Jos saisit vauvan juuri nyt ja sille pitäisi jenkkityyliin antaa heti nimi, minkä nimen valitsisit?
Itse tytölle Hennin tai Heinin ja pojalle Nuutin.
Kommentit (15)
Kyllä sille suomityyliinkin pitää antaa "työnimi" jo synnärillä, vaikka risti/nimiäisissä annetaankin lopullinen nimi.
Celestine tai Dominic.
Ei asuta Suomessa.
En osaisi. Onneksi lapsia harvemmin putkahtaa maailmaan varoittamatta. Yleensä siinä on ainakin semmoinen puolisen vuotta aikaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sille suomityyliinkin pitää antaa "työnimi" jo synnärillä, vaikka risti/nimiäisissä annetaankin lopullinen nimi.
Eikö ristiäisissä oteta kirkon jäseneksi, se lopullinen nimi pitää olla jo ennen? En kyllä tiedä mikä tarkoitus nimiäisillä sitten on...?
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta jenkeissä sinua ei päästetä edes ulos sairaalasta .D Täällä on aikaa miettiä kaikessa rauhassa, onko lapsi enemmän Millan vai Sonjan näköinen vaiko sittenkin Aino.
Jos nyt synnyttäisin tähän koneelle, nimi olisi varmaan April! Nimittäin aprillipilaksi sitä kaikki luulisivat enkä minäkään kyllä meinaisi uskoa tapahtunutta. Vaikka onhan niitä yllätyssynnytyksiä ollut
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? En minä jaksaisi siinä tilanteessa varmaankaan miettiä mitään nimeä, haluaisin vaan kotiin. Nimi tulee kyllä sitten omia aikojaan kun on hetken katsellut, että miltä tulokas vaikuttaa. En itse edes haluaisi etukäteen tietää, kumpi sieltä on tulossa, niin tuskin sitä nimeä etukäteenkään pahemmin osaisi miettiä.
Siskoni sai esikoisensa New Yorkissa asuessa ja kertoi ettei vauvalle voinut antaa mitään työnimeä vaan virallisen nimen oli oltava selvillä siinä vaiheessa kun pää näkyi. Ei ollut suomen tyyliin "poikavauva, äiti Anna Virtanen" (tuo ei siis ole siskoni nimi.
Mutta joo, itse antaisin pojalle varmaan Onnin koska se on hauska, reipas ja hyvin suomalaisen kuuloinen nimi. Tytöstä voisi tulla Emilia.
No jos nyt yhtäkkiä synnyttäisin ja olisi pakko antaa, niin tyttö olisi varmaan Lilian ja poika Jose.
"Jenkkityyliin"??? Onko nyt taas hankittu sivistystä pelkästään roskasarjoista?
Lapsillani oli nimet valmiina syntymän hetkellä, koska halusimme heitä kohdeltavan heti ihmisyksilöinä, koska sitähän he olivat.
Enemmän junttipiirien juttu tuo nimen salaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ristiäisissä oteta kirkon jäseneksi, se lopullinen nimi pitää olla jo ennen? En kyllä tiedä mikä tarkoitus nimiäisillä sitten on...?
Ristiäiset = liitetään vauva uskonnollisen organisaation jäseneksi + juhlitaan samalla hänen nimeämistään
Nimenantojuhlat = juhlitaan vauvan nimeämistä
Koroliina.