Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievän Koronan oireet

Vierailija
04.04.2020 |

Millaisia teillä on ollut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume, lihassärky, pää- ja silmäsärky, flunssaoireet, ruokahalun menetys ja kuvotus/huono olo

Vierailija
2/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 14.3. todettu korona. Pääsin testiin koska olin ollut juhlissa joissa koronapotilas oli ollut ja jutellutkin tämän kanssa.

Testihetkellä ainoa oire oli että edellisenä iltana oli vähän lihaksia jomottanut ja silmät olleet sen oloiset että voisin olla kipeäksi tulossa. Sitten tuli noin 5 päivää kestänyt lievä flunssantapainen, jossa ei kuitenkaan tullut juuri räkää. Nenän limakalvot kyllä turposivat niin että tarvi Otrivinia että pystyi hengilttämään nenän kautta, silmät oli punoittavat ja öisin hengitys vähän vinkui ja kulki vaikeasti. Pystyasennossa hengitysvaikeuksia helpotti. Noin 5 pv päästä tauti oli ohi.

Vierailija
4/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää kun testiin ei pääse.

Olin kunnallisessa hammashoitolassa.

Seuraavana päivänä outo kasvojen kuumotus ja huulet rohtuivat. 4.pv tuli herpes huuleen, kurkkukipu ja ripulia. N. 5 päivänä outoja valkoisia läikkiä iholle jalkoihin ja käsiin. Sitten korvasärkyä joka jatkuu kuten vatsaoireetkin. Olin hammashoidon päivystyksessä ja tuntematon lääkäri, mieleen jäi että hän oli hermostunut. Tiesikö että hänellä on korona vai pelkäsikö tartuntaa.

Vierailija
5/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei immuniteettia,voi sairastaa uudelleen. Näin on muille käynyt.

Vierailija
6/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei siis diagnosoitu kun ei perusteita testata, taisin vastata turhan nopeasti! Osui vaan kummasti koronan aikaan, kun muuten en koskaan sairasta.

Pahoinvointi ja ruokahaluttomuus kesti pari viikkoa, muut oireet meni aaltona n. viikossa.

Vierailija
7/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tuli Espanjasta yskivänä ja kurkkukipuisena juuri ennen kuin siellä räjähti tilanne hallinnasta. Itse aloin kokemaan on-off väsymystä. Oli flunssainen olo eli haistoin ja maistoin flunssan mutta nenä ei valunut ollenkaan. Kuivaa yskää oli parin päivän ajan. Tuo väsymys ja flunssainen olo kesti pari viikkoa.

Aloitin uuden astmalääkkeen kun edellinen ei tehonnut kunnolla. Astma oireet häipyi vasta sitten kun tuo kuiva yskäkin loppui. Tietenkin on aivan mahdollista että oireet oli psykosomaattisia koska samaan aikaa kuin kuinka Espanjassa tartuntamäärät kasvaa ja porukkaa kuolee.

Vierailija
8/8 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei immuniteettia,voi sairastaa uudelleen. Näin on muille käynyt.

No sittenhän rokotettakaan ei voisi kehittää.

Mutta kyllä tälle immuniteetti syntyy, ne ”uudelleen Koronan saaneet” on sitä kun virusta voi yhdestä tartunnasta joillain erittyä 5 viikkoakin sairastumisesta. Sama yksi tartunta siis mutta välillä virheellinen nega testitulos koska jo parantunut korona erittää virusta aika vähän ja satunnaisesti.