Apteekin kassajonossa tunki lähes kylkeen kiinni nuori nainen niiskuttamaan nenäänsä
Muuten apteekki oli lähes tyhjä, vain minä, henkilökunta ja tuo perskärpänen ja silti piti tulla kiinni minuun. Ei mene perille säännöt kaikille. Mikä näitä tyyppejä vaivaa?
Kommentit (33)
Ihmisillä on vaikea omaksua ja muistaa uusia sääntöjä tässä kaiken stressin keskellä.
Noille tampioille kannattaa avata suunsa ja sanoa asiasta.
Sä et ensin huomannut sitä kun se odotti kauempana ja etuilit. Sitten se tuli lähemmäs, ettei menet5äisi paikkaansa vielä toistakin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Teki mieli sanoa muutama valittu sana, mutta en viitsinyt itse levittää pisaroita kun eihän itsestäkään voi olla varma vaikka olisikin viruksen kantaja, enkä halunnut myöskään, että tuo niiskuttaja olisi vieressäni alkanut räpättää minulle.
Mitä sä itse siellä teit? Pysykää kotona!
Niiskutus on siitepölyallergian, ei koronan oire. Koronassa tulee kuiva, hakkaava yskä.
Huomaan, että kun keskustelee korona-aikana jonkun kanssa (= kaupan kassa), vaistomaisesti menee lähemmäksi. Mutta on vain sisäistettävä se askel taaksepäin. Vaikka keskustelukumppanista perääntyminen merkitsisi kehon kielellä 'sinä haiset' tai 'en halua kuunnella noin outoja'. Siksi on vaikea pitää se turvaväli, mutta se on p a k k o.
Apteekissa ystävällinen pyyntö menetkö vähän kauemmaksi on tarpeen. Mielummin toisen reaktio kuin oma ärtymys ja kolmen viikon teho.
Oli muuten uusi sääntö apteekkiin ei tulla muutenkaan flunssaisena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä itse siellä teit? Pysykää kotona!
Tein työtäni, eli olen kotipalvelussa töissä ja käyn vanhuksille myös kaupoissa ja apteekissa. Ottaa niin päähän pyöriä tuolla jatkuvasti kun jotkut on niin itsekkäitä että ei noudata ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin itse sanoa tänään ja sainvastaukseksi päänaukomista, sarkasmia ja katsoi kuin hysteerikkoa. Rasittavaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niiskutus on siitepölyallergian, ei koronan oire. Koronassa tulee kuiva, hakkaava yskä.
Eli siitepölyongelmaisen ei tarvitse tänä aikana noudattaa tuota etäisyyssääntöä?
Nämä nuoret tytöt on just niin minäminä-tyyppejä. Kadulla kulkevat aina jonkun kaverin kanssa rinnakkain, eivätkä tee tilaa, että voisi pitää turvaetäisyyden. Useimmilla Marimekko-kassit olkapäällä ja löysät pitkät päällystakit.
No, älä mene kaupoille ruuhka-aikaan, jos olet tekemisissä vanhusten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Nämä nuoret tytöt on just niin minäminä-tyyppejä. Kadulla kulkevat aina jonkun kaverin kanssa rinnakkain, eivätkä tee tilaa, että voisi pitää turvaetäisyyden. Useimmilla Marimekko-kassit olkapäällä ja löysät pitkät päällystakit.
Minusta tuntuu, että sekä nuoret "tytöt", että vanhat "muorit" ovat toistensa mielestä itsekkäitä, laiskoja ja röyhkeitä, vaikka leijonanosa molemmista ikäryhmistä on ihan kunnon tyyppejä
Vierailija kirjoitti:
Minun on kyllä mentävä ihan sinne kauppaan sisälle! En käy turhaan missään Selossa tai Triplassa hengailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin täällä luetaan aloitukset. Miten apteekissa oli ruuhkaa jos siellä oli vain kaksi asiakasta?
Itse olen riskiryhmää, käyn mahdollisimman harvoin kaupassa. Tässä on nyt noin viikon välein käynyt niin, että Helsingin keskustan marketissa tullaan kassajonossa puolen metrin päähän seisomaan
lähes varmasti koronainfektoituneena.
Molemmmilla kerroilla ei-suomalaisen oloinen nuorehko mies.
Ensin luultavasti venäläistaustainen niiskuttaja, joka sitten komeasti alkoi yskiä heti kun käveli ohitseni kun pakkasin vielä ruokaa kassiin.
.
Toisella kerralla joku helvetin virolainen duunari, joka yski komeasti minun takanani kassajonossa, jälleen noin puolen metrin päässä. Tällä toisella kerralla kaupassa oli myös useita ihan suomalaisen oloisia nuoria miehiä jotka kaikki yskivät avoimesti kävellessään ympäri kauppaa, kukaan ei edes yrittänyt yskiä esim. takin hihaan.
Sama kaupassa ihan takaa melekin kiinni änkesi lähikaupassa äijä. Ei mitään tajua mistään yhäkään. Kaupat ohjeistakaa 10 m väli!
Käyttää ihmiset verkkoapteekkeja. Niistä voi usein tilata reseptilääkkeitäkin.
Mulle kanssa kävi kaupassa pari kertaa niin, että pakkaustilanteessa se seuraava asiakas tunkee aivan viereen. Laitoin viestiä kauppaketjuun tästä, sain ihan kohteliaan vastauksen, mutta siinä sanottiin ettei asialle tehdä mitään, että vika on niissä tunkijoissa.
Siirryin tilaamaan verkkokaupasta.
Olisit antanut kyynärpäätä nekkuun. Olisi varmaan pitänyt etäisyyttä ja paperia nokallaan hetken aikaa.