Hoitokodissa vanhuksia kuollut kotimaan koska hoitajille ei ole tarjolla suojaimia, esim maskeja
YLEn uutisten mukaan hoitokodissa Suomessa on sairastunut vanhuksia kotimaan ja jopa kuollut, koska hoitajille ei ole tarjolla suojaimia, mm maskeja. Hoitajat saattavat olla oireettomia koronan kantajia, ja tartuttaa koronan vanhuksiin
Törkeää!
Kommentit (27)
Pitäisi rajoittaa noiden myyntiä yksityishenkilöille ja turvata että näitä riittää hoitohenkilökunnan tarpeisiin.
Kuinka monta hyväkuntoista omaista olet hoitokotiin saanut? Se on saattohoitoa siinä vaiheessa kun kotona ei enää pakoteta selviämään kotihoidon turvin. Ikävää ehkä kuolla koronaan mutta jos väistämätön kuolema aikaistui muutamalla kuukaudella niin entä sitten? Varsinkin jos kuoli kärsimättä, nopeasti eikä tarvinnut tehohoidon resursseja
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta hyväkuntoista omaista olet hoitokotiin saanut? Se on saattohoitoa siinä vaiheessa kun kotona ei enää pakoteta selviämään kotihoidon turvin. Ikävää ehkä kuolla koronaan mutta jos väistämätön kuolema aikaistui muutamalla kuukaudella niin entä sitten? Varsinkin jos kuoli kärsimättä, nopeasti eikä tarvinnut tehohoidon resursseja
Ei pidä paikkansa, äitini asunut jo 3 vuotta kunnan hoivakodissa. Tuttuja naamoja siellä näkyy.
Jokin järki käteen nyt. Hoivalaitoksiin pääsevät vain kaikista huonokuntoisimmat. Keskimäärin elinajanodote on ehkä 2 vuotta laitokseen pääsemisen/joutumisen jälkeen. Nämä ovat kuoleman odotustiloja.
Enemmän kuin koronatartuntaan kuolee päivittäin vanhuuteen, influenssaan tai perussairauksien summana. Mutta hirveä häly nyt kun Korona.
Valmis syntipukkikin on jo löydetty: Hoitajat tartuttavat taudin.
No katsos kun hoitokoteja pyörittävät yksityiset pääomasijoittajat, säästetään kaikessa mahdollisessa, että jää enemmän voittoa taskuun.
Henkilökunnassa, suojavälineissä ja käsidesissä noin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun hoitokoteja pyörittävät yksityiset pääomasijoittajat, säästetään kaikessa mahdollisessa, että jää enemmän voittoa taskuun.
Henkilökunnassa, suojavälineissä ja käsidesissä noin alkuun.
Ihan sama meno esim. Helsingin kaupungin seniorikeskuksissa. Ensin hoitajilta on poistettu kaikki sosiaaliset tilat. Pitää olla koko ajan asiakkaiden kanssa. Ei mitään mahdollista pitää edes 20 min ruokataukoa ilman että vanhuksia pitää valvoa ja tarvittaessa auttaa.
Nyt sitten ahtaissa tiloissa sulloutuneena pitäisi yhtäkkiä ottaa iso hajurako kaikkiin. Puitteet täysin olemattomat siihen, että voisi estää tartuntoja.
Vanhoja suojaimia on ehkä jossain varastossa kaksi kappaletta - nekin varmaan vanhentuneita.
Näinhän se on aina ollut, jostain se keuhkokuume tai ripuli tarttuu ja vie. Nyt on vain helpompi löytää lähde. Ja ovatko ne sitten niin oireettomia olleet. Rajoitustoimet tosin ensi viikon kuluessa taitaa nämäkin tapaukset poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokin järki käteen nyt. Hoivalaitoksiin pääsevät vain kaikista huonokuntoisimmat. Keskimäärin elinajanodote on ehkä 2 vuotta laitokseen pääsemisen/joutumisen jälkeen. Nämä ovat kuoleman odotustiloja.
Enemmän kuin koronatartuntaan kuolee päivittäin vanhuuteen, influenssaan tai perussairauksien summana. Mutta hirveä häly nyt kun Korona.
Syntipukki? Tietenkin se tartunta tulee hoitajilta kun ketään muuta ei ovesta ole 3vk sisälle päässyt.
En kaipaa lisää palkkaa, en lisää hoitavia käsiä, kaipaan suojavarusteita, toisessa ketjussa kysyttiin olen huolissani, kauhuissani, paniikissa, viimeiset 3vk paniikissa, entä jos se olen minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntipukki? Tietenkin se tartunta tulee hoitajilta kun ketään muuta ei ovesta ole 3vk sisälle päässyt.
En kaipaa lisää palkkaa, en lisää hoitavia käsiä, kaipaan suojavarusteita, toisessa ketjussa kysyttiin olen huolissani, kauhuissani, paniikissa, viimeiset 3vk paniikissa, entä jos se olen minä.
Isoissa organisaatioissa on paljon muitakin työntekijöitä. Siellä on lääkäreitä, osastonhoitajia, siivoojia, fysioterapeutteja, sosiaaliohjaajia, keittiötyöntekijöitä, toimistoväkeä, hoitajia. Mutta kaikki paska on tietysti kiva kaataa hoitajien niskaan.
Tsekissä pakollinen kaikille ulkona ja meillä ei edes vanhainkodeissa henkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa organisaatioissa on paljon muitakin työntekijöitä. Siellä on lääkäreitä, osastonhoitajia, siivoojia, fysioterapeutteja, sosiaaliohjaajia, keittiötyöntekijöitä, toimistoväkeä, hoitajia. Mutta kaikki paska on tietysti kiva kaataa hoitajien niskaan.
Hoitokodeissa ei ole noin isoa organisaatiota.
Meillä pieni osasto ja kyllä siellä käy päivittäin hoitajien lisäksi siivoushenkilökunta, harvemmin sitten lääkäri sekä tarvittaessa myös huoltomiehet. Saattohoidossa olevien asukkaiden omaiset saavat käydä niin usein kuin kokevat sen tarpeelliseksi. Korona voi tulla ihan kenen tahansa näistä tuliaisena.. Vaikka kuinka pesisi käsiään, niin jokainen meistä on potentiaalinen oireeton kantaja ja sitä kautta myös mahdollinen tartuttaja. Mielestäni aivan turhaa etsiä syyllisiä, koska se ei auta ketään. Muuta emme voi kuin noudattaa niitä ohjeita joita olemme työnantajaltamme saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Tsekissä pakollinen kaikille ulkona ja meillä ei edes vanhainkodeissa henkilökunnalla.
Tajusitko että niistä suojaimista on meillä pulaa? Siis ihan jo hoitohenkilökunnalle, puhumattakaan että tavalliset ihmiset hamstraisivat niitä.
Eikö ihmiset ymmärrä.Maailmanlaajuinen epidemia kun iski niin suojainten käyttö kasvanut mielettömästi.Normaalikulutuksella varastot riittävät.Kiina valmistaa suurimman osan.Suomessakin kuluu miljoonia kun kaikki hoitohenkilökunta alkaa niitä käyttämään ja useasti päivässä vaihtamaan.Niitä on tilattu kiinasta miljoonia.Kysyntä on mieletön kun koko väestö käyttää niitä maailmalla.Hallitus ei tee suojaimia.Niiden valmistamista monet yritykset yrittää käynnistää.Kaikki maat tilaa samoja materiaaleja.USA kaappaa jopa lentokentiltä muualle meneviä suojaimia.Tämä ei ole kenenkään Suomalaisen syy.Säästetään suojaimet hoitohenkilökunnalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitokodeissa ei ole noin isoa organisaatiota.
Ei varmaan kaikissa, mutta olen ollut töissä tällaisessakin.
Ei me sairaalassakaan käytetä hengityssuojaimia muuten kuin hoidettaessa hengitystieinfektiopotilasta.
Kyllä sitä perintöä onkin tässä jo odoteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusitko että niistä suojaimista on meillä pulaa? Siis ihan jo hoitohenkilökunnalle, puhumattakaan että tavalliset ihmiset hamstraisivat niitä.
Tajusin ja tajusin myös kuinka vähän tällaisen epidemian varalle on varauduttu. Sen näkee jo siitäkin, ettei kukaan uskonut ihan oikeastan hetki sitten vielä, ettei tauti edes Eurooppaan tulee.
Nyt joudtaan hengityssuojaimia tilaamaan Kiinasta 10-kertaisella hinnalla ja toivoa, ettei amerikkalaiset tai joku muu ehdi väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo kahdessa viikossa suojavarusteet loppu.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006465479.html
Mitä tekee hallitus, sen kun tietäisi.
On ne tartuttaneet aina flunssiakin ja vanhukset saaneet keuhkokuumeen. Hoitolaitoksia monenlaisia, osa tosi surkeita.