Miksi ihmiset ei pidä turvaväliä?
Kävin kaupassa ja ihmettelin kun siellä oli niin paljon ihmisiä, kukaan ei pidänyt toisten kanssa turvaväliä.
Myös en ymmärrä kaikki niitä rajoituksia mitä on tehty kun kauppakeskukset ja supermarketit on täynnä ihmisiä. Yli 10 hengen kokoontumiset ovat kielletty mutta kaupoissa menee tämä raja reilusti rikki.
Kommentit (30)
Miten käyttäytyvät rokotteen saaneet?
Ainakaan huono Astra zeneca ei suojaa kuin itseä.
Muista rokotteista ei ole niin tarkkoja tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä totuus on se, että suuri osa ihmisistä on todella typeriä. Tää pitäisi opettaa jo koulussa lapsille. Monet ei vaan tajua paljon mitään.
olen hokenut vuosia että juuri kouluissa pitäisi opettaa jo kävelemistä eli liikkumista väkijoukossa ja julkisissa kun siellä toimitaan väärin ja hidastetaan kaikkia jne...
itse olen aina pitänyt muutoinkin pientä väliä kauppojen jonoissa ja töissäkin kironnut että ei olla armeijassa niin ei tarvise sitä "tappi-tuntumaa" eli jonottaa ruokaa edellisen peffassa kiinni
kukaan ei tunnu ymmärtävän että jono ei etene nopeammin jos tunkee tai ei ja sama koskee liikennettä, yleensä tuo tunkeminen jopa hidastaa asiaa, kun siinä häiritsee edellä olevan toimintoja
Ensimmäinen vastaaja sen jo sanoikin, mitä minäkin aioin kirjoittaa. Kaikilla ei äly yksinkertaisesti riitä. Parin metrin turvaväli on heidänkäsityskykyynsä liikaa! Sama ominaisuus vaikuttanee maskin käyttöön ja rokotusten halveksuntaan.
kaupan kassat voisi ainakin tehdä niin että eivät aloita tavaroiden "liuttamista" ennen kuin edellinen on ehtinyt alta pois ja pitäisi olla edes 1 vartija joka valvoo jonojen etäisyyksiä, ainakin isoissa kaupoissa
tai oikeastaanhan isot kaupat pitäisi olla kiinni, yksikään järkevä ei käy näinä aikoina missään prismassa tai sittarissa
Ainakin nuo tummikset puskevat liian lähelle kassajonossa. Välillä olen ihan räjähdyspisteessä etten huuda täysiä.
Koronahysteerikot pitäisi viedä saunan taakse turvaväleineen.
Vierailija kirjoitti:
Turvavälissä on kyse toisen kunnioittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvavälissä on kyse toisen kunnioittamisesta.
ja sitä ei tee: kokoomus äijät - "ei suomalaiset" - diivapissikset
Enemmän sitä kyllä kaipaisi vaikka sitten koronaisen naisen kädestä vahinkohipaisua kuin piikin tökkäystä olkaan
On siellä merkit mutta ei kaikkia välitä. Just kävin Prismassa viikko sitten ja odottelin omaani viivan takana. Oman vuoroni aikana kun olin pakkaamassa niin jo oli nuori nainen tunkemassa omia ostoksiaan liukuhihnalle viivasta ja väleistä välittämättä.