Työttömyysturva ja toimeentulotuki myöhästyvät
Kommentit (10)
Nyt vaan kaikki leipäjonoon. Mennään terveys edellä ja yhdessä pärjäämme! 😊
Kelan ruuhka ja päätösten myöhästyminen ovat normaalitila, uusille hakijoille voi tulla yllätyksenä että apua ei todellakaan saa heti kun tarvitsisi.
Mikä tt-turvan koneellista päätöstä muka hidastaisi?
se että niitä on niin paljon. ja kun tehdään vääriä päätöksiä jotka täytyy korjata , viehän se aikaa. lähes tulkoon joka päätös on jollain tapaa virheellinen, voin sen vuosien kokemuksella kertoa. nyt on palkattu uusia käsittelijöitä jotka eivät kaikkia asioita vielä hallitse.
Minulta oli vähennetty korvausrahaa työkeikan palkkion takia, en tiedä onko siinä virhe, ja olen niin poikki, että en jaksaisi edes ryhtyä tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulta oli vähennetty korvausrahaa työkeikan palkkion takia, en tiedä onko siinä virhe, ja olen niin poikki, että en jaksaisi edes ryhtyä tarkistamaan.
Tuo on normaalia. Oikean summan voi itse laskea laskureilla jotka löytyy tältä sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmä käsittelee automaattiset jos työttömyys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Uusien hakemusten tarkistamista ja muuta asiaan liittyvää ei tee kone.
Huh, onneksi mun työttömyystruva on rullannut moitteetta jo kaks vuotta, perustoimeentulotukihakemuksen tein viisaasti helmikuussa jopa kesäkuulle asti, päätökset siitä tuli helmikuun lopussa ja saan tällä hetkellä kesäkuulle asti myös perustoimeentulotukea, seuraava hakemus vasta kesäkuun puolivälissä.
Aiemmin irvailtiin YTK:n ruuhkasta. Mitäs nyt sanotte siitä, kun Kelakin ruuhkaantuu? Kelalla oli jo ennen koronaa neljän viikon käsittelyaika sairauspäivärahoissa.