Yrittäjä: Nyt on hyvä tilaisuus antaa potkut rasitteille.
Syytä koronaa ja pistä saikuttajat, ilmanpilaajat, juopot, laiskat ym huonot työntekijät pois. Taloudelliset & tuotannolliset syyt ☺
Kommentit (22)
Mun mieheni antoi mulle jo potkut t. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Onko hän yrittäjä?
On mun mieheni yrittäjä. No nyt olen sitten yhteiskunnan riesana t. Ammattivalittaja
Minä olen onneksi niin uusi vielä, olen puoli vuotta sitten saanut vakipaikan, jotta luulen että määräaikaiset ovat meillä tulilinjalla ensin. Vakituisena olen ollut puoli vuotta vasta joten en ole ehtinyt kunnolla vielä saikuttamaan joten en usko että siitä tulee sanomista. Aion kyllä saikuttaa kohtuullisesti jatkossa, eli aina kun siihen oikeaa aihetta on. Olen alalla, jota puolikuntoisena ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onneksi niin uusi vielä, olen puoli vuotta sitten saanut vakipaikan, jotta luulen että määräaikaiset ovat meillä tulilinjalla ensin. Vakituisena olen ollut puoli vuotta vasta joten en ole ehtinyt kunnolla vielä saikuttamaan joten en usko että siitä tulee sanomista. Aion kyllä saikuttaa kohtuullisesti jatkossa, eli aina kun siihen oikeaa aihetta on. Olen alalla, jota puolikuntoisena ei voi tehdä.
Olipa tökeröä ja ylimielistä tekstiä. Että oikein saikutus suunnitelmissa jatkossa. Ehkä kannattaisi vähän ajatella omaa asennettaan. Puoli vuotta ei ole aika eikä mikään vielä. Ehkä kokemuksen myötä sinullakin avartuu näkemys ja opit ymmärtämään muitakin ihmisiä, vaikka noita määräaikaisia.
Esimerkiksi meillä on useita 10-20 vuotta määräaikaisissa suhteissa olleita kullanarvoisia luottosijaisia (osa on määräaikaisia omasta tahdostaan), joiden menetys kirpaisisi enemmän kuin jonkun uuden vakituisen. Heistä yksikään ei ole ylimielinen ketään toista kohtaan eikä suunnittele sarjasaikuttamista jatkossa. Sinällään kyllä ikävää, että näin yt-aikana pitkäaikaisen, 20 vuottakin olleen määräaikaisen asema on oikeasti huonompi kuin pari kuukautta talossa olleen vakituisen. Määräaikaisia sopimuksia ei voi uusia, jos on lomautukset päällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkanmaksu jatkuu, ei asialla ole suurtakaan merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa tökeröä ja ylimielistä tekstiä. Että oikein saikutus suunnitelmissa jatkossa. Ehkä kannattaisi vähän ajatella omaa asennettaan. Puoli vuotta ei ole aika eikä mikään vielä. Ehkä kokemuksen myötä sinullakin avartuu näkemys ja opit ymmärtämään muitakin ihmisiä, vaikka noita määräaikaisia.
Miksi se olisi yllätys kenellekään että määräaikaiset lähtevät ensin??
Juu, nyt on tosiaan hyvä tilaisuus antaa potkut rasisteille.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla lihavoidulla. Eikö kaikki saikuta, kun on oikeaa aihetta? Ei kai siihen mitään erillistä päätöstä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkanmaksu jatkuu, ei asialla ole suurtakaan merkitystä.
Ei jatku t. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä siivottiin mielenosoituksissa ja netissä viihtyvä SJW-tantta ö-mappiin. :)
Mä oon puolen vuoden määräaikasella ja ollu saikulla yht. N. 3 viikkoa. Moni muukin ollu, koska työssä altistuu pöpöille. Aiemmin en oo näin pitkissä flunssissa ollut edes, et varmasti työpaikan siivoukses jtn häikkää. Ja toki oon varmasti eka lomautettavista.
Saen justiinsa uuven työpaekan ja oun laeska kuin mikä! Naarattaa, kun toesaalla lommautettaan ahkerraakin porukkoo. Ei tiijä pomoukkeli mihin sontakassaan kouransa työnti kun meekäläesen otti töehin.
Meillä mä olin mukamas se luottotekijä jolle ropisi kehuja mutta myös mä olin se jolle soitettiin aina jos tuli ns hätätilanne, joku iso kiireellinen projekti ja joka piti tehdä ylitöinä. No arvaatteko miten kävi. Mut lomautettiin. Ja töistä soiteltu perään kaksi viikkoa hyvä ettei päivittäin kysyen neuvoja ja apua mun töihini. Arvatkaa tekisikö mieli olla vastaamatta tai ilmoittaa jonnekin.
Ja kyllä, uskon että pomo haluaa muun muassa minut ulos, meillä alkoi yt:t jo ennen koronaa koska johto kussut hommansa. Nyt sitten hyvä syyttää koronaa kaikesta.
Töihin jäi hyviä tekijöitä mutta myös niitä jotka saikuttaa vähintään joka toinen viikko. Että tsemppiä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla se tarkoittaisi koko henkilöstön irtisanomista ja samaten pomo joutuisi antamaan itselleen kenkää.
Hyvä idea, annankin heti kaikille rasisteille potkut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mä olin mukamas se luottotekijä jolle ropisi kehuja mutta myös mä olin se jolle soitettiin aina jos tuli ns hätätilanne, joku iso kiireellinen projekti ja joka piti tehdä ylitöinä. No arvaatteko miten kävi. Mut lomautettiin. Ja töistä soiteltu perään kaksi viikkoa hyvä ettei päivittäin kysyen neuvoja ja apua mun töihini. Arvatkaa tekisikö mieli olla vastaamatta tai ilmoittaa jonnekin.
Ja kyllä, uskon että pomo haluaa muun muassa minut ulos, meillä alkoi yt:t jo ennen koronaa koska johto kussut hommansa. Nyt sitten hyvä syyttää koronaa kaikesta.
Töihin jäi hyviä tekijöitä mutta myös niitä jotka saikuttaa vähintään joka toinen viikko. Että tsemppiä sinne.
Kai otat korvauksen puhelinkonsultaatiosta? Vai oletko näitä vaativaa asiantuntijatyötä tekeviä mammoja, jotka tekee vaikka ilmaiseksi?
Näin on aina tehty. Tilannetta hyväksikäytetään päästäkseen irti kaikista tuottamattomista.
Nimenomaan. Ikävästi joudutaan pitänöön yt:t, mutta sitten lähtee. Ahkeria on tulossa tilalle kyllä.