Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan teillä on tämä vaihe kestänyt?!?

Vierailija
29.06.2006 |

Siis jos nukkumaan menemisen kanssa ongelmia..

Poika 8 kk täytyy nukuttaa joko siten, että pidän käsilläni hänestä kiinni, ettei nouse seisomaan (aivan väsynyt, mutta seisoo silmät kiinni pinnasängyssä ja itkee) noin 30-45 minuuttia, kunnes nukahtaa, tai siten, että nukutan viereeni ja pidän " väkisin" sylissäni tuon saman 30-45 minuuttia. Joskus nukutukset venyvät kolmen tunnin maratoneiksi. Ja tosiaan lapsi on todella väsynyt itsekin, mutta vastaan on pakko taistella.

Kauanko tämä vaihe on kestänyt teillä?

Onko hyviä niksejä helpotamaan/ratkaisemaan tilannetta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne=( Rankkaa on, eilen meni yhteentoista, tänään sentään jo puoli kymmen nukahti, huutaa ja möykkää vaan väsyneenä ja seisoo sängyssä. Meillä vaihetta on kestänyt nyt reilun viikon... huoh

Vierailija
2/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillai (oli talvi) että laittettiin äitiyspakkauksen makuupussiin ja nauhat ympärille, ettei pääse pussista pois. Kuulostaa hurjalle, mutta auttoi! :)

Meillä lapsi ollut melkein alusta asti sellainen, että on nukahtanut yksin ilman nukutusta. Jos nukutti lapsen, kesti todella pitkään ennen kuin nukahti. Kun laitoimme makuupussiin, nukahti omia aikojaan nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhteen vaiheeseen ihan kamalaa taistoa myös. Hermot meni, kun koko ilta meni pimeessä makkarissa muksun kanssa tapellen.

Rupesin tekemään niin, että nukutin vauvan syliin. Hämärässä olkkarissa pidin sylissä ja kattelin hiljaisella telkkaria. Siihen sitten rauhoittui ja nukahti. Tapa jäi pois ihan itsestään siinä vaiheessa, kun lapsi rupesi kiinnostumaan enemmän telkasta ja muista asioista. Joskus 1v:na tai jotain, muisteleisin... Silloin osasi jo nukahtaa sänkyyn, en järjestänyt mitään nukutuspalvelua, eli itse nukahti.

Vierailija
4/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen niin, että nukutan pussiin ja avaan sitten, kun on nukahtanut. näillä keleillä tosiaan aivan liian kuuma, mutta nukuttamisen ajaksi toimiva kapistus.

3

Vierailija
5/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni moisen huonon kasvatustavan vuoksi.

Kiva kuulla, että teillä tapa on mennyt ohi itsestään. Eli, että sekin on mahdollista, eikä " vierotus" tapahdu aina huudon ja tappelun säestämänä.

Vierailija
6/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippuisi sängystä alta aikayksikön.

Mua kiinnostaisi tosiaan kuulla, että kuinka nopeasti tämä vaihe on teillä muilla mennyt ohi.

Vierailija
7/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olin uhmakas ja kaikkia kieltoja rikoin. Mutta tuossa vaiheessa ajattelin, että ihan sama, ei voi noinkaan jatkua. Ja lapsi oli tyytyväinen ja nukahti yleensä nopeasti.

Mä en jaksanut viereen nukuttamistakaan, ei huvittanut makoilla mahdollisesti pitkiä aikoja makkarissa, nukahtaa ehkä itekin ja menettää se ihana illan " oma aika" . Joka myös katoaa tuntikausien huutonukutuksissa ja joista kaikille tulee paha mieli.

Vierailija
8/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin, joten nukahti iltaisin rinnalle n. varttitunnissa. Miksi pitäisi nukahtaa itse sänkyynsä?

Nyt on 4,5v ja nukahtaa aina omaan sänkyynsä itsekseen ilman minkäänlaisia nukuttamisia. Näin on ollut jo 3,5 vuotta!

Eli se, että nukuttaa syliin ei tarkoita sitä, että sitä nukuttamistä pitää jatkaa vuosia.

Vierailija
9/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii. Meillä tosin on aika iso toi pinnis ja minä en kovin isokokoinen että mahdun sinne kyljelleen vauvan viereen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän