Kuka säilyttää ruokaa uunissa???
Mies tosiaan teki eilen lasagnen. Kysyin tänään että onko ollut koko yön hellalla, ei kuulemma. Kysyin että missä sitten kun jääkaappi täynnä ruokaa? -Uunissa.
Miten joku voi olla noin tyhmä. Neuvoin että ruoka, jossa on lihaa ja maitotuotteita, pilaantuu herkästi lämpimässä. Uuni ei ole jatkuvasti tarpeeksi kuuma tuhotakseen bakteereja eikä tarpeeksi kylmä jotta siellä voisi säilyttää ruokaa. Vastaus: No oli siinä folio päällä.
En pysty. En pysty tähän. En voi olla noin tyhmän miehen kanssa yhdessä.
Kommentit (22)
[qutote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Kauanko oli siis uunissa? Itse jätän helposti pataruoat jäähtymään yön yli ja aamulla aikaisin jääkaappiin.
Yök. Etkö osaa jäähdyttää? Laitat hetkeksi ulos jos siellä viileää tai kylmässä vesihauteessa altaassa.
Osaan, kiitos kysymästä. En ole kokenut tarvetta toistaiseksi. En tosin niinkään säilytä ruokaa lämpimässä, kun annan sen jäähtyä ja laitan sitten kylmään. Kalan ja merenelävien suhteen olen hyvinkin tarkka. En asu suurtalouskeittiössä missä pelkästä porkkanaraasteesta saa 150 henkilöä ripulin.
Eilen päivällä oli tehnyt ja tänään iltapäivällä laitoin jääkaappiin. Itse en kyllä aio syödä.
-ap