Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suu on tottunut tuliseen ruokaan, mutta peppu ei - mitä tehdä?

Vierailija
01.04.2020 |

Pidän tulisesta ruoasta ja sen aikaansaamasta lämmöntunteesta, mutta tunteakseni sen, olen joutunut pikkuhiljaa tekemään ruoastani aina vain tulisempaa ja tulisempaa. Tämä on muuten ok, paitsi että vessanpöntöllä se kostautuu, sillä viikko toisensa perään tuntuu kakkoshädällä asioidessa polttelevan enemmän ja enemmän. Onko tähän ongelmaan mitään kunnollista ratkaisua? Mitenhän ne Meksikossa tai muussa tulista ruokaa syömässä maassa klaaraavat tämän homman?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se peppukin tottuu aikanaan.

Vierailija
2/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natusanin sinkkivoidetta herkälle pyllylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi naida kuin palaa, sanotaan :)

Vierailija
4/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tottumus ikävä kyllä toisin päin. Jääkaapissa chiliä enkä tee mitään, no ei sitä vökisinkään pidä änkeä ja niitä voi kuivattaa. Tykkään tosin että polttaa suussa, vatsassa ja pepussa. Tykkään kosketella kikkeliäni ja silmiäni sormilla joilla olen leikannut esim. Habaneroja.

Harmi kun mikään ei polta tarpeeksi.

Mainostavat kovina tuotteina niin maan perkeleesti kapsaisiinirikkaana kuin eivät ole edes kapsaisiini vettä nähnetkään. Minä haluan aitoa chiliä enkä mitään kissanruokachiliä. Hyi helvettí 🐫👎!

Vierailija
5/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jugurtti

Vierailija
6/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi naida kuin palaa, sanotaan :)

Ai kakkoseen? No, eipä voi valittaa, että ei tuntunut missään.

Vierailija
7/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi jättää kommentoimatta. Kiitos.

Vierailija
8/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun istunnolla pöntöstä vesikin höyrystyy pois. Mulla on sellainen nuhan ja krapulan tappo kanakeitto. Ensin ei tunnu pahakaan kun syö. Sitten alkaa valua silmistä vesi. sen jälkeen päästä lentää hiki ja kurkku huutaa juotavaa.

Vierailija
9/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö sitkeästi viikosta toiseen edes kolme kertaa viikossa tulista ruokaa ja pyrkii lisäämään joka ruokaan vähän chiliä tms, niin pylly kyllä tottuu. Ja kestää lyhyet tauotkin palautumatta kivuliaaksi.

Vierailija
10/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö sitkeästi viikosta toiseen edes kolme kertaa viikossa tulista ruokaa ja pyrkii lisäämään joka ruokaan vähän chiliä tms, niin pylly kyllä tottuu. Ja kestää lyhyet tauotkin palautumatta kivuliaaksi.

Toimisiko tämä toisinkin päin - eli jos työntäisi pyllyy kakkaa, niin silloin suu tottuisi huonoon ruokaan...?

Vierailija
11/11 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen välttämättä totu ,jos herkkä vatsa ja suolisto.Minä en voi syödä nykyisin ollenkaan tulista ruokaa, se polttaa persusta ja saan siitä haavauma, joka onkin sitten järkyttävän kipeä ja kestää viikkokausia jopa kuukausia parantua.Tulinen ruoka ei vaan sovi kaikille.