Koronatestaus EI PARANNA KETÄÄN!!!!!!
Rajallisia testausresursseja ei saa tuhlata hyvävointisiin potilaisiin. Testauksella ei ole parantavaa vaikutusta. Testit pitää säästää sairaalahoitoa vaativiin tapauksiin selvittämään onko potilaalla koronatartunta vai esim. muu tulehdut tai jopa syöpä.
Muiden koronapotilaiden hoito tapahtuu niin kuin muidenkin flunssien eli lepoa kotona ja tarvittaessa särkylääkettä.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Se estää tartuntoja kun sairastunut eristyy/eristetään.
Mikäli ne sairastuneet ei kaikista moneen kertaan annetuista ja toistetusta ohjeista huolimatta edelleenkään tajua olla tartuttamatta muita niin ei se testi paljon tilannetta paranna.
No ei kai se parannakaan, mutta voi estää monia tartuntoja ja sairastumisia.
Itselläni nyt se tilanne, että minä ja kymmenet muut olemme työssä altistuneet mahdollisesti koronalle. Olemme olleet useita kertoja päivässä yli 15 min. tekemisissä henkilön kanssa, jolla on nyt koronan oireita. Häntä ei kuitenkaan testata, joten mahdollisesti altistuneitakaan ei selvitetä eikä aseteta karanteeniin. No, minä olen etätöissä ja aion pitää itseni 2 viikkoa karanteenissa, mutta kaikki eivät näin toimi. Tällaisista tilanteistahan se lähtee leviämään hallitsemattomasti.
Mutta toki jos ja kun leviämistä ei aiota ehkäistä, niin ei testejäkään silloin kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ne sairastuneet ei kaikista moneen kertaan annetuista ja toistetusta ohjeista huolimatta edelleenkään tajua olla tartuttamatta muita niin ei se testi paljon tilannetta paranna.
Tottakai se parantaa kun silloin ei työnantaja voi pakottaa töihin tartuttamaan!