Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä paukkuu lasten ruutuajat pilviin näin karanteenissa, huhheijaa.

Vierailija
01.04.2020 |

Meillä ainakin.
Mites teillä?
Minkä ikäisiä lapsia ja paljonko tuijottavat ruutua nyt kun tämä poikkeusaika?
Toki meillä muutakin puuhataan, mutta kyllä nyt tulee huomattavasti enemmän ruutuaikaa kuin ennen tätä tilannetta...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paukkuu ruutuajat niin syy vanhemmissa. Poikkeusolotilat on liian helppo syy. Lähes tekosyy. Ei meidän lapsuudessa älylaitteita oltu ja silti viihdyttiin kotona.

Eli ottakaapa äitylit pää sieltä pensaasta ja keksikää motivoivaa tekemistä 👎

Vierailija
22/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä aikuisten???

Varmasti paukkuu myös aikuistenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma, että ruutuaika lisääntyisi nyt poikkeusoloissa, mutta ei. Koulutöihin tuli ekaluokkalaiselle tälle viikkoa joku puhelimella tehtävä työ, muuten on menty 45 min peli-/elokuva-ajalla per lapsi päivässä. Viikonloppuaamuna saavat enemmän ruutuaikaa. Tehtiin tarkka aikataulu arkipäiviin, jossa on pysytty hyvin ja me vanhemmatkin on saatu tehtyä työt 8-17 välillä. Lapset 8 ja 5.

Vierailija
24/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt viihdeaikaa. Saavat pelata digitaalisia oppimispelejä, joita kouluhommiin kuuluu. Jos tekevät hyvin ja ovat liikkuneet tunteja, saavat katsoa esim. Pikku Kakkosen. Illalla saavat kuunnella äänikirjaa. Eivät saa pelata viihdepelejä lainkaan. Leipovat yms. sen tilalla.

Vierailija
25/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paukkunut. Mä en voi tehdä töitä, kun nuo lapset on kotona, joten aika vähän lopulta ovat katsoneet ruutua. (Oon siis yrittäjä ja mulle maksetaan vain tehdystä työstä, enkä voi ottaa mitään, kun en kuitenkaan pystyisi tekemään kuin ihan pienen ajan päivästä.) Esikoisella menee niin iso osa päivästä kouluhommiin. Lapset ovat 5 ja 8.

Vierailija
26/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakosta, koska en saisi muuten työtäni tehtyä. Etätyö ja kolme tylsistynyttä lasta ei sovi yhteen.

Ja ovat tylsistyneitä, koska....? Eikö niilläkin omat koulutehtävät ole tehtävänä? Ja huolestuttavaa, jos lapset ei enää itse keksi mitään tekemistä.

Vierailija
27/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paukkuu ruutuajat niin syy vanhemmissa. Poikkeusolotilat on liian helppo syy. Lähes tekosyy. Ei meidän lapsuudessa älylaitteita oltu ja silti viihdyttiin kotona.

Eli ottakaapa äitylit pää sieltä pensaasta ja keksikää motivoivaa tekemistä 👎

Minä olen joka päivä töissä klo 8-16 ja tunnin työmatkat siihen päälle. Lapsen isä tekee etätöitä ja hänellä on paljon nettipalavereja, joista osa on englanniksi ja saksaksi. Kohta 5v. lapsi puuhailee yksinään ja saa katsella iPadia, jotta isän palaverit onnistuisivat. Iltaisin toki puuhataan yhdessä asioita, mutta päivisin on mahdottomuus järjestää lapselle sitä motivoivaa tekemistä. Helppo se on siellä anonyyminä huudella ja esittää jotain superäitiä.

Vierailija
28/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6 ja 4v katsovat max 1h päivässä, vanhemmilla ei etätöitä.

Vierailija
29/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja paukkuu isosti. Mutta ei voi mitään. Pakko laittaa ohjelmat pyöriin, että saa hetken tehtyä omia etätöitä. Isommilla kouluhommia koneilla.

En jaksa nyt naputtaa kännykkä, tabletti, läppäri, tv, pleikkari jutuista. Tää on niin poikkeustilanne, että mennään näillä.

Ainoa sääntö meillä on, että ulkoilla ja liikkua pitää myös reippaasti. Ovat lapset pihalle kehitelleet kaikenlaisia liikunta/jumppa pisteitä.

Yhdessä myös pelataan paljon lautapelejä, askarrellaan, leivotaan yms yhteistä toimintaa.

Mutta ruutuaikaa on jokaisella IHAN JÄRKYTTÄVÄSTI!!!!

Vierailija
30/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paukkuu... 2v katsoo 2-3 h päivässä ohjelmia. Se on mielestäni ihan katastrofaalisen paljon (yleensä 0,5-1h iltaruuan jälkeen, viikonloppuisin joskus myös aamulla 1h). Tilanne on nyt mikä on ja ei tämä varmasti loputtomiin kestä.

Vierailija
31/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen enempää kuin tavallisena vapaapäivänäkään. Lapsista tulee kamalia jos tuijottavat vain telkkaa tai puhelinta. Ulkoillaan, käydään puistossa, koululainen on usein kaverinsa kanssa meillä jne.

Vierailija
32/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen perhe on erilainen. Toisille on ihan perusjuttu että laitteet päällä taukoamatta jolloin ruutuaikaa voi tulla lähes 10h/pv kun taas toiset rajoittavat esim. 1-2h/pv. Tämän olen huomannut ihan jo ennen tätä poikkeustilaa...

Vierailija
33/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias sai pelata ennen karanteenia kerran viikossa, nyt saa pelata joka päivä tunnin. Ohjelmia saa katsoa niin paljon kuin haluaa (ei yleensä katso kuin Pikku Kakkosen). 

Tekisi mieli antaa periksi tuon pelaamisenkin kanssa, päivät kuluisivat molemmilla paljon joutuisammin. Mutta toistaiseksi pidän jotain kuria asiassa yllä. Noin muuten on selkeä aikataulu päivälle, jota rytmittää ruokailut. Sääliksi kyllä käy lasta, kaipaa hoitokavereitaan kovasti. 

Vierailija
34/34 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supermammat provoavat kilpaa. Heidän etätyönä on palstailu ja omakehu, eli ei muutoksia normaaliin. :D

Kyllä jokainen vaativaa työtä tekevä tietää, että se ei ole helppoa lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi