Oletko koskaan käynyt tehohoito-osastolla?
Läheinen joutui sinne ja yllätyin kuinka pienet tilat siellä on. Pienessä huoneessa kolme potilasta.
Kommentit (21)
Lastenklinikalla, ikävä kyllä. Ei niitä elämäni parhaita päiviä.
Opiskellessa, mutta vaihdoin alaa. Meilahden teholla. Siellä oli aika tilavaa. Potilaat olivat enimmäkseen hengityskoneissa.
Mä olen käynyt Meilahdessa sydänteholla. Melko iso huone jossa oli varmaan lähes 10 potilasta.
Jotenkin kuvittelee teho-osaston riisutuksi tilaksi jossa on tilaa. Sen sijaan oli melkeinpä ahdas pieni huone.
Olen käynyt. En tahtoisi uudelleen, en kyläilemään enkä itse hoidettavaksi.
Mahtava henkilökunta siellä työskentele. Kiitos heille hienosta työstä. Tosi paljon respect. Ap
Olen, monta kertaa. Ja potilaat on lähellä toisiaan ihan siksi, että yksi hoitaja pystyy pitämään useampaa potilasta koko ajan silmällä.
Kamala paikka, jonne en todellakaan haluaisi joutua. Tosin mieluummin teholle kuin neurolle.
Olen, leikkauksen jälkeen Töölön sairaalassa. Ihan normaalinkokoiset sairaalatilat olivat, ja niin mahtava henkilökunta että vein kakkua kiitokseksi jälkikäteen. Vieläkin naurattaa niiden jutut kun tuo tulee mieleen. :D
Olen, mutta ei mulla ole juurikaan muistikuvia siitä. Olin suurimman osan ajasta tajuton.
Isä oli ensin pari päivää teholla saatuaan aivoverenvuodon, johon sitten menehtyi viikkoa myöhemmin. En oikein kiinnittänyt huomiota tiloihin, aika ahdasta taisi olla. Hoitajat olivat tosi mukavia ja tilanteen meille selittänyt lääkäri hoiti sen niin hyvin kuin vain ikinä voi. Oli tosi ystävällinen, rauhallinen ja selkeä.
Olen ja en muista tiloista mitään vaan hoidettavasta, jonka kyljistä tuli letkuja ulos ja joka oli hengityskoneessa. Juoksin ulos sieltä.
Esikoinen oli yhden yön teholla 3 vuotiaana ja sain sairaalasängyn siihen viereen ja viettää yön siellä vieressä.
Olen ollut itse potilaana Jorvin teho-osastolla. Vaikutti ainakin vuoteesta katsottuna suurelta. Vieressä oli yksi vuode (tyhjänä), muut vuoteet näyttivät olevan kaempana.
Alkuun olin hengityskoneessa, siitä irrottamisen jälkeen siirrettiin sydänvalvontayksikköön (CCU), jossa edelleen olin 24 h tarkkailussa ja sain lisähappea (sellainen pieni ’kuonokoppa’).
Yllättävän paljon täällä kommentoineet ovat käyneet vierailulla teho-osastolla. Olen aina luullut, että sinne ei kovin helpolla vierailemaan pääse.
Olen isäni luona. Ihmettelin, miten kukaan voi hallita sitä laitteiden määrää, mikä hänen ympärillään oli. Pelastui.
Olen käynyt Töölön palovammateholla. Nythän se teho-osasto taitaa olla Espoon jorvissa
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut itse potilaana Jorvin teho-osastolla. Vaikutti ainakin vuoteesta katsottuna suurelta. Vieressä oli yksi vuode (tyhjänä), muut vuoteet näyttivät olevan kaempana.
Alkuun olin hengityskoneessa, siitä irrottamisen jälkeen siirrettiin sydänvalvontayksikköön (CCU), jossa edelleen olin 24 h tarkkailussa ja sain lisähappea (sellainen pieni ’kuonokoppa’).
Yllättävän paljon täällä kommentoineet ovat käyneet vierailulla teho-osastolla. Olen aina luullut, että sinne ei kovin helpolla vierailemaan pääse.
Kyllä me päästiin mutta oli oma lapsi kyseessä.
Olen käynyt, läheistä katsomassa.
Riippuu varmaan sairaalasta. Mä kävin katsomassa sukulaista joku vuosi sitten, ja ihan väljä 2 hengen huone, jossa oli tosin yksin.