IS: Kotoiluverkkarit pitäisi pestä jokaisen käytön jälkeen
"– Leggingsit ja verkkarit ovat kuin alusvaatteita, eli ne altistuvat luonnolliselle kehon lämpötilalle ja hikoilulle. Siksi niitä pitäisi pestä jokaisen käytön jälkeen. Eritoten alue haarojen ja nivusien välillä on sellainen, että verkkarit voivat muuttua helposti epäpuhtaiksi mikro-organismien, kuten bakteerien ja hiivan, takia"
https://www.is.fi/mystyle/art-2000006463245.html
NONIIN, nyt voittekin näyttää peukuilla että PESETTEKÖ PIERUVERKKARIT jokaisen käytön jälkeen?
Peukku ylös: PESEN
Peukku alas: EN VTUSSA
Kommentit (9)
Pitäisköhän tolla logiikalla myös petivaatteet pestä jokaisen käytön jälkeen, ainakin jos nukkuu vähissä vaatteissa?
Käytän leggingsejä vain yhden päivän, vaikka olisin kotona koko päivän. Sitten menee pesuun.
Mä oon vähentänyt turhaa pyykinpesua huimasti. Esim. toppi, jota käytän kotona, voi olla päälläni viikonkin. Mä hikoilen todella vähän, ja jos menen ihmisten ilmoille, lenkille tai tallille, mulla on päälläni joku toinen toppi tai paita. Käyn suihkussa joka ilta. Alushousut panen joka päivä pyykkiin, mutta sukkia pidän joskus kaksikin päivää, koska vaihdan ulkoillessani toisiin sukkiin ja talvella käytän sukkien päällä kaksia villasukkia.
Kotihousuissa suositaan tietysti jo mukavuussyistä väljää mallia ja hengittäviä materiaaleja. Jos housut täyttävät mukavuuskriteerit, ne eivät myöskään hiostu haiseviksi yhdestä käyttökerrasta.
Mä käytän kotona leggareita ilman pikkuhousuja. Pesen ehkä kerran kuukaudessa, kun alkavat haista.
Minulla on kotiverkkarit usein jopa kuukauden putkeen ilman pesua. En näe ongelmaa, eikä ne tunnu likaiselta eikä edes haise.
Noin 2-4 viikkoa on pieruverkkarit päällä, sitten kun alkaa haisemaan niin pesuun.
Hahhah! En pese kotihousuja kuin kerran kaksi viikossa, vaikka useimmiten käytän niitä ilman pikkuhousuja. Liiallisesti hygieniasta ei ole mitään hyötyä kun kyse on oman kehon pöpöistä.
Mielisairastahan tämä on, että kannustetaan tällaiseen turhaan pesukoneen käyttöön. Tuhlataan resursseja kuten vettä, energiaa ja tuhotaan luontoa myrkyllisillä pesuaineilla.
Kuka hyötyy tällaisen hulluuden suosittelusta?