Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua vaan ottaa päähän ihan suuresti, ettei nämä koronasäännöt koske kaikkia

Vierailija
03.04.2020 |

Eräs tuttuni on ollut Uudenmaan ulkopuolella nyt kun rahat meni kiinni. Elää siellä täällä ja punkkaa kavereillaan, kun ei halua olla Helsingissä ”vankina”.

Toinen tyyppi taas hoidattaa edelleenkin lapsensa isovanhemmilla. Hän tekee etätyötä.

Mua vaan ihmetyttää tämä. Miksi hitossa meidän muoiden pitää noudattaa sääntöjä kun kaikki ei sitä tee.

Ja elämässä on aina näitä vapaamatkustajia

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan ulkopuolellahan ihmiset elävät kuin pellossa eivätkä tiedä korona-rajoituksista mitään.

Vierailija
22/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinunkaan mikään pakko noudattaa, ap. Lakkaa kyttäämästä muita ja keskity omaan tekemiseesi.

Niin, entä jos kaikki tekisi näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko ne thl:n laatimat ”säännöt” eli voimassa olevat suositukset? Ei niissä kielletty näkemästä ihmisiä, kunhan säilyttää turvavälin.

Nyt levitä väärää tietoa. Kaikkia on kehotettu välttämään ylimääräistä liikkumista ja välttämään lähikontakteja.

Vierailija
24/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinunkaan mikään pakko noudattaa, ap. Lakkaa kyttäämästä muita ja keskity omaan tekemiseesi.

Sitten oltaisiin kuin Ruotsissa. Joka melko todennäköisesti toimii tässä asiassa järkevämmin kuin Suomi. Tosin se nähdään myöhemmin.

Vierailija
25/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt osani valistuksesta tehnyt, kun soitin sukulaiselle (2 tunnin puhelun), jonka tiesin aikamoiseksi luupääksi.

Oli lopettanut virusuutisten lukemisen siinä vaiheessa, kun käskettiin pestä käsiä. Eli hän pesee käsiä.

Tämä herra on perussairas 64-vuotias ja puolisolleen tartunta tietäisi lähtöä. Mutta tämä vain vierailee naapureissa ja sukulaisissa, ja lähes 90-vuotiaille vanhemmilleen toimittaa vuorotellen muiden veljien kanssa ruokaostokset. Ja EI, niitä ei voi jättää kuistille, kun vanhukset haluavat tarjota kahvia. EI voi myöskään jutella heidän kanssaan kuistilla tai pihalla.

Kerroin vähän suosisituksista, mutta kun EIHÄN se virus ole vielä meillä (on kaupungissamme useita tapauksia). Juoksee kaupoissa joka päivä ja ihmetteli nytkin, miten hiljaista niissä on.

Ja kaiken lisäksi se virus on kuin onkin VAIN influenssa.

Ehkäpä jotain jäi kalloon valistuksestani. Höyry nousee päästäni vieläkin.

Vierailija
26/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. esim. ulkonaliikkumiskieltoa ei ole määrätty ylenmmältä taholta, mutta jotkut yksittäiset ihmiset ovat määränneet itselleen ja perheelleen ulkonaliikkumiskiellon.

Joku taas viettää suurimman osan päivästään ulkona, mutta noudattaa silti täysin viranomaisten suosituksia, eli ei tapaa perheen ulkopuolisia ihmisiä.

Vierailija
27/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko ne thl:n laatimat ”säännöt” eli voimassa olevat suositukset? Ei niissä kielletty näkemästä ihmisiä, kunhan säilyttää turvavälin.

Heh heh..

Pieniä lapsia voi hoitaa just turvavälin etäisyydeltä. Tai jos ihminen vaihtaa jatkuvasti asuinpaikkaa, niin ei ole riskissä ne muut ihmiset muka?

Silti, suositus on suositus. Ei mikään sääntö. Jos he ovat keskenään sopineet asiat noin, se ei kuulu sinulle tippaakaan.

Se on heidän oma asiansa vain, jos isovanhemmat ovat tehneet DNR-päätöksen eli kieltäytyvät hoidosta jos saavat koronan.

Vierailija
28/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt osani valistuksesta tehnyt, kun soitin sukulaiselle (2 tunnin puhelun), jonka tiesin aikamoiseksi luupääksi.

Oli lopettanut virusuutisten lukemisen siinä vaiheessa, kun käskettiin pestä käsiä. Eli hän pesee käsiä.

Tämä herra on perussairas 64-vuotias ja puolisolleen tartunta tietäisi lähtöä. Mutta tämä vain vierailee naapureissa ja sukulaisissa, ja lähes 90-vuotiaille vanhemmilleen toimittaa vuorotellen muiden veljien kanssa ruokaostokset. Ja EI, niitä ei voi jättää kuistille, kun vanhukset haluavat tarjota kahvia. EI voi myöskään jutella heidän kanssaan kuistilla tai pihalla.

Kerroin vähän suosisituksista, mutta kun EIHÄN se virus ole vielä meillä (on kaupungissamme useita tapauksia). Juoksee kaupoissa joka päivä ja ihmetteli nytkin, miten hiljaista niissä on.

Ja kaiken lisäksi koronavirus ei ensinkään ole influenssa.

Vierailija
29/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suurin osa ihmisistä, siis aikuisista, ymmärtää että jokainen on velvollinen hoitamaan oman osansa eikä käyttämään muita ja heidän tekemisiään.

Se joka nyt ei noudata ohjeita vaarantaa muiden ja oman terveytensä, nolaavat itsensä ja paljastavat todellisen luonteensa. Eikä siinä ole mitään tavoiteltavaa "miksen minä saa olla itsekäs ääliö kun tuo toinenkin on".

Vierailija
30/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietystikään kielletty mutta suositeltiin näkemään muita vain silloin kuin se on välttämätöntä. Pelkkä sosiaalinen tapailu pitäisi nyt olla minimissä.

Eihän suositeltu. Etkö lukenut sitä kirjettä?

”Vähennä tartuntariskiä välttämällä lähikontakteja:

- älä kättele.

- pidä 1–2 metriä etäisyyttä toisiin ihmisiin.

- vältä suuria ihmisjoukkoja.

- vältä matkustamista.”

Missään ei lue että saisi nähdä vain jos on välttämättä. Nämä on av:n omia sääntöjä.

Vain yli 70-vuotiaalle suunnatussa toimintaohjeessa sanotaan, että ”älä tapaa muita ihmisiä kasvotusten, ja vältä liikkumista kodin ulkopuolella.” Taviksen ohjeessa ei lue mitään sellaista.

Vierailija
31/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yksin hoidan yh-äitinä lapseni, heidän etäkoulunsa ja etätyöt.

On tää kyllä pers****stä

Minä olen totaali-yh, sillä lasten isä on kuollut. Lapset käyvät etäkoulua ja minä käyn töissä kodin ulkopuolella. Mieluiten tekisin työt etänä kotona, mutta se ei ole alallani mahdollista. Tämä poikkeustilanne sujuu meillä ihan hyvin, minulla ei ole valittamista.

Vierailija
32/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte aihetta raivoon niin Helsingissä on ihmisiä jotka harrastavat nyt matkustelua raitiovaunuissa. Töllistelevät ikkunoista tyhjää kaupunkia ja yrittävät keskustella kuljettajien kanssa vaikka idea siinä asiakaspalvelun lopettamisessa on että kontaktia _ei_ olisi.

Ymmärrän kyllä että itsemurhayksiössä kökkiminen yksin on ikävää, mutta ei se joukkoliikennevälineessä hengailu vaan ole mikään ratkaisu tähän.

Itse olen työni puolesta paikalla, jos olis varaa valita niin en olisi.

Vierailija
33/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken lisäksi koronavirus ei ensinkään ole influenssa.

Juu, minä tiedän, mutta tuo oli heran mielipide, ilmasiin asiani huonosti.

Kaiken kaikkiaan alun tiedotus oli niin vähättelevää, että monille iäkkäille tosiaan jäi kuva pikku talviflunssasta-

Vierailija
34/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt se ei mene niin, että voi olla välittämättä ohjeista, koska ei itse pelkää. Tämä pitäisi tajuta. Olen jo niin pahantuulinen lähipiirini välinpitämättömyydestä, että kunnolla sapettaa. Vaikka ei se mitään auta, olen yrittänyt rauhoittua.

Minähän saan repiä pelihousuni täällä karanteenissa ihan rauhassa ilman että se näitä oman navan tuijottelijoita liikuttaa.

Vierailija
35/35 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu teille miten jotkut elää elämänsä.

Lammasmaiset, orjamaiset kyttärit, pahinta suomalaisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme