappukäytävässä, menee hissillä asuntoona
Seuraavaksi mummo, joka asuu samassa rappukäytävässä menee kauppaan
Kahden viikon päästä pidetään mummon hautajaiset
Mummojen on käsketty pysyä himassa
EIKÄ OLE! Mummojen on nimenomaan käsketty ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan periaatteessa lenkkeilyn kieltoa, mutta ulkoilua ei tulisi kieltää kokonaan
Mitä väliä sillä on liikkuuko ulkona juosten, kävellen tai vttu vaikka konttaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan periaatteessa lenkkeilyn kieltoa, mutta ulkoilua ei tulisi kieltää kokonaan
Mitä väliä sillä on liikkuuko ulkona juosten, kävellen tai vttu vaikka konttaamalla?
Erona hengästyminen, yskiminen, liman eritys
Ihan sama. Mä en liiku ollenkaan. Koronan takia tilaan ruoan kaupasta. Avaan ikkunan kun kaipaan happea.
Mikäs siinä, jos joku maksaa voin ravata tätä metsätietä eestaas ja valvoa ettei kukaan tule vastaan. Harvoin täällä tuleekaan muutamaa koirankusettajaa lukuunottamatta, kyllä täällä tilaa on vaikka kuinka.
Ap:n kaltaisia ihmisiä pitäisi ehdottomasti laittaa valvonnan alle kun eivät erota ulkomaan uutisia kotimaisista.
Ihan oikein, kun mulla ei ole lenkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kukaan kävelijä ei ikinä hengästy, yski tai eritä limaa.
Tää on niin 😂😂😂
Metsässä yksin hölkkäävä tartuttaa kaikki koska _hengästyy_
Ei jumlauta mä nauran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kukaan kävelijä ei ikinä hengästy, yski tai eritä limaa.
Tää on niin 😂😂😂
Metsässä yksin hölkkäävä tartuttaa kaikki koska _hengästyy_
Ei jumlauta mä nauran.
Ja huom! Vain Uudellemaalla. Vaikkapa Turussa saa hengästyä, ei tartuta ketään.
Kyllä riskit ovat suuremmat jos ihminen yskii ja räkii
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on. Miten tämä liittyy lenkkeilyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on. Miten tämä liittyy lenkkeilyyn?
Varsinkin kun on vielä kylmemmät ilmat, lenkkeillessä kehittyy limaa ja räkää
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia mikä parantaisi tilannetta olisi se että kauppoihin otettaisiin vain pieni määrä ihmisiä kerralla, esim 5 ihmistä
heidän tulisi pitää 3 m turvaväli
Helsingissä alkaisi aika äkkiä kuolemaan ihmisiä nälkään paljon enemmän kuin koronaan. Ei meinaan noilla säännöillä suuri osa pääsisi kauppaan koskaan. On sen verran paljon populaa että 5 kerralla ei millään onnistu.
Jos uusimaa avataan, sitten muitakaan varotoimia ei tarvita
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urheilua on syytä välttää jos se voi johtaa Koronan leviämiseen
Lenkkeilijät hönkäilee ympäriinsä niitä koronapisaroita. Mihinkään ei ulkonaliikkumiskiellon aikana saa lähteä juoksentelemaan, tietenkään.
Ehkä he tajuavat vihdoin muuttaa sieltä, vaikka merenrannalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he tajuavat vihdoin muuttaa sieltä, vaikka merenrannalle.
Tarkoitan muuttaa Pariisista siis merenrannalle.
Oman talon suurella pihalla saa juosta ja urheilla ihan niin paljon kun sielu sietää. Ei minua lainkaan haittaa, jos te ahtaissa vuokrakämpissä asuvat käristytte tai ahdistutte sinne kerrostaloluukkuihinne. Ei ole minun ongelma. Mitäs olette itse hommanneet ne kuppaset koppinne? Ihan oma vikanne, kärsikää siis valinnoistanne. Ja ennen kuin alkaa ulina, samalla asenteella te suhtaudutte riskiryhmäläisiin ja muihin ja näette vain omat oikeutenne hillua koronasta viis missä sielu sietää. Tukahtukaa sinne 20 neliön neukkukuutioihinne. Minä ulkoilen riskiryhmäläisenä ihan niin paljon kun huvittaa oli millaset ulkonaliikkumiskiellot hyvänsä, ne katsos ei ulotu kotipihoille, mutta kerrostalosta ei niin vain lähdetäkään sinne kaduille talsimaan, jos ulkonaliikkumiskielto tulee.
Odottakaas kun tulee ulkonaliikkumiskielto. Silloin ei edes kauppaan eikä apteekkiin ole asiaa. Siitäs saatte senkin typerät taudin levittäjät 😂😂.
Olet sitten keksinyt ihan omat säännöt 😂 Tämän kunniaksi lähden aamulenkille.