Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään karanteeniin joutunutta kerrostalon asukkia?

Vierailija
03.04.2020 |

Miten olette hoitaneet roskat? Parvekkeelle varmaan, mutta miten olette suojanneet ne linnuilta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin 2 vkoa. Vein roskat ihan normaalisti ulos roskikseen. Karanteenista oikein lehdessä sanottiin, että ne saa viedä ja saa ulkoiluttaa koiraakin 5 krt päivässä.

Vierailija
2/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin 2 vkoa. Vein roskat ihan normaalisti ulos roskikseen. Karanteenista oikein lehdessä sanottiin, että ne saa viedä ja saa ulkoiluttaa koiraakin 5 krt päivässä.

Ei kai silloin jos on mahdollisesti koronassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistuksen mukaan lenkkeillä saa mikäli olo sallii, vaikka olisi koronassa. Samaan aikaan kuitenkin kehotetaan välttämään kaikkea liikkumista taloyhtiön yhteisissä tiloissa, mukaan lukien rappukäytävä. Eli en sitten tiedä, miten tämä käytännössä toimii. Itseä ainakin hirvittää mikäli joku sairastunut köhii rappukäytävässä, josta viruksen voi itsellekin pahimmassa tapauksessa napata mukaan... 

Vierailija
4/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi puhuttiin, että altistuneet ovat karanteenissa ja sairaat eristyksessä. Nykyisin kaikki tuntuvat olevan karanteenissa, altistuneet ja sairaat. Mutta itse laittaisin jätteet varmaan parvekkeelle ja yrittäisin tuottaa mahdollisimman vähän jätettä. En poistuisi asunnosta ollenkaan, ellei sitten lääkäriin.

Vierailija
5/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteeni ei tarkoita eristystä. Voit käydä kaupassa, lenkillä jne kunhan et koskettele muita tai ole liian lähellä. Itsekin olen karanteenissa, mutta kyllä mä elän normaalisti, paitsi työt teen etänä. Pääkoppahan siinä leviää jos vain kotona on ja se se vasta tulee kalliiksi hoitaa.

Vierailija
6/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven ja hissinnappulat, kaiteet. 👹

Vierailija
7/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karanteenin aikana saa käydä kaupassa (siis jos olet esimerkiksi tullut ulkomailta, ja tämän takia karanteenissa): https://www.kanta.fi/web/guest/korona <-- tuolla näkyy ohjeistus. 

Vierailija
8/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka ne mielummin sinun puolestasi veisi ja koskisi koronapussiin? Eivätköhän mielummin anna sinun viedä itse.

Pääasia ettet koske samoilla käsillä tai hanskoilla hissin nappuloihin tai oviin.

Vierailija
9/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi puhuttiin, että altistuneet ovat karanteenissa ja sairaat eristyksessä. Nykyisin kaikki tuntuvat olevan karanteenissa, altistuneet ja sairaat. Mutta itse laittaisin jätteet varmaan parvekkeelle ja yrittäisin tuottaa mahdollisimman vähän jätettä. En poistuisi asunnosta ollenkaan, ellei sitten lääkäriin.

Totta, puhuinkin tästä jo aiemmin miesystäväni kanssa.Että karanteeni ja eristys on eriasia. Käytin nyt väärää termiä. En halua tosiaan mennä rappukäytävään, jos tämä olisikin koronaa.

Toivotaan ettei lääkäriä tarvita. Oireita on ollut vasta muutaman päivän.

Vierailija
10/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt seotko tästä korona/karanteenista.

Vierailija
11/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kärsin koronan aivan varmasti mutta olin hus:lla juuri sitä edeltävänä päivänä jolloin tietoisuus epidemiasta levisi. Yritin olla kotona koska tiesin että talossa on vanhoja ihmisiä. En itsekkään tiedä voinko enää hengittää normaalisti. Olen surullinen enkä ymmärrä miksi ei kuunneltu.

Silloin kun olisi voitu.

Vierailija
12/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan oikeasti noita pilipali ohjeita noudata? Omassa tuttavapiirissä yksikään ei ole missään karanteenissa ja lapset on normaalisti päikyssä. Suomen tilanne on eri kuin muualla. Italiassahan se korona levisi juuri karanteenin takia. 

Vierailija
13/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteeni ei tarkoita eristystä. Voit käydä kaupassa, lenkillä jne kunhan et koskettele muita tai ole liian lähellä. Itsekin olen karanteenissa, mutta kyllä mä elän normaalisti, paitsi työt teen etänä. Pääkoppahan siinä leviää jos vain kotona on ja se se vasta tulee kalliiksi hoitaa.

Lukekaa se ohjeistus uusiksi, hirvittää ajatus jos useampi ajattelee, että karanteenin aikana olisi ihan OK käydä normaalisti kaupassa: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Joo, sitä ei ole erikseen kielletty, mutta kehotus on vahva, ja kotiin voi myös tilata ruuat tarvittaessa. 

Vierailija
14/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne mielummin sinun puolestasi veisi ja koskisi koronapussiin? Eivätköhän mielummin anna sinun viedä itse.

Pääasia ettet koske samoilla käsillä tai hanskoilla hissin nappuloihin tai oviin.

tietenkään minun ei tarvitsisi koskea mihinkään, ovenkin saisin auki vaikka jalalla työntämällä. Mutta yskin tosi paljon, en ole varma pääsisinkö viidennestä kerroksesta alas yskimättä.

Vierailija
15/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait kukaan oikeasti noita pilipali ohjeita noudata? Omassa tuttavapiirissä yksikään ei ole missään karanteenissa ja lapset on normaalisti päikyssä. Suomen tilanne on eri kuin muualla. Italiassahan se korona levisi juuri karanteenin takia. 

Koronaan sairastuneet ovat karanteenissa tai ulkomailta palanneet. Terveet eivät ole karanteenissa, tuskin tuttavasi sairaana töissä käy.

Vierailija
16/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan sairastuneet ovat karanteenissa tai ulkomailta palanneet. Terveet eivät ole karanteenissa, tuskin tuttavasi sairaana töissä käy.

No ei hän niin sairas ole, että pitäisi kotona olla. Sanottiin, että kun oireet hellittää voi mennä normisti töihin. Eli kun kuume laskee. Sitten ei enää tartuta.

Vierailija
17/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko selventää, miten karanteenin takia voi korona levitä? Tai oikeestaan ei tarviikaan, tää on aika väsyneen oloinen trolli. 

Vierailija
18/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit yrittää miettiä, paljonko se olisi levinnyt ilman karanteenia.

Taidatte olla pilipaliporukkaa kaikki, sinä ja tuttavapiirisi.

Vierailija
19/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei karanteenin aikana saa käydä kaupassa (siis jos olet esimerkiksi tullut ulkomailta, ja tämän takia karanteenissa): https://www.kanta.fi/web/guest/korona <-- tuolla näkyy ohjeistus. [/quote

Hyvä linkki. Ja siellähän ei kielletä ulkomailta tullutta käymästä kaupassa, kuten nokkelimmat huomasivat. Kaupassa käynti kuuluu vältettäviin, ei kiellettyihin asioihin. 

Vierailija
20/26 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei karanteenin aikana saa käydä kaupassa (siis jos olet esimerkiksi tullut ulkomailta, ja tämän takia karanteenissa): https://www.kanta.fi/web/guest/korona <-- tuolla näkyy ohjeistus. [/quote

Hyvä linkki. Ja siellähän ei kielletä ulkomailta tullutta käymästä kaupassa, kuten nokkelimmat huomasivat. Kaupassa käynti kuuluu vältettäviin, ei kiellettyihin asioihin. 

Tarvitseeko se erikseen kieltää, vai eikö toi "vältettävä" riitä? Eikö ne nyt lopuksi ole aika pitkälti sama asia, vai tarvitseeko väkisinkin etsiä porsaanreikiä? Luulisi lähes jokaisella olevan jokin mahdollisuus tilata/pyytää tuttavaa hakemaan ruuat? Tai hyödyntää noutopalvelua tmv.