Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauska havainto kuriksista - ilmeisesti se "kammo" tulee vain siitä, että kaverit nauraa

Vierailija
06.04.2020 |

Kotikoulutyttö sai parin vuoden tauon jälkeen kurikset, koska koronan myötä omalla (märälläkin) pihalla oleminen lisääntyi dramaattisesti. Alkunikottelun jälkeen nyt jopa itse eteisestä kyselee, että voiko laittaa!

ILmeisesti, kun tietää, että kavereita ei pihalle tule, niin ei tarvi miettiä, mitä kaverit sanoisi! :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin joskus meillä. Aina oli kiltisti pukenut, kunnes yhtäkkiä ei ei ei. Selvisi, että joku kaveri oli valistanut, että ne on vauvavaatteeita.

Vierailija
2/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kurahousufettari on herännyt talvihorroksestaan 😒

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko niille lapsille opettaa, ettei siellä märässä maassa kannata istuskella? Vai miksi ap ei itse käytä kuriksia?

Vierailija
4/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahdella kouluikäisellä ei ole muita kuravaatteita kuin kurarukkaset, mutta niiden laittamista pitää kyllä muistutella ja vahtia.

Vierailija
5/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko niille lapsille opettaa, ettei siellä märässä maassa kannata istuskella? Vai miksi ap ei itse käytä kuriksia?

Jos pihalla ollaan pitkään, eikö ole kiva, että voi välillä istuakin johonkin? Tai olla polviltaan maassa? Mitä haittaa siitä on?

En ole ap, mutta minulla on puutarhahommissa joskus kurikset eli sellaiset henkselittömät aikuisten sadehousut, mutta ihan samaa materiaalia ne on kuin kurikset.

Vierailija
6/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikset?? 😄😄😄😄

Vierailija
7/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut kuuluu ehkä juuri ja juuri päiväkoti-ikäisille. Kyllä koululaisten pitää jo sen verran ymmärtää, ettei lätäkössä istuta.

Vierailija
8/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurahousut kuuluu ehkä juuri ja juuri päiväkoti-ikäisille. Kyllä koululaisten pitää jo sen verran ymmärtää, ettei lätäkössä istuta.

Onko siihen joku ikäraja milloin kuralätäkössä tai märällä maalla ei saa enää istua? Ja miksei saisi istua, jos on tarkoitukseen sopivat vaatteet päällä?

Vierailija
9/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joka paikassa niin kuraista ja märkää, että ne on järkevin mahdollinen vaate vähän isommillakin.

Vierailija
10/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaappaat unohtuivat listasta.

Vierailija
11/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihasin lapsena kurahousuja ja -hanskoja, koska ne oli jäykät, ahdistavat ja joka tavoin inhottavat. Kieltäydyin yksiselitteisesti pukemasta moisia kammotuksia. Nykyään on onneksi vähän kehittyneempiä kuin se paksu hiostava kumi ja rispaantuneet kuminauhat kenkien alle, mitä minun nuoruudessani oli.

Hommahan on simppeli, jos ei kuravaatteita käytä nii sitten ei istuta tai rymytä lammikoissa. Tai jos on varaa, hankitaan niin täydellisesti vettä pitävät ulkovaatteet kuin suinkin mahdollista. Lähtökohtaisesti lastakaan ei pitäisi pukea vaatteisiin, missä sitä ahdistaa tai hävettää olla.

Vierailija
12/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihasin lapsena kurahousuja ja -hanskoja, koska ne oli jäykät, ahdistavat ja joka tavoin inhottavat. Kieltäydyin yksiselitteisesti pukemasta moisia kammotuksia. Nykyään on onneksi vähän kehittyneempiä kuin se paksu hiostava kumi ja rispaantuneet kuminauhat kenkien alle, mitä minun nuoruudessani oli.

Hommahan on simppeli, jos ei kuravaatteita käytä nii sitten ei istuta tai rymytä lammikoissa. Tai jos on varaa, hankitaan niin täydellisesti vettä pitävät ulkovaatteet kuin suinkin mahdollista. Lähtökohtaisesti lastakaan ei pitäisi pukea vaatteisiin, missä sitä ahdistaa tai hävettää olla.

Miten vanha oikein olet? Itse olin kuravaatteiden käyttäjä 90-luvulla ja muistan vain sen, että se harmitti, kun pukemisessa meni ylimääräistä aikaa, juuri niitä kuminauhoja saappaiden alle ja henkseleitä, kurahanskoja lapasten päälle. Mutta en muista, että ne olisi sitten ulkona ollessa olleet erityisen ahdistavat. Ehkä aika kultaa muistot... asuttiin maalla ja ulkona oltiin paljon ja nuo oli paljon käytössä ja kyllä muistan vielä koululaisenakin oli edelleen siellä pihamaalla käytössä.

Vierailija
13/15 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi voi tulla yllätyksenä?

Vierailija
14/15 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli vielä alakoululaisena kurahousut ja kurarukkaset. Enkä mä niitä mitenkään hävennyt, tykkäsin pitää. Sen mä muistan hyvin, miten kiva niillä oli laskea mäkeä talvella, kurikset luistivat todella hyvin ja pysyin kuivana.

Vierailija
15/15 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha oikein olet? Itse olin kuravaatteiden käyttäjä 90-luvulla ja muistan vain sen, että se harmitti, kun pukemisessa meni ylimääräistä aikaa, juuri niitä kuminauhoja saappaiden alle ja henkseleitä, kurahanskoja lapasten päälle. Mutta en muista, että ne olisi sitten ulkona ollessa olleet erityisen ahdistavat. Ehkä aika kultaa muistot... asuttiin maalla ja ulkona oltiin paljon ja nuo oli paljon käytössä ja kyllä muistan vielä koululaisenakin oli edelleen siellä pihamaalla käytössä.

90-luvulla minäkin. Mua ahdisti tavattoman paljon muistaakseni etenkin kun oli ns. jotain ylimääräistä vaatteiden päällä ja mielestäni oli kankeaa liikkua. Kurahanskoilla taasen ei voinut tehdä mitään kun ne oli niin vankat. Mekin asuttiin maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi