Niinhän siinä kävi, että tuet alkaa heti kelvata kun itse niitä alkaa tarvita
Kymmeniä kertoja olen täällä samasta asiasta erinäisissä työttömyyskeskusteluissa maininnut.
En ole työtön, mutta en saanut mitään tukia, koska vuonna 2010 ei vastavalmistunut saanut, jos ei ollut tarpeeksi työkokemusta taustalla ja puoisoni tienasi liikaa.
Kommentit (5)
Sellaisia ne on porvarit työläisen vatsa saa kyllä olla tyhjä ja leipäjonoja on mukava katselella kun ajelee audilla ohi, mutta kun oman vatsa alkaa huutaa, leippää! Niin kyllä tuet kelpaavat. Luulin aina että kuolisivat ennemmin nälkään kuin alkaisivat sosiaalipummeiksi, mutta kunhan puhelivat. Siinä sitten elellään hetki valtion varoilla ja firma pysyy pystyssä sitten taas pontevana annetaan kenkää laiskalle työmiehelle kun vähän pörssit notkahtaa ja katsellaan audista pummeja leipäjonoissa
Nämä yrittäjät tuntuu olevan ensimmäisinä jonossa vaatimassa yhteiskunnan tukiaisia kun vähän tilanne tiukkenee. Kun asiat oli vielä hyvin, oli monella yrittäjällä aika kovat puheet yhteiskunnan loisista ja heikommasta aineksesta. Nyt näyttää siltä, että kaikki puheet on unohtuneet ja itse ollaan kaapimassa valtion kassaa pohjia myöten.
On se nyt noloa, että tunkevat pöytään, jonka itse kattoivat. Siellä ne nyt lokit ja veronmaksajat tappelee muruista.
Tiedä kuka tässä on huvittavin ja säälittävin.
Eipä silti näin vasemmistolaisena työmiehenä toki olen valmis jakamaan ja auttamaan työni tuloksista valtiolle sen kautta myös porvareille, mutta olisi se ihan kiva jos muistaisivat sitten aikanaan miettiä, että onko tässä tilanteessa ihan pakko lomauttaa tai irtisanoa kun vertaa sitä vaikkapa vuoden 2020 korona aikaan. Tuskinpa vain muistavat.
Saatanan työttömät, menkää töihin, vai miten se nyt meni :D