Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä lapsilla etäopiskelu sujuu jopa paremmin kuin lähiopetus

Vierailija
02.04.2020 |

Alakoululaisia. Vastuuta tehtävistä otetaan paremmin ja opelta kysytään neuvoa. Tosin matikassa on ollut vaikeuksia, mutta ope on kärsivällisesti ohjannut.
Itselleni on ollut ihanaa aamulla, kun ei sitä kouluun lädön kaaosta joka aamu. Lapset 8 ja 10.
Nytkin rauhassa juon kahvit ja odotan, kun lasten kellot pian soi, siitä ovat menneet itse tekemään aamupalan. Vastuuntunto kasvanut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oikeastaan ei. Nuorempi tekee tehtävät hutaisten ja kauhea itku ja parku, jos jotain pitäisi tehdä uusiksi. Ope ei ota kantaa eli ei arvioi vastauksia muuten kuin epämääräisesti eikä lapselle itselleen vaan meille vanhemmille, jolloin lapselle jää käsitys, että vain me vanhemmat tässä nipotetaan. Sinällään lapsi kyllä tekee tehtävät heti aamusta, niihin ei vain ole nähty juurikaan vaivaa. Nyt en ole tämän viikon tehtäviä tarkistanut lainkaan, kun olen miettinyt, ettei se tehtävien tarkistus oikeastaan ole minun tehtäväni. Eikä palautteenanto.

Isommalla sujuu yhtä hyvin kuin ennenkin. Arvosanat ovat ehkä jopa parantuneet, kun saa tehdä hiljaisuudessa. Luokalla on monta häirikköä. Toisaalta isomman opettajat (yläkoululainen) tarkastavat itse tehtävät ja antavat itse palautteen, joten ei tarvitse meidän vanhempien puuttua tähän lainkaan.

Vierailija
2/4 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. luokkalainen tekee läksynsä, mutta kukahan ne tarkastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan opelle kuvat tehtävistä, ja hän tarkistaa ja antaa palautteen.

Vierailija
4/4 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9. luokkalainen tekee läksynsä, mutta kukahan ne tarkastaa?

Opettaja tai lapsi itse. Esim. monet kielten opet antavat valmiit vastaukset seuraavalla oppitunnilla ja itse pitää tarkistaa, onko oikein. Ei kaikki viitsi mutta se on omaa tyhmyyttä. Osa opettajista taas antaa vähemmän tehtäviä ja tarkistaa kaiken itse. Osa tekee pistokokeita eli tarkistaa tietyt tehtävät ja varmistaa näin, että on osattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi