Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyystesti, missä ei tarvita hahmotuskykyä niin paljon?

Vierailija
03.04.2020 |

Minulla on hahmotushäiriö ja haluaisin testata älykkyyttä testillä, jossa visuaalista hahmotuskykyä ei juuri käytetä. Onko sellaista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa sain kiitettävää lukuaineista ja pärjäsin matikassakin ihan hyvin, paitsi geometriassa. En osannut kääntää kuvia peilikuvaksi ym. Myös kellon oppiminen aiheutti lapsena ongelmia sekä myöhemmin ajokortin saaminen ja ajamaan oppiminen. Epäilen, että minulla on joku epätasainen kykyprofiili, kun en ole kuitenkaan "kokonaan tyhmä".

Vierailija
2/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet älykkyystestit antaa arviot alueittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itselläni on hahmotushäiriö ja saan yleensä nettiälykkyystesteista tuloksia 70-80. Kuitenkin olen DI ja minua pidetään hyvänä työssäni, joka  on teknisen alan vaativaa suunnittelutyötä. Luulisi ettei sitä voi heikkolahjaisen ÄO:lla tehdä.

Vierailija
4/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa älykkyystesteistä mittaa juurikin matemaattisloogisia taitoja ja avaruudellista hahmottamista. Miksi haluat tehdä toisenlaisen älykkyystestin? Mikset vaan voi hyväksyä hahmotushäiriötäsi? 

Vierailija
5/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa sain kiitettävää lukuaineista ja pärjäsin matikassakin ihan hyvin, paitsi geometriassa. En osannut kääntää kuvia peilikuvaksi ym. Myös kellon oppiminen aiheutti lapsena ongelmia sekä myöhemmin ajokortin saaminen ja ajamaan oppiminen. Epäilen, että minulla on joku epätasainen kykyprofiili, kun en ole kuitenkaan "kokonaan tyhmä".

Mulla on just päinvastoin, vaikea ymmärtää tekstiä, mutta visuaalinen hahmottaminen onnistuu. :D

Vierailija
6/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa älykkyystesteistä mittaa juurikin matemaattisloogisia taitoja ja avaruudellista hahmottamista. Miksi haluat tehdä toisenlaisen älykkyystestin? Mikset vaan voi hyväksyä hahmotushäiriötäsi? 

Jos esim. haluaisi arvion puhtaasti matemaattisloogisista taidoistaan? Se ei ole sama asia kuin avaruudellinen hahmottaminen. Olen itsekin paljon parempi puhtaasti numeroilla tehtävissä testeissä kuin sellaisissa, joissa pitää käännellä kuvioita päässään.

Tekniikan tohtori

Vierailija
7/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada puhdas arvio niistä taidoista? Ei nuo testit mitään aukottomia ole, ne on vaan yksi lähestymistapa yhteen spesifiin asiaan. Vähän sama asia kuin musikaalisuustestit, niitä on lukuisia erilaisia, mutta ei niillä musikaalisuutta saada mitenkään tyhjentävästi testattua kun kyseessä on kuitenkin niin laaja ja monisyinen asia. 

Vierailija
8/8 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haluaisitte tehdä testin, uskotteko että on olemassa spesifejä kapeita älykkyyden muotoja vai uskotteko enemmän johonkin yleisälykkyyteen? Ajatteletteko että vaikkapa hahmotushäiriö tai lukihäiriö tekisi ihmisestä jotenkin typerämmän? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä