Pääsykokeisiin lukijat! Uskotteko että pääsykokeet järjestetään???
Kysymys otsikossa.
Kommentit (20)
Pääsykokeet järjestetään varmasti jollakin aikataululla ja jossakin muodossa. Joko myöhemmin, tai nyt hajautetusti. Ei millään maalla ole varaa hukata yhtä ikäluokkaa tulevia ammattilaisia.
Kyllä ne järjestetään. Korkeakouluissa mietitään koko ajan, millä tavoin turvavälit saadaan pidettyä.
Ei ehkä alkuperäisellä suunnitelmalla. Tosin, jos järjestetään, niin monissa kaupungeissa on vain yksi hotelli auki jne. Varsinkin, jos tulee kauempaa, niin täytyy tulla jo edellisenä päivänä. Noh, kun yhteishaku sulkeutuu tiedetään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne järjestetään. Korkeakouluissa mietitään koko ajan, millä tavoin turvavälit saadaan pidettyä.
Uutisista luin, että olivat tarjonneet Messukeskusta sairaspaikaksi. Ette anna, kun pääsykokeet on siellä :(.
En lue, mutta uskon pääsykokeiden olevan ajallaan. Koko yhteiskunta ei ole täällä kiinni kuten Italiassa ja Espanjassa on.
Messukeskuksen ilmoitus ei vaikuta asiaan. Suomessa jo siirretään matalamman tason hoitoa vanhoihin terveyskeskuksiin yms., jotta sairaalahoitoa tarvitsevat potilaat voidaan hoitaa sairaalassa eikä messukeskuksessa.
Mites VAKAVA, kun sen pitäisi olla 23.4.. Ei kai sitä nyt voida silloin pitää, kun poikkeusolot on 13.5. asti ainakin?!
En lue, koska olen jo valmistunut, mutta en usko, että pääsykokeita voidaan järjestää. Luulen, että ne korvataan pelkällä todistusvalinnalla tänä keväänä.
"Luulen, että ne korvataan pelkällä todistusvalinnalla tänä keväänä."
Myös ammattikoulupohjalta voi hakea yliopistoon, joten 0 pistettä jokaiselle, joka ei ole kirjoittanut.
Totta kai tulee jonkinlaiset pääsykokeet, ne vain hajautetaan yliopistojen kesken yhteistyönä niin, että liikkuminen vähenee vaikka hakisit minne päin Suomea tahansa. Ja lisäksi Helsinki tehnee muitakin varotoimia, koska on suosituin hakukohde kuitenkin.
Oman materiaalini saan käsiini vasta kuun lopulla, joten lukemista en ole voinut aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ainakin HY ja Aalto suunnittelevat parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mites VAKAVA, kun sen pitäisi olla 23.4.. Ei kai sitä nyt voida silloin pitää, kun poikkeusolot on 13.5. asti ainakin?!
Voi pitää. Pääsykokeet eivät kuulu julkiseen kokoontumiseen siinä missä kaupat, työpaikat tai joukkoliikennekään ei kuulu.
Varmaankin jaetaan kuitenkin yhä useampiin saleihin, että saadaan enemmän väliä ihmisten väliin. Tässä auttaa isosti se, että yliopistojen opetus on jo lakannut.
Laitoin eilen ennakkotehtävät menemään. Mietin tullaanko valinnat kenties tekemään suoraan niiden perusteella, koska pääsykokeissa yksi ratkaiseva tekijä medianomiopintoihin, kuulemani mukaan on ryhmätehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen ennakkotehtävät menemään. Mietin tullaanko valinnat kenties tekemään suoraan niiden perusteella, koska pääsykokeissa yksi ratkaiseva tekijä medianomiopintoihin, kuulemani mukaan on ryhmätehtävät.
Ryhmätehtävät = keskustelua. Ne voi tehdä verkon välityksellä tai riittävillä välimatkoilla.
Sain pääsykoepaikan 100km päästä vaikka koulu olisi 2km päässä, mutta siellä paikat on täynnä. Ihme paskaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Sain pääsykoepaikan 100km päästä vaikka koulu olisi 2km päässä, mutta siellä paikat on täynnä. Ihme paskaa taas.
tämä siis 2 hakuun ja pääsykoe kesäkuun alussa.
Kyllä ne nyt jotenkin järjestetään. Itse olen lukenut yliopiston pääsykokeisiin jo 2kk, ja jatkan edelleen lukemista. Toivoa ei kannata vielä tässä vaiheessa menettää kokeiden järjestymisen suhteen.
En usko, että pääsykokeita voidaan järjestää ainakaan toukokuussa, paljon mennään yo-todistusvalinnalla ainakin mitä yliopistojen sisäänpääsyyn tulee.
En tiedä. En jaksa enää lukea tässä epävarmuudessa.