Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon nukkuva vauva

Vierailija
05.04.2020 |

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta onko kenelläkään kokemusta tosi paljon nukkuvasta vauvasta? Meidän tyttö nyt 5,5 vkoa vanha ja posottaa unta jopa 20h vuorokaudessa edelleen. Monesti hereillä lähinnä syötöt ja sitten pari n. tunnin pätkää ”sinnitellen”, jolloin monesti jo runsaasti haukottelee. Epäilyttää välillä, että voiko tosiaan olla ihan normaalia? Mitään sairauden merkkejä ei sinänsä kyllä ole ja kasvua tullut hyvin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Vierailija
2/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsemme nukkui samalla lailla. Kasvoi myös erittäin hyvin, kuten ap:n vauva, kenties juuri siksi, että nukkui hyvin.

Muistan, kuinka ensimmäisenä aamuna kotiutumisen jälkeen istuimme mieheni kanssa sänkymme laidalla odotellen, että vauva heräisi.  Nukkui nimittäin heräämättä ekan yön. Sen jälkeen kyllä söi pari kertaa yössä ja päivällä veteli pitkiä päikkäreitä.

Oli harvinaisen terve lapsi, ensimmäisen kerran kipeänä 7-vuotiaana.

Ihan normaalia siis, voit olla ap huoleton ja nauttia "helposta" vauvasta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia.

Onko sinulla omaa kokemusta vastaavasta? :)

Vierailija
4/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan normaalia, mut kannattaa silti puhua neuvolassa. Näin jälkikäteen ajatellen luulen oman vauvani olleen aikanaan sokerihumalassa/muuten yliväsynyt syömäni makean määrästä kun vain nukkui koko ajan :(

Vierailija
5/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lapsemme nukkui samalla lailla. Kasvoi myös erittäin hyvin, kuten ap:n vauva, kenties juuri siksi, että nukkui hyvin.

Muistan, kuinka ensimmäisenä aamuna kotiutumisen jälkeen istuimme mieheni kanssa sänkymme laidalla odotellen, että vauva heräisi.  Nukkui nimittäin heräämättä ekan yön. Sen jälkeen kyllä söi pari kertaa yössä ja päivällä veteli pitkiä päikkäreitä.

Oli harvinaisen terve lapsi, ensimmäisen kerran kipeänä 7-vuotiaana.

Ihan normaalia siis, voit olla ap huoleton ja nauttia "helposta" vauvasta:)

Ah, kiitos tästä! Ihmetyttää vaan kun tuntuu että muiden samanikäiset ovat jo tuntikausia hereillä ”seurustelemassa” ja meidän vauva se vaan nukkuu ja nukkuu.

Vierailija
6/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan normaalia, mut kannattaa silti puhua neuvolassa. Näin jälkikäteen ajatellen luulen oman vauvani olleen aikanaan sokerihumalassa/muuten yliväsynyt syömäni makean määrästä kun vain nukkui koko ajan :(

Oliko siitä sitten jotain haittaa, että nukkui niin paljon?

Vierailija
7/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako vauva syödä hyvin?

Vierailija
8/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako vauva syödä hyvin?

Jaksaa kyllä yleensä, vaikka monesti siihen jo sitten nukahtaa.

Vierailija
9/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli tuollainen nukkuja. Nyt (20-vuotiaana) on edelleen luonteeltaan rauhallinen, aamutorkku ja kaiken kaikkiaan tyytyväinen onnellinen ihminen. Älä murehdi.

Vierailija
10/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kuulemma tollanen lapsi; nukuin ja söin, nukuin ja söin. Helppo hoidettava, kuulemma. Ihan terve poitsu musta kasvoi, vähän laiskanpuoleinen tosin, että ehkä se on sisäsyntyinen ominaisuus.

Vierailija
11/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minun esikoiseni 26v sitten; söi ehkä vain toisesta rinnasta, sitten nukahti.Saattoi päibällä vetäistä terassilla 4-6h niin,että kävin jo monta kertaa katsomassa onko hengissäkään...myös yöt nukkui tosi hyvin.

Nyt on itsenäinen,toimelias nainen- nimeää lempipuuhikseen syömisen ja nukkumisen.Treenaa SM- tasolla.

Rauhassa vaan,hyvä tulee!

Vierailija
12/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia.

On. Yksi 3 kk nukku tuossa vieressä ja oli pienempänä samanlainen. Nyt enemmän hereillä. Minulla on 4 lasta, joista kolmas oli myös hirmu kova nukkuja..

Vierailija
13/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minun esikoiseni 26v sitten; söi ehkä vain toisesta rinnasta, sitten nukahti.Saattoi päibällä vetäistä terassilla 4-6h niin,että kävin jo monta kertaa katsomassa onko hengissäkään...myös yöt nukkui tosi hyvin.

Nyt on itsenäinen,toimelias nainen- nimeää lempipuuhikseen syömisen ja nukkumisen.Treenaa SM- tasolla.

Rauhassa vaan,hyvä tulee!

Vau, kiitos tästäkin! On nämä vauvat vaan ihmeellisen erilaisia.

Vierailija
14/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia.

On. Yksi 3 kk nukku tuossa vieressä ja oli pienempänä samanlainen. Nyt enemmän hereillä. Minulla on 4 lasta, joista kolmas oli myös hirmu kova nukkuja..

Okei. Miten teillä vuorovaikutus on kehittynyt? Kun toinen nukkuu niin paljon, niin tuntuu ettei sitä seurusteluaikaakaan ole päivässä kuin muutama kymmenen minuuttia.

Vierailija
15/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tällainen vauva jonnekin 2kk ikään asti, sen jälkeen ei sitten paljon nukkunutkaan. Nauti vielä kun voit.

Vierailija
16/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tällainen vauva jonnekin 2kk ikään asti, sen jälkeen ei sitten paljon nukkunutkaan. Nauti vielä kun voit.

Yritetään :)

Osaisiko joku vielä kommentoida tuohon, että miten nämä paljon nukkuvat vauvat ovat alkaneet tulla vuorovaikutukseen (mm. hymyillä, jutella jne.)?

Vierailija
17/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen ja nauti tästä hetkestä, vauva on helppo nyt, vuorovaikutus noin pienen kanssa on läheisyyttä, imetys/"ruokinta on tärkeimmät hetket yhdessä. Meillä unettomat yöt alkoi hampaiden teon yhteydessä.

Vierailija
18/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuulemma nukkunut paljon. Muuten olen kai aika normaali, mutta minusta tuli pienikokoinen. En ole edes äitini pituinen.

Vierailija
19/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva nukkui aluksi kokoajan, sitten 2kk iässä alkoi vaikeudet saada sitä ollenkaan nukkumaan. Nyt 3kk iässä joka päivä on erilainen, joskus nukkuu koko päivän ja joskus ei halua nukkua vaikka on yliväsynyt...

Vierailija
20/23 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen ja nauti tästä hetkestä, vauva on helppo nyt, vuorovaikutus noin pienen kanssa on läheisyyttä, imetys/"ruokinta on tärkeimmät hetket yhdessä. Meillä unettomat yöt alkoi hampaiden teon yhteydessä.

Kiitos kommentista, kuulostaa järkevältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme