Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

itsensä toteuttamisen kulttuuri on kokenut koronan myötä kolauksen

Vierailija
03.04.2020 |

Kaikki eivät voikaan toteuttaa itseään.
Joidenkin on pakko tehdä ne likaisetkin työt: hoitaa sairaita, vanhuksia, työskennellä maatilalla.

Yhtä äkkiä itsensä toteuttaminen ei olekaan enää itsestäänselvyys. On pakko tarttua kasvatustehtäviin ja huolehtia jopa omista lapsista. Onhan se hyin radikaalia.

Koittakaahan kestää tätä hirveää elämää...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät? Tykkään toteuttaa itseäni ja onneksi se onnistuu normaalisti myös työn kautta. Nyt työt ovat jäähyllä.

Samalla kun olen tässä palstaillut, olen koko ajan opettanut lapsia koulutehtävissä. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, omien lasten kanssa on ihana olla mutta talouspuoli kyllä huolettaa. Eivätkä lasten läksytkään ole olleet kaikki ihan helpoimmasta päästä, yhtenä päivänä käytin kuusi tuntia pelkästään läksyissä auttamiseen. En siis tehnyt käytännössä kuuteen tuntiin mitään muuta sen ja ruuanlaiton lisäksi.

Vierailija
2/4 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät? Tykkään toteuttaa itseäni ja onneksi se onnistuu normaalisti myös työn kautta. Nyt työt ovat jäähyllä.

Samalla kun olen tässä palstaillut, olen koko ajan opettanut lapsia koulutehtävissä. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, omien lasten kanssa on ihana olla mutta talouspuoli kyllä huolettaa. Eivätkä lasten läksytkään ole olleet kaikki ihan helpoimmasta päästä, yhtenä päivänä käytin kuusi tuntia pelkästään läksyissä auttamiseen. En siis tehnyt käytännössä kuuteen tuntiin mitään muuta sen ja ruuanlaiton lisäksi.

Ei ollut tarkoitus yleistää, paitsi ehkä vähän.

Kyllähän me ollaan aika pumpulissa monet oltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset.

Ja mikä parasta, tässä ajassa piilee mahdollisuus syvempään tyytyväisyyteen...

<3

Vierailija
4/4 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yhä helpompi toteuttaa itseäni (musiikki) kun ei tarvitse (saa) lähteä kotoa mihinkään. Pyyhi vahingoniloinen virne naamaltasi!