Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvavälien pito kaupoissa pettää kassatiskin päässä ostosten pakkaamisen aikana.

Vierailija
02.04.2020 |

Kassajonossa vielä etäisyydet yleensä tuntuvat pysyvän.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pitää pakata todella hitaasti.

Sitten siinä ruveta laittamaan pipoa, muuta hattua päähän ja hanskoja käsiin, sitten vähän aikaa muuten vain mietiskellä.

Vierailija
2/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kassatyöntekijän pitäisi pysäyttää hihna siksi ajaksi että asiakas saa pakattua ostokset, tai kehottaa siirtymään tyhjälle kassalla pakkaamaan paremmin, jos asiakas hidastelee.

Viime kauppareissulla itse yritin pitää turvavälin, mutta seuraava asiakas tuli 10 sentin päähän hönkimään ja pakkaamaan omia tavaroitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanot takanahönkijälle kaksi sanaa kuuluvasti:

TURVAVÄLI SAATANA!

Vierailija
4/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä alkuperäisen kanssa, pettää pahasti. Välttämättä et ehdi pakata niitä kaikkia neljää viittä kassia, kun jo seuraava änkeää iholle. Kauppojen pitäisi tässä ottaa systeemi, että vain yhden ihmisen tavarat kerrallaan siitä kassakoneen ohitse. Pysäyttää jonon niin kauaksi aikaa kuin on tarve. Jos ostat enemmän, kauppa saa myös siitä enemmän katetta, ja ne muutamat ylimääräiset sekunnit ovat varmasti maksettuina.

Vierailija
5/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ongelma kun nyt ostetaan paljon ja suurin osa on yksin kaupassa. Ei millään ehdi pakkaamaan ennen kun maksanut ja sitten jo tulee toinen viereen. Viimeksi tuli kokonainen perhe pienine lapsineen...

Vierailija
6/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa kun ihmiset nyt oppivat jättämään tuon parin metrin välin, niin heidän itsesäätelynsä kehittyy niin huikeaksi, että jatkossa he osaavat pitää turvavälin liikenteessäkin! Siunattu korona!

Vierailija
7/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kaupassa käydessä joku ihme tyyppi alkoi isoon ääneen kassaneidille tivata saisiko ostettua röökiä, tämä ei ollut edes kassajonossa, kassaneiti ystävälliseti sanoi, että menkää jonottomaan niinkuin muutkin asiakkaat, mun takana ollut henkilö antoi tälle röökinostajalle tilaa mennä edelle, itse en tietenkään antanut mennä ohitse, tuli hönkimään siihen niskan taakse parin sentin päähän ja möllötti mua niinkuin mun olisi pitänyt antaa tälle tilaa :D

Vierailija
8/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin ap. Laitoin eilen Prismaan palautetta tästä, että mielestäni se on heidän asia valvoa että jokainen saa tehtyä ostoksensa turvallisesti.

Vierailija
9/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laittakaa tekin ihmeessä palautetta noihin kauppoihin. Netissä sen tekee helposti ja nopeasti. Ei se viesti muuten ylimmälle pallille kiiri, kun siellä tuskin kovin aktiivisesti vauvapalstaa lueskellaan.

Vierailija
10/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään näyttöä että koko turvaväli toimisi.

Vierailija
11/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä pitää tehdä jos viereisellä hihnalla pakataan ja omalle hihnalle on tulossa jo seuraavan ostokset?

Vierailija
12/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää monesti muuallakin kaupassa, koska kaksinumeroisella äo:llä liikenteessä olevan porukan pitää myös käydä siellä.

Vierailija
13/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kaupassa käydessä joku ihme tyyppi alkoi isoon ääneen kassaneidille tivata saisiko ostettua röökiä, tämä ei ollut edes kassajonossa, kassaneiti ystävälliseti sanoi, että menkää jonottomaan niinkuin muutkin asiakkaat, mun takana ollut henkilö antoi tälle röökinostajalle tilaa mennä edelle, itse en tietenkään antanut mennä ohitse, tuli hönkimään siihen niskan taakse parin sentin päähän ja möllötti mua niinkuin mun olisi pitänyt antaa tälle tilaa :D

Osa ihmisistä on hyvin rajoittuneita älyltään ja ymmärrykseltään. Tämänpä takia tuota kauppahommaa pitäisi pohtia tarkkaan. Että pitääkö niitä edes pitää auki vai keksitäänkö sinne jotain tehokkaampaa estettä.

Nyt jos oikeasti tauti saadaan pidettyä jossain kurissa näinkin niin hyvä, ja huivit ja muut viritykset naamalle parantavat tilannetta entisestään. Pärstän peittäminen ehkä toimisi siinäkin, että hölmöläisen erottaa jo kaukaa jos ei osaa virittää mitään naamalleen. Voi sitten ilmoittaa jo kauempaa, ettet tule tähän.

Mulla vaan tökkäsi pahasti kun näyttivät töllössä, miten pelokas vanhus innoissaan kiitteli vapaaehtoista auttajaa, joka toi hänelle ruuat oven taa. Paitsi että soitti ovikelloa, vanhus avasi ja sitten juteltiin siinä ehkä metrin päässä, mies huusi oikein niitä tervehdyksiään että varmasti vanha kuulee ja varmasti räkä roiskui suojeltavan naamalle. Että mikä tässä oikeasti on niin vaikeaa - no ilmeisesti kaikki.

Miten paljon niiden maskien ja suojusten kanssa ikinä tuherretaankaan, niin kuitenkin vähemmän kuin joka tapauksessa sohlataan, arvelen minä.

Vierailija
14/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin todettiin, että sen turvavälin pitäisi olla 8 metriä. Eli kahden metrin välit antavat turvallisuudentunteen, mutta eivät estä tartuntaa.

Lisäksi kannattaa ymmärtää, että joka tapauksessa hengitämme samaa ilmaa, mitä noin tunti-kaksi sitten asiakas kaupan ilmaan puuskahteli, joten koko turvaväliasia on kosmeettinen.

Vierailija
15/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä oon nopea pakkaamaan, ja käyn kaupassa aikaan jolloin siellä yleensä ei tarvitse jonottaa. 

PS. Jotkut on ihan uskomattoman hitaita pakkaamaan vaikka ostoksia olisi vain kassillinen. 

Vierailija
16/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyttäå asiakkaita tästä. Kassahenkilöiden kuuluisi pitää huolta, ettei toiseen laariin päädy seuraavan asiakkaan ostoksia pakattavaksi, ennen kuin edellinen ehtii alta pois.

Vierailija
17/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Irlannissa ei kassa ala edes skannaamaan seuraavan ostoksia, ennenkuin edellinen on kerennyt pakata ostokset ja lähteä.

Vierailija
18/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep huomasin eilen saman. Edelläni ollut herra jäi pakkaamaan siihen kassan eteen melkeinpä niitä ostoksiaan eikä mennyt sinne päätyyn. Itse jouduin sitten tekemään ties minkälaista lenkkiä että pääsisin sinne tavaroiden luo.

Vierailija
19/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

placeboa kirjoitti:

Ei ole mitään näyttöä että koko turvaväli toimisi.

No johan nyt on, kun ei ole näyttöä, että turvaväli toimii, eikä ole näyttöä että hengityssuojaimet toimii, eikä ole näyttöä että eristys toimii. Kaikki on maalaisjärkeä, mutta ei ole aukottomia tutkimuksia, että 100% toimii, joten vastaan pitää vängätä. Mitä seuraavaksi - ei ole näyttöä, että käsien pesu toimii? Onko asiaa tutkittu tarpeeksi?? Kaikki käsienpesuboikottiin!

Vierailija
20/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut minäkin. Jonottaessa ja hihnalla toimii turvaväli hyvin, mutta sitten siellä päässä pakataan kamoja kylki kyljessä. Eli sen kaupan kassan kuuluisi pysäyttää se toiminta niin, että ei päästä sinne pakkauspäähän kuin yhden ostokset kerrallaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä