Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostat Ikeasta kaapin, osaatko koota sen itse...

Vierailija
03.04.2020 |

vai pyydätkö jonkun kaappihomon kokoamaan sen puolestasi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaappipuuseppää?

Vierailija
2/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole osaamisesta, vaan ongelmia saattaa tulla siinä, että en saa pidettyä jotain uloketta pystyssä samalla kun ruuvaan tai tähtään jotain tappeja kohdalleen. Yhden sellaisen isomman hyllykön kerran kokosin itse ja voi helkkari, kun meinasi mennä järki, kun ei saanut pidettyä paikallaan yhtä aikaa kolmea hyllytasoa, että saa välikappaleet kohdilleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole osaamisesta, vaan ongelmia saattaa tulla siinä, että en saa pidettyä jotain uloketta pystyssä samalla kun ruuvaan tai tähtään jotain tappeja kohdalleen. Yhden sellaisen isomman hyllykön kerran kokosin itse ja voi helkkari, kun meinasi mennä järki, kun ei saanut pidettyä paikallaan yhtä aikaa kolmea hyllytasoa, että saa välikappaleet kohdilleen. 

Osa seinää vasten.

Vierailija
4/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaan, mutta en enää ikinä halua koota yhtään ikean kaappia. Ei se niin vaikeaa ole, mutta tsiljoona osaa ja todella aikaa ja hermoja vievää. Puhun nyt ikean muutaman pax liukuovikaapiston kokoamiskokemuksella.

Vierailija
5/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu  varmaan kaapista onko miten monimutkainen ja onko muute tehnyt tälläisia hommia. Mulla rempattiin koko kämppä ja viimeisenä ihan virallinen remonttimies, joka remotoi koko kämpän todella laadukkaasti, lupasi myös koota Ikean ison peililiukuovikaapin eteiseen.  Tehtiin sitä kahdestaan melkein viisi tuntia ja ruuveja oli satoja ja ohjeessa kohtia ihan järjetön määrä. Kaikki ovetkinhan koottiin rimoista.

Olin kyllä varautunut, etten kokoa kaappia itse, joten sama mitä pitää remonttimiehelle sen kokoamisesta maksaa. Keittiön kaapit taas oli remonttimiehen helppo asentaa kun ne tuli valmiiksi koottuina.

Vierailija
6/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan joo. Ex muuten oli puuseppä. Autoin sitä kokoamaan eron jälkeenkin. Täällä on mm. höylätty lattiaan ura kun kaappi ei muuten ollut suorassa (ajatuksena että sama kaappi käy kun lattia korjataan), ja hyllyt on kaapissa kierossa kun lattia on epätasainen, itse jouduin nämä korjailemaan myöhemmin puuseppä nyt vaan mittasi lattiasta...

Vierailija
7/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa seinää vasten.

Ai miten? Ei siinä mitään seinää vasten auta mitään nostaa, kun ne hyllythän leijuisivat ilmassa. Ihan lattiaa vasten kokosin, mutta kyllä meinasivat kädet loppua kesken. 

Vierailija
8/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo osaan ja mielestäni se on kivaa.

Vierailija
9/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa seinää vasten.

Ai miten? Ei siinä mitään seinää vasten auta mitään nostaa, kun ne hyllythän leijuisivat ilmassa. Ihan lattiaa vasten kokosin, mutta kyllä meinasivat kädet loppua kesken. 

Laita etureunat lattialle pahvien päälle eli takaseinä ylöspäin, sitten hyllyn pääty kerrallaan kiinni. Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
10/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan koota. Jokunen Ikean huonekalu on ollut hankala, mm. metallirunkoinen kerrossänky jossa on sellaista verkkokangasta reunoissa. Siinä tehtiin töitä useamman ihmisen voimin monta tuntia. Muuten menee kyllä ihan sujuvasti kokoaminen. Harvoin tarvitsee itse alkaa mitään kokoamaan, meidän teinipoika on ihan ekspertti noissa Ikean kalusteissa ja kokoaa niitä tuosta vaan, silloinkin kun mulla tai isällään menee sormi suuhun niiden kanssa.

Vierailija
11/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras palikkatesti ikinä, pitäisi aina sisällyttää jokaiseen työhaastatteluun, kokoa Ikean kaappi.

Vierailija
12/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaappini olen itse koonnut.

Sinκκis

Vierailija
13/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne Ikean ohjeet on täysin idioottivarmoja. En ymmärrä, miten joku voi sanoa, ettei OSAA koota Ikean kaappia. Siinä ei VOI mennä pieleen.

Vierailija
14/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan koota. Jokunen Ikean huonekalu on ollut hankala, mm. metallirunkoinen kerrossänky jossa on sellaista verkkokangasta reunoissa. Siinä tehtiin töitä useamman ihmisen voimin monta tuntia. Muuten menee kyllä ihan sujuvasti kokoaminen. Harvoin tarvitsee itse alkaa mitään kokoamaan, meidän teinipoika on ihan ekspertti noissa Ikean kalusteissa ja kokoaa niitä tuosta vaan, silloinkin kun mulla tai isällään menee sormi suuhun niiden kanssa.

Ikean metalliosat on yleensä huonolaatuisia, poislukien ne lastulevykaappien rampamuhvit mitä on mahdoton nykyään mokata (valmistustoleransseilta).

Vierailija
15/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa seinää vasten.

Laita etureunat lattialle pahvien päälle eli takaseinä ylöspäin, sitten hyllyn pääty kerrallaan kiinni. Helppoa kuin heinänteko!

Juuri noin teinkin, mutta ei ollut helppoa kuin heinänteko. Kas kun siihen päätyyn saa ensimmäisen hyllyn kiinni, seuraavaa on hankalaa kiinnittää, jos ei kukaan ole tukemassa siä ensimmäistä hyllyä. Ja sen toisen päädyn kiinnittäminenkin on varsin mielenkiintoista, kun niitä tasoja on 4 ja kaikki pitää saada yhtä aikaa kohdalleen. 

Vierailija
16/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa apinakin osaa seurata Ikean ohjeita, ei osaamisesta varmastikaan yleensä ole kiinni. Usein se kokoaminen jää kiinni siitä, että oikeasti tarvitaan se toinenkin käsipari, siinä ei aina seinään+muihin huonekaluihin tukemiset riitä.

Vierailija
17/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean kokoaminen on ihanaa! Kerrassaan harmittaa, ettei kotiin enää tarvita mitään.

Vierailija
18/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Siinähän on kuvalliset ohjeet mukana.

Vierailija
19/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean metalliosat on yleensä huonolaatuisia, poislukien ne lastulevykaappien rampamuhvit mitä on mahdoton nykyään mokata (valmistustoleransseilta).

Peltiruuvit vääntyy käsivoimin soikeiksi. Ne mitään oikeita ruuveja ole ..

Sinκκis

Vierailija
20/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ja mukavaa puuhaa silloin, kun kaikki reiät osuu just tasan kohdalleen. Kiikkutuolissa piti käsinojat jännittää niin saamarin tiukalle, että pelkäsinniiden katkeavan. Ja silti oli tuskaa saada runkoon kiinnitettävä ruuvi kohilleen. Samoi sähköpöydässä oli pikkasen sivussa yksi ruuvi, mutta eiköhän tuo pöytälevy pysy paikoillaan ilman sitäkin. Laatikostoissa joudun pyörittelemään jotain osaa vaikka kuinka kauan ja silti laitan sen väärinpäin. Nykyään pyydän tytön a8na katsoo nää mulle hankalat osat, että varmasti on oikeinpäin.