Vakava EPÄKOHTA: kunnolliset köyhät jäävät avun ulkopuolelle
Koska olen vähävarainen ja nyt jäin työttömäksikin vielä mutta KOSKA EN OLE LASTENSUOJELUN ASIAKAS EIKÄ MEILLÄ OLE PERHEONGELMIA NIIN MEILLEPÄ EI TIPU KERÄYSAPUJA!
Ei saada ruoka-apupusseja, ei koskaan joulupuu- keräyksistä- ei mistään!
Kaikki ne menee seinän takana kuuden lapsen yh:lle joka yhärinä saa muutenkin tuplasti enemmän rahaa pelkästään lapsille koska on muka yh ja kela maksaa elärit ym.
Ovat lasun asiakkaita olleet aina ja saavat jouluavuista lasun ja vaikka minkä kautta vaikka mitä apuja.
Toista se on meillä - jotka EMME OLE LASUN ASIAKKAITA MUTTA IHAN YHTÄ KÖYHIÄ JA SE ON TULLUT HUOMATTUA KORONANKIN AIKAAN....
Kommentit (16)
Luullaan ettei lapsistaan huolen pitävillä köyhilllä ole suuta.
Jos naapurin elämä kuulostaa niin hyvältä, niin etköhän siihen pääse, senkun heittäydyt moniongelmaiseksi.
Me ollaan yksilapsinen perhe, tulot ei yllä keskiluokkaan. Eletään kädestä suuhun, mitään tukia tai apuja ei saada mistään. Mutta tasan tarkkaan en haluasi vaihtaa paikkaa naapurisi kanssa.
Ja jos perheessä on erityiskakru tai joku koulusta luistava niin kyllä tulee apua.
Mutta jos olet hiljainen köyhä jonka lapsi menee lukioon ja yliopistoon niin pärjäävä omillasi vaan...
Kuuden lapsen ongelma yh on tehnyt mukulat TUKIEN TAKIA JA JÄMPTISTI KOLMEN VUODEN VÄLEIN ETTÄ SAA OLLA HIMASSA.
Jos ei olisi tukia niin tuskinpa naapurin hölmöllä olisi niin monta penikkaa.. ne isäthän ovat töitä vieroksuvia typeryksiä rahattomia joilla pelkät likaiset vehkeet.
Fakta:
Kuuden lapsen yh saa 2000€/kk enemmän pelkästään kakaroille.
Mukana yh korotukset , valtion elärit 6x kelalta, maximi asumistuet yms Yms
jos olet noin löyhä perse kaupassasi miksi et sillä sitten tienaa. meidänkö sun paljaalla vetoja pitäs maksaa
Kuuden lapsen yh on osannut suunnitella toimeentulonsa huomattavasti paremmin kuin AP.
Ap puhuu ihan totta. Me ei olla saatu sossusta/kelalta kuin elatusmaksut, kun lapsen isä ei suostunut niitä maksamaan. Muuta apua ei saatu, kun ei oltu samalla lailla sossun lempiasiakkaita kuin juoppo isä. Siellä ratkaisee pärstäkerroin ja krokotiilin kyyneleet, ei todellinen tilanne. Tilanteemme ei muuttunut edes siinä vaiheessa kun jäin totaali-yyhoona työttömäksi. Ansiosidonnaisilla eleltiin, ja omilla säästöillä. Ja heti otin ekan työn nurisematta vastaan, minkä vain sain, vaikkei ollut omaa alaakaan.
Eikä todellakaan saatu mitään ruoka-apukasseja tai joululahjoja, vaikka oltiin isän erosekoiluiden selvittämisen vuoksi sossun asiakkaita mekin. En ikimaailmassa olisi edes halunnut olla sossun asiakas, mutta minkäs teit, kun isä marssi jo ennen eroa sinne vaatimaan oikeuksiaan.
Karujen kokemusteni vuoksi kannatan perustuloa. Se olisi tasapuolinen ihan kaikille, vielä kun verottaja huomioisi sen tuloksi verotuksessa. Perustulon saisi, vaikkei osaisi manipuloida viranomaisia.
Oletko pyytänyt tai hakenut lisäapua mistään?
Ap. Lapsesi ovat saaneet olla tasapainoisessa kodissa. Ole ylpeä siitä, että olet vastuuntuntoinen. Lapsilla varmaan ollut hyvä koti.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos perheessä on erityiskakru tai joku koulusta luistava niin kyllä tulee apua.
Mutta jos olet hiljainen köyhä jonka lapsi menee lukioon ja yliopistoon niin pärjäävä omillasi vaan...
Jos lapsi päätyy lukioon ja jopa yliopistoon, niin taustalla on todennäköisesti parempi tilanne kuin sillä, joka jää opiskeluista syrjään.
Näin on ollut aina. Se että naapurisi on yh ei ole määräävin tekijä.
Kun itse olin 3 lapsen yh en saanut muuta tukea kuin yh korotuksen lapsilisään ja asumistuen. Asumistuenkin osuuden sain LAINAKSI sossusta kunnes hakemukseni ehdittiin käsitellä. Lopulta tuki oli ihan minimi pienestä palkastani ja minimielareista huolimatta.
Samaan aikaan sossun asiakkaiden lapsilla oli uusimmat Reimat ja lastenvaunut yms härpäkkeet, ruokakupongit joiden päiväsumma oli isompi kuin meidän budjetti ikinä. Mun lapset kulki perityissä Lassien haalareissa
No toisaalta olen ylpeä siitä että selvisimme omalla rahalla. Samalla omat lapset oppivat sen että se kulutetaan mikä itse tienataan, kenestäkään ei tullut sossun asiakasta. Kaikki kouluttautuneita ja vakitöissä.
Ei meille kylläkään ole tungettu apua vaikka lapsi on kouluväkivallan uhri ja siitä johtuneen vuoden koulupoissaolon jälkeen lasuasiakas. Tiiviisti on turhia kokouksia ja jopa meidän vanhempien syyllistämistä, mutta siihen se jääkin. Ei taloudellista apua todella huonoon tilanteeseen ei lapselle tukea vaikka harrastuksen muodossa.
Vapaasti saatte kadehtia tilannetta jonka voitte kuvitella olevan mitä mukavin.
SELVÄ