Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsesta tullut seinähullu kun joutunut olemaan kotona kolme viikkoa

Vierailija
03.04.2020 |

Olen ihan järkyttynyt miten huonosti lapsemme käyttäytyy nyt, kokoajan itkua ja raivoa. Satuttaa minua, äitiä. Ei ole nähnyt parasta kaveriaankaan kolmeen viikkoon. Tuntuu pahalta, palan itsekin loppuun kohta kun aina arki on yhtä taistelua. Rangaistuksena on puhelimen/tabletin menetys päiväksi eikä silti mitään tehoa.

Lapsi on ekaluokkalainen mutta tunteiden hallinta 2-vuotiaan tasolla. Varmaan pitäisi hankkia meille apua mutten tiedä miten.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan seinähullu, vaikka oon käyny sentään tallilla!

Vierailija
2/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen metsälenkillä. Otettiin mehut ja makkarat mukaan. Meni siellä muutama tunti luontoa ihmetellessä. Kiva yhteinen hetki ja eikä unta tarvinut hakea, kenenkään.

Käykääs tekin yhdessä, vaikka juoksemassa taloa ympäri, jos ette muuta keksi.

Vantaalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani pärjää tosi hyvin. Ollut nyt varmaan 3 viikkoa kotona eikä kaipaa mihinkään. Pelaa koneella, watsuppissa on kavereiden kanssa, pelataan lautapelejä, ulkoillaan. Tänään kysyin, lähteekö kauppaan, ei halunnut lähteä. T. Ammattivalittaja

Vierailija
4/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei ole oikein ymmärtänyt sitä, ettei syy ole sinun, että hän joutuu olemaan kotona nyt ilman kavereita. Eli lapsi syyttää jotenkin sinua tilanteesta???

Vierailija
5/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda rangaistusta. Meillä tuonikäisiin tehoaa hyvin nurkassa seisottaminen, eli rikkeestä riippuen seisovat jotain välillä 5 min – 45 min nurkassa. Nurkassa seisoessa ei puhuta ja pidetään polvet suorina sekä varpaat ja otsa nurkassa kiinni. Jos ei seiso niin kuin on käsketty niin seisomisaika pitenee.

Vierailija
6/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmista tullut täysin apaattisia. Harrastivat ennen monta kertaa viikossa, nyt mikään ei kiinnosta. Iät 12 ja 17. Pakkolenkkeily tai mikä tahansa naama väärinpäin on tosi kivaa. Ei tässä pysty kavereita korvaamaan.

Vierailija
7/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikani pärjää tosi hyvin. Ollut nyt varmaan 3 viikkoa kotona eikä kaipaa mihinkään. Pelaa koneella, watsuppissa on kavereiden kanssa, pelataan lautapelejä, ulkoillaan. Tänään kysyin, lähteekö kauppaan, ei halunnut lähteä. T. Ammattivalittaja

Kauppaan? Jos ei kavereitakaan saa nähdä, miksi saisi lähteä kaupaan?

Vierailija
8/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kouluterkkarille kysy neuvoa.

Vierailija
9/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

good old nahkaremmi

Vierailija
10/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on huoneessaan yksinään kehittänyt pakkomielteisen kiinnostuksen Raamattuun... kiva kiva.

Vierailija
11/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mielenterveystutkimuksiin.

Vierailija
12/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama homma 8vn kanssa. Eniten närää aiheuttaa että suurin osa kavereista tuntuu saavan ulkona palloilla ihan normaalisti.

Vierailija
13/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan? Jos ei kavereitakaan saa nähdä, miksi saisi lähteä kaupaan?

No pieni kauppa ja joudutaan me vanhemmatkin käymään joskus kaupassa, mutta poika on tarkka asioissa, joten ei huolta, hän pysyy vaan kotona. En muuten uskonut, että pärjää noin hyvin. Ennen hänellä oli koulu, kavereita täällä joka päivä ja monta kertaa viikossa harkat ja pelit viikonloppuisin. Ap

Vierailija
14/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapissa videopuheiluita kavereiden kanssa? Meillä ainakin ekaluokkalainen käyttää niitä ja ehdotin tänään josko kokeilisivat leikkiäkin "yhdessä" videon välityksellä. Ollaan myös ulkoiltu perheen kesken ahkerasti. Jos ette ap ol eedes käyneet ulkona, en yhtään ihmettele että seinät kaatuu päälle.

Vierailija
15/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä koituu vielä valtava määrä erilaisia mielenterveydenhäiriöitä. Yhtäkkiä viedään ulkoilu (keskustassa asutaan), harrastukset, koulu ja kaverit. Ei saisi olla padilla, mutta ei yksinkertaisesti ole muuta tekemistä.

Vierailija
16/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ny ulos saa mennä. Ei tarvi neljän seinän sisässä koko aikaa olla.

Vierailija
17/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meidän lapset osa ihan leikkiä ulkona vaikka käpylehmillä. Ei ole älylaitteita.

Vierailija
18/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pärjännyt rkaluokkalainen hyvin.

Pidetään yllä normaalia rytmiä. Aamulla ylös klo 7.30, aamupala ja päivävaatteet päälle.

Koulu 9-11.00 (välitunnit 15 min) ja sitten lounas. Tehdään loput koululäksyt ja lähdetään ulos liikuntstunnille klo 12.30 pyörällä tmd. Kierrellään siellä täällä metsissä, hiekkateillä tai katsellaan naaputustoa. Pelataan jalkspalloa. Joka päibä vähän vaihdellaan. Kesto noin 1.5 tuntia.

Kotona välipala. Loppupäivä vapaata, voi skypettää kavereille tai pelata tai katsella tv.

Nukkumaan 20.30.

Ihan hyvin viihdytään.

Vierailija
19/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etäkoulu, ei ole normaalissa koulussa siis...

Vierailija
20/33 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ekaluokkalainen mutta tunteiden hallinta 2-vuotiaan tasolla.

Et ole sanoittanut tunteita tarpeeksi. Tutkimusten mukaan vasta useampi kymmenen päivittäistä sanoitusta saa lapsen käyttäytymään kuin enkeli.

Lisäksi on huomioitava, että tunneilmaisun rajoittaminen ja varsinkin rankaiseminen heikentävät sanoituksen tehoa. Tämä koska lapsi ei opi kunnolla tunnetaitoja jos hän ei saa ilmaista kaikkia tunteitaan vapaasti, ja rankaiseminen taas on ylipäätään haitallista emotionaaliselle kehitykselle, koska se opettaa lapselle, ettei vanhempi halua hänelle hyvää vaan tahtoo tahallaan tuottaa lapselleen pahaa oloa.

T: tunnetaitokasvattaja