Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurinpitoa vähän vajaa 2-vuotiaalle, keinoja?

Vierailija
29.06.2006 |

Minulla on pian 2-vuotias itsepäinen tytär, ja tuntuu, että olen täysin loppu hetkittäin hänen kitinäänsä, kun kaikki ei mene aina tietenkään kuten hän haluaa. Koska lapsi alkaa ymmärtää, että ei saa haluamaansa vaikka kitisee?? Tuntuu että kaikki hienot " rajanasetukset" menee kuin kankkulan kaivoon, lapsi vain raivoaa/kitisee. Olen iltaisin hänen nukkumaan menon jälkeen täysin loppu henkisesti, kun tuntuu että hän kitisisee joka asiasta.

Olen yrittänyt olla antamatta periksi, mutta joissakin asioissa taas huomaan, että lapsi vain haluaa tehdä saman asian omalla tavallaan, ja siksi siis " annan periksi" . Ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan? Hänellä on vissiin joku vahva minä-itse-kausi, ja siinä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta koska ihmeessä tuo lapsi alkaa ymmärtään, että asiat tehdään tietyssä järjestyksessä, eli oppii ODOTTAMAAN?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 2v2kk vanhan tahtotytön äiti

Vierailija
2/2 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita sitä, että kitisemällä saisi kaiken haluamansa, mutta jos lapsi tekee jonkun homman omalla tavallaan ja asia tulee tehtyä, niin mitä se haittaa? Huumoria mukaan ja lapsen harhauttamista juttelulla ym. ettei tarvitse koko ajan olla hampaat irvessä ja kuvitella että lapsi tahallaan viivyttää asioita että saisi äidin hermostumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi