Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen tarkastaa toisten verotiedot?

Vierailija
07.04.2020 |

Jostain syystä googlasin sanan 'verotiedot' ja silmiini osui lista ihmisten nimiä ja niiden tulot. Mulla tuli aivan kauhean nolo tunne, ikään kuin olisin jonkun ihmisen asunnossa ja törmännyt henkilökohtaisiin papereihin ja katson heti muualle. Olin vain niinku että ei ole soveiliasta katsoa jonkun ihmisen henkilökohtaisia asioita, tuloja ja veroja, ikään kuin olisin urkkija ja täydellisellä yksityisalueella, toisen kassakaapilla, jossa säilytetään omaisuusluetteloa.

Miten tämä verotietojen julkaiseminen tuntuu olevan mahdollista Suomessa? Millä se perustellaan? Eikö se ole toisen yksityisalueelle astumista? Mä en käsitä. En voinut lukea sitä listaa enkä varsinkaan numeroita. Minusta tämä verotulojen julkistaminen estää minua esim. rikatumasta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti tarkistanut verotiedot, ihan vain sen vuoksi etten tule höynäytetyksi esimerkiksi palkkojen suhteen. Ne ketkä tekevät kaikenlaista filunkia haluaisivat piilottaa tulotietonsa.

Vierailija
2/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roman: Suomalainen on tunnetusti perusluonteeltaan vaatimaton eikä pröystäile. Osaamme olla ylpeitä asioista, joita muut häpeävät, ja hävetä asioita, joista muut ovat ylpeitä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000833038.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias?

Vierailija
4/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotiedot Suomessa ei ole yksitysyydensuojaan kuuluvia henkilötietoja. 

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/usvi/yksityishenkiloiden-verotietojen-…

Vierailija
5/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkankorotus ja urakehitys syistä johtuen tarkkailen kollegojeni palkkoja. tai ehkä ennemminkin tuloja.

Vierailija
6/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias?

No utelias kyllä. Mutta mitä se tekee niillä tiedoilla? Minkälaisin mielin jatkaa utelias elämäänsä kun saa tietää ketkä on rikkaita tai kuink aköyhiä ollaan. 

Vierailija
7/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä, että kaikkien verotiedot julkaistaisiin. Päättäjilläkin on ihan vääristynyt kuva siitä, mitä tavallinen kansa tienaa, kun joka puolella julkaistaan ainoastaan rikkaiden verotietoja. Verotietojen julkaiseminen tekee palkkaeroja näkyväksi ja siksi moni rikas sitä vastustaa. Verotiedot sinänsä eivät kerro mitään ihmisen omaisuudesta, vaan ainoastaan henkilön ansaitsemista ansio- tai pääomatulojen verotuksesta.

Vierailija
8/14 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen

Vierailija
9/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias?

No utelias kyllä. Mutta mitä se tekee niillä tiedoilla? Minkälaisin mielin jatkaa utelias elämäänsä kun saa tietää ketkä on rikkaita tai kuink aköyhiä ollaan. 

Miksi niillä tiedoilla pitäisi tehdä mitään? Uteliasta ajaa tiedonhalu itsessään, ei se miten tiedosta hyötyy (muuta kuin siten, että uteliaisuus tulee tyydytettyä).

Vierailija
11/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että jos olisin rikas, niin en haluaisi kenenkään tietävän. Sitä kyllä vähän vaikeuttaisi verotietojen julkisuus.

Eipä sillä, että rikastumiseni olisi mitenkään todennäköistä.

Vierailija
12/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälainen se ihminen nyt sitten on?  Otsikon kysymys vastaamatta.

Vierailija
13/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi hyvä, että kaikkien verotiedot julkaistaisiin. Päättäjilläkin on ihan vääristynyt kuva siitä, mitä tavallinen kansa tienaa, kun joka puolella julkaistaan ainoastaan rikkaiden verotietoja. Verotietojen julkaiseminen tekee palkkaeroja näkyväksi ja siksi moni rikas sitä vastustaa. Verotiedot sinänsä eivät kerro mitään ihmisen omaisuudesta, vaan ainoastaan henkilön ansaitsemista ansio- tai pääomatulojen verotuksesta.

Kyllä kaikkien verotiedot ovat julkisia, mutta lehdet julkaisevat vain osan niistä. 

Ja kyllä verotiedot kertovat verotuksen lisäksi verotettavasta omaisuuden tuotosta ja ansiotuloista.

Vierailija
14/14 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, jonka yrittäjä-ex esittää varatonta aina niin kauan, kunnes elatusmaksut on käsitelty käräjillä. Heti kun on saanut 0 elarit niin tulot alkaa nousta kohisten, kunnes taas tippuvat nollaan, kun elarit on haussa uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä