Lapsen tekeminen kaduttaa
Tätä on ihan kauhea myöntää ja siksi myönnänkin sen vain näin kasvottomana...Mutta siis, minulla on jo pitkän aikaa ollut kamala olo siitä, että huomaan että syvällä sisimmässäni en oikeasti enää tunne niin että haluaisin elää niin että minulla on lapsi. Kaikki on hyvin, lapsesta pidetään hyvää huolta, ei hätää. Mutta koen että minun olisi hyvä purkaa tuntojani nyt edes johonkin. Se miksi kirjoitan tänne, niin minulle olisi tosi tärkeää kuulla onko muita joita lapsen saaminen kaduttaa tai haluaisi elää lapsettomana? Se helpottaisi oloani kun saisi jakaa kokemuksia. Tunnen esimerkiksi joskus kateutta lapsettomia naisia kohtaan, saavat elää niin vapaana. Pyydän ettette tuomitsisi minua, tarpeeksi pahalta tuntuu muutenkin ja olen jo valmiiksi tietoinen kyllä että tällainen ei kuulosta hyvältä. En kuitenkaan voi tälle mitään.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
On heitä varmasti monia. Ehkä vertaistuki ja muiden kokemukset voivat helpottaa, mutta kun sinulla lapsi jo on, ei auta muu kuin vain sopeutua nykyiseen tilanteeseen ja hyväksyä se, että kaduttaa. Pahemminkin voisi asiat olla.
Niin minäkin uskon että on monia. Siitä ei vaan yleisesti puhuta, on tabu.
Olen entinen neuvolan Th ja usko pois, tuo on yleisempää mitä kuulletkaan.
Älä turhaan tunne syyllisyyttä, tärkeintä on että hoidat lapsesi velvollisuudentuntoisesti.
Moni lastaan hirveästi rakastava voi olla huono ja epävakaa vanhempi kaikesta rakastamisesta huolimatta, jos elämänhallinta ei ole kunnossa. Moni taas tunteettomammin mutta vakaasti, turvallisesti ja johdonmukaisesti toimiva voi olla lapsen kannalta parempi vanhempi, vaikka mitään ylitsepursuavaa rakkautta ei tuntisikaan.
Oletko yh? Osaatko sanoa, mikä sinut sai haluamaan lapsen ja mikä sai sinut tajuamaan, että ei ollut sittenkään niin hyvä juttu?
🇺🇦🇮🇱
On heitä varmasti monia. Ehkä vertaistuki ja muiden kokemukset voivat helpottaa, mutta kun sinulla lapsi jo on, ei auta muu kuin vain sopeutua nykyiseen tilanteeseen ja hyväksyä se, että kaduttaa. Pahemminkin voisi asiat olla.