Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin. Niistä kasvomaskeista. Vieläkö Suomen viranomaiset änkyröi kasvomaskeja vastaan?

Vierailija
03.04.2020 |

Tulevat amerikoissa pakollisiksi ja ovat aasiassa auttaneet käyrien taittamisessa "merkittävästi".

Että sillä tavalla, mites tässä näin kävi Suomen viranomaiset?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä. Kun ei niistä ole oikeasti taviksilla hyötyä. Säästetään maskit hoitajille jne, jotka niitä oikeasti tarttee.

Vierailija
2/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ne voi pakottaa maskeja käyttämään kun niitä ei ole yhtään kuluttajille saatavilla. Taudin alusta lähtien on ollut jo ilmiselvää, että virus leviää puhuessa / hengittäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että nähtäisiinkö tilanne, kun suomalainen viranomainen myöntää olleensa väärässä? Juu ei.

Vierailija
4/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 2 viikkoa sitten kaupassa maski naamalla ja joku teini kai nauroi ja kuvasi mua.

Vierailija
5/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä. Kun ei niistä ole oikeasti taviksilla hyötyä. Säästetään maskit hoitajille jne, jotka niitä oikeasti tarttee.

Se virus ei taida välittää siitä mikä sinun ammattisi on, vaan tarttuu ihan samalla muihin sinun tipoista ja aerosoleista ja tarttuu samalla tavalla sinuun. Ihan sama kuin sanoisit, että koska et aja ammatiksesi jotain autoa, ei turvavyötä tarvitse käyttää. 

Voit tehdä itse maskin kotona monesta eri materiaalista. 

Vierailija
6/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä ole hyötyä, jollet nyt korona-polilla satu käymään

Vierailija
7/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiruginmaskia muistuttavan maskin voi tehdä itse. Menee 5min. Youtubessa hyviä ohjeita. Pääasia että tekee tiiviisti ja kangas on tiivis sekä istuu hyvin kasvoilla. Materiaali kannattaa olla yli 60C ohjelmaa kestävää. Vain omaan käyttöön. Suojaa ainakin muita. Leviäminen voitaisiin saada näin vähenemään, kun kaikki käyttäisivät sitä maskia näiden hygienisääntöjen lisäksi. Ei lennä pisarat. Näitä ei sit jätetä minnekään penkille hetkeksi! Kotona päälle, kotona pois. Heti pyykkiin.

Vierailija
8/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiruginmaskia muistuttavan maskin voi tehdä itse. Menee 5min. Youtubessa hyviä ohjeita. Pääasia että tekee tiiviisti ja kangas on tiivis sekä istuu hyvin kasvoilla. Materiaali kannattaa olla yli 60C ohjelmaa kestävää. Vain omaan käyttöön. Suojaa ainakin muita. Leviäminen voitaisiin saada näin vähenemään, kun kaikki käyttäisivät sitä maskia näiden hygienisääntöjen lisäksi. Ei lennä pisarat. Näitä ei sit jätetä minnekään penkille hetkeksi! Kotona päälle, kotona pois. Heti pyykkiin.

Olin kuulevinani, että suosittelevat nyt pesua yli 90 asteessa

Vierailija
9/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis työntää ostoskärryä marketissa PPF3-suojanaamarissa ja kumihanskoissa.

Korona: Oletko lääkäri?

Tavis: En.

Korona: No, oletko sairaanhoitaja?

Tavis: En.

Korona: Entäs oletko aasialainen?

Tavis: En ole. Olen CNC-koneistaja Keravalta.

Korona: Hahaa!!!

Vierailija
10/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa päätöksiä tehdään poliittisesti. Eli mikä nyt sattuu näyttämään hyvältä kansalle. Ja käyttäkää maskia. Saatte tunteen, että voitte vaikuttaa asiaan itse. Minä saan tunteen tartinnansaaneesta.

Vierailija
11/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sönkötät? Kukaan ei ole missään vaiheessa kieltänyt käyttämästä hengityssuojainta.

Vierailija
12/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa päätöksiä tehdään poliittisesti. Eli mikä nyt sattuu näyttämään hyvältä kansalle. Ja käyttäkää maskia. Saatte tunteen, että voitte vaikuttaa asiaan itse. Minä saan tunteen tartinnansaaneesta.

Mutta 5,5 miljoonaan SARSia koskaan kokemattomattomassa Suomessa asia tiedetään paremmin kuin toista miljardia maskissa kulkevaa aasialaista.... Koska... no mitä ne keltanaamat nyt muka tietäisi....?

Vierailija
13/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te tollot luulette, että sen maskin tarkoitus on suojella sinua?

Asiahan ei ole niin. Vaan asia on niin, että sitä pidetään sen vuoksi, että jos mahdollisesti sinä olet viruksen kantaja jolla on lievät oireet niin kun sinä pärskit, kuiskuttelet tai puhut niin ne pisarat eivät kantaudu sitä maskia pitemmälle.

Matalaoireiset tartuttajat on vaarallisimpia, koska ihmiset eivät osaa varoa näitä henkilöitä tavan kanssakäymisessä ja siksi tarvitaan fyysinen portti suun ja muun maailman välillä.

Vierailija
14/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut tämän saman kommentin täällä monta kertaa. Mikäs robotti siellä tätä toitottaa.

Vierailija
15/15 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä ole hyötyä, jollet nyt korona-polilla satu käymään

Jaa ne toimii vain siellä, onpa outoja maskeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi