Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisen häävieraan näkökulma: kiitos korona!

Vierailija
30.03.2020 |

Nyt näyttää siltä että saan vähän puskurirahastoa omaan talouteeni vallitsevien olosuhteiden ansiosta. Olen jo ennakkoon säästänyt kesällä tuleviin 2 häihin rahaa (lahjoja, matkaa ja yöpymistä, sekä polttareita varten). Koronan takia nyt nämä häät on peruttu/siirretty ja yhdet ovat vaan maistraattivihkiminen niin ei tarvitse mennä paikalle niin siinäkin säästää rahaa.

Harmittaa kyllä vihkiparien puolesta, mutta itse vieraana olen tyytyväinen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin säästyy rahaa kun emäntä ei pääse ulkomaille

Vierailija
2/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne morsiamet ei tajua että ei ne häät viereillekkaan ole halpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä osallistut niihin häihin jos on noin vaikeaa? Jos elämänhallintasi on siinä jamassa että tarvitaan maailmanlaajuinen katastrofi sen kuntoon laittamiseen, kannattaa ehkä miettiä valintojaan uudelleen. Ihan näin suoraan sanottuna. Ja ei, en ole pettynyt morsian. Tiedän vain itsekin jotain pienillä tuloilla elämisestä.

Tuollainen vieras olisi kyllä ihan hirveä missä tahansa juhlissa, tullaan muka iloisena osallistumaan ja salaa lasketaan joka euro. Ei ole pakko mennä.

Vierailija
4/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niistä häistä myös kieltäytyä. Olisi kyllä huomattavasti helpompaa kuin tämä korona. Käyttäisit järkeäsi ap jos sitä on!

Vierailija
5/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ne morsiamet ei tajua että ei ne häät viereillekkaan ole halpoja.

Sulhasetko tajuavat?

Jokainen ymmärtää että bensa maksaa, majoitus maksaa, puvut maksavat, lahjat maksavat. Ja häät maksavat hääparille. Kyllä ihan jokainen aikuinen ymmärtää, että juhlat maksavat kaikille. En silti velvoita hääparia kustantamaan taksikyytiä, majoitusta ja juhlavaatteita koko vieraslaumalle, todistaakseen että ymmärtävät.

Se on kallista. Kyllä. Ei huvittaisi mennä, varsinkaan kumppanin ventovieraan sukulaisen häihin. Mutta jos päätän mennä, en sitten kitise kun maksaa.

Vierailija
6/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niistä häistä myös kieltäytyä. Olisi kyllä huomattavasti helpompaa kuin tämä korona. Käyttäisit järkeäsi ap jos sitä on!

Kyse on parhaista ystäväni, joiden häitä en kyllä jätä väliin mielelläni. Toinen muutti jo 5 vuotta sitten 200km päähän, toinen vasta vuosi sitten toiseen suuntaan 150km. Vaikka olen osa-aika töissä suht pienillä tuloilla, olen jo hyvissä ajoin ennakoinut tulevat häät ja alkanut pistää rahaa sivuun ettei siellä häissä tarvitse pohtia juurikaan sitä rahaa, vaan nauttia.

Nyt kun näillä näkymin koronan takia itse hääjuhlat jää välistä, laitan silti häälahjarahat tilille, säästän bensat ja yöpymisen niin voin laittaa sen 50e sijasta 100e per pari ja silti menee vähemmän rahaa.

Ap

Vierailija
7/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on parhaista ystäväni, joiden häitä en kyllä jätä väliin mielelläni. Toinen muutti jo 5 vuotta sitten 200km päähän, toinen vasta vuosi sitten toiseen suuntaan 150km. Vaikka olen osa-aika töissä suht pienillä tuloilla, olen jo hyvissä ajoin ennakoinut tulevat häät ja alkanut pistää rahaa sivuun ettei siellä häissä tarvitse pohtia juurikaan sitä rahaa, vaan nauttia.

Nyt kun näillä näkymin koronan takia itse hääjuhlat jää välistä, laitan silti häälahjarahat tilille, säästän bensat ja yöpymisen niin voin laittaa sen 50e sijasta 100e per pari ja silti menee vähemmän rahaa.

Ap

Et jätä väliin mielelläsi mutta olet kiitollinen että maailmanlaajuinen epidemia estää osallistumisen? En tiedä, kyllä minusta nuo sulkevat toisensa pois.

Vierailija
8/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja olet samalla kiitollinen että ihmisiä sairastuu vakavasti ja osa kuolee (mahdollisesti sukulaisiasi), jotta voit säästää muutaman roposen? Tämä epidemia tulee maksamaan myös sinulle valtavasti enemmän kuin joku häävieraana oleminen, josta olisit voinut kieltäytyä rahatilanteesi vuoksi. Äly hoi älä jätä ap:ta!!!!

Vierailija
9/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän aivopieru aloitus!

Vierailija
10/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuokin ja itsellä nyt ei välttämättä rahasta ole kiinni, mutta pistää miettimään rahan määrää mikä menee/menisi jos pidetään, niin meillä 4 hlöä ja hotelli maksaa 140€, koirille hoitaja hommattava ja vaatteet puuttuu kaikilta eli useampi satanen niihin.

Sitten kutsussa lukee, että rahana kiitos eli en ilkeä alle satasta laittaa ja todennäköisesti odottavat isompaa summaa.

Vierailija
11/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja olet samalla kiitollinen että ihmisiä sairastuu vakavasti ja osa kuolee (mahdollisesti sukulaisiasi), jotta voit säästää muutaman roposen? Tämä epidemia tulee maksamaan myös sinulle valtavasti enemmän kuin joku häävieraana oleminen, josta olisit voinut kieltäytyä rahatilanteesi vuoksi. Äly hoi älä jätä ap:ta!!!!

Voi nyt Herran jestas kun minua halutaan tahallaan ymmärtää väärin, osittain varmaan siksi kun en avannut asiaa enempää:

2 parasta kaveria menee naimisiin, haluan osallistua ja toisen kaasona minun oletetaankin osallistuvan. Nyt kun tilanne on tämä että yli 10hlö tapaamiset on kielletty, ei voi juhlia järjestää. Koska ei ole juhlia, ei ole kaikkia kuluja mitä olisi ollut juhlista. Joten tässä on nyt pakko rahan säästöä kun koronan takia suunnitelmat muuttuivat. Ja koitan tämän ankeuden keskellä nähdä edes jotain hyvää, vaikka tämä hirveä ja pelottava tauti on.

Ap

Vierailija
12/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi jahkailla noita häät sitä ja tätä, mutta että oikein KIITETÄÄN KORONAA ettei tarvi osallistua on jo tosi sairasta!

Vierailija
13/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä osallistut niihin häihin jos on noin vaikeaa? Jos elämänhallintasi on siinä jamassa että tarvitaan maailmanlaajuinen katastrofi sen kuntoon laittamiseen, kannattaa ehkä miettiä valintojaan uudelleen. Ihan näin suoraan sanottuna. Ja ei, en ole pettynyt morsian. Tiedän vain itsekin jotain pienillä tuloilla elämisestä.

Tuollainen vieras olisi kyllä ihan hirveä missä tahansa juhlissa, tullaan muka iloisena osallistumaan ja salaa lasketaan joka euro. Ei ole pakko mennä.

Minun ystävät tietää taloudellisen tilanteeni ja kaikkiin häihin on tieto tullut ajoissa.

Myös häälahjoissa olen pyytänyt onko mitään muuta, kuin rahaa ja aina on löytynyt .

Yksiin polttareihin kaaso kertoi mitä tehdään, mitä pitää ostaa ja minun osuus oli se, mitä pystyin antamaan.

Esim morsiamelle oltiin ostamassa kaikkea saunaan. Mun ystävän ystävä on Lumenella töissä ja hän järkkäs ison paketin pintaviallisia tuotteita käytännössä ilmaiseksi.

Toin ne ja muutaman pullon kuohuviiniä.

Itse pitää päättää onko mahkuja osallistua ja sen jälkeen tehdä budjetti.

Vierailija
14/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi nyt Herran jestas kun minua halutaan tahallaan ymmärtää väärin, osittain varmaan siksi kun en avannut asiaa enempää:

2 parasta kaveria menee naimisiin, haluan osallistua ja toisen kaasona minun oletetaankin osallistuvan. Nyt kun tilanne on tämä että yli 10hlö tapaamiset on kielletty, ei voi juhlia järjestää. Koska ei ole juhlia, ei ole kaikkia kuluja mitä olisi ollut juhlista. Joten tässä on nyt pakko rahan säästöä kun koronan takia suunnitelmat muuttuivat. Ja koitan tämän ankeuden keskellä nähdä edes jotain hyvää, vaikka tämä hirveä ja pelottava tauti on.

Ap

Ei sua ole ymmärretty väärin, olisit vaan keksinyt jonkun toisen syyn. Kiitit korona-epidemiaa ja se kyllä pistää pahasti silmään!

Vierailija
15/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et jätä väliin mielelläsi mutta olet kiitollinen että maailmanlaajuinen epidemia estää osallistumisen? En tiedä, kyllä minusta nuo sulkevat toisensa pois.

En ole ap mutta ymmärrän häntä ihan hyvin. Maailmanlaajuinen epidemia estää häiden järjestämisen ja häiden peruuntuminen estää ap:n osallistumisen. Näin ollen ap säästää rahaa muuhun käyttöön. Eikö rahan säästymisestä saisi mielestäsi olla hyvillään? Vai mitä et ymmärrä?

En minäkään normaalioloissa haluaisi hyvän ystäväni häitä jättää väliin, vaikka paljon rahaa palaakin. Rahaa, jolle kyllä pienituloisena keksii muitakin käyttökohteita. Pelkkä rahanmeno ei kuitenkaan olisi itselleni riittävä syy jättää väliin juhlaa, joka parhaalle ystävälleni on erittäin tärkeä ja kauan haaveiltu ja odotettu asia. Mutta kyllä mä ymmärrän että siitä voi tuntea jopa tyytyväisyyttä, että sen rahan voi säästää loukkaamatta ystäväänsä. Ja eihän hääpari siitä loukkaannu vierailleen, että häät tällaisen syyn vuoksi peruuntuvat. Eri asia olisi sitten, jos jättäisi muuten vaan menemättä ystävänsä häihin.

Vierailija
16/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinani kun olin työtön ja jouduin tutun häiden vuoksi matkustamaan lappiin. Samoin 90% häävieraista. Rahaa meni lentoihin aika paljon. Eikä avioliittokaan kestänyt montaa vuotta.

Vierailija
17/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tuokin ja itsellä nyt ei välttämättä rahasta ole kiinni, mutta pistää miettimään rahan määrää mikä menee/menisi jos pidetään, niin meillä 4 hlöä ja hotelli maksaa 140€, koirille hoitaja hommattava ja vaatteet puuttuu kaikilta eli useampi satanen niihin.

Sitten kutsussa lukee, että rahana kiitos eli en ilkeä alle satasta laittaa ja todennäköisesti odottavat isompaa summaa.

No älkää menkö! Ei pitäisi olla vaikeaa. Miksi sinne häihin tai muihin juhliin pitää ängetä, jos kuitenkin lasketaan kustannuksia koko ajan? Säälin niitä juhlien järjestäjiä, jotka näkevät vaivaa ja odottavat ihania juhlia, ja sitten siellä istuu porukka ynnäämässä montako euroa minuutilta tämä maksaa.

Vierailija
18/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tämän kommentin perusteella usko, että kauheasti on kokemusta pienistä tuloista sinulle.

ohis

Vierailija
19/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole ap mutta ymmärrän häntä ihan hyvin. Maailmanlaajuinen epidemia estää häiden järjestämisen ja häiden peruuntuminen estää ap:n osallistumisen. Näin ollen ap säästää rahaa muuhun käyttöön. Eikö rahan säästymisestä saisi mielestäsi olla hyvillään? Vai mitä et ymmärrä?

En minäkään normaalioloissa haluaisi hyvän ystäväni häitä jättää väliin, vaikka paljon rahaa palaakin. Rahaa, jolle kyllä pienituloisena keksii muitakin käyttökohteita. Pelkkä rahanmeno ei kuitenkaan olisi itselleni riittävä syy jättää väliin juhlaa, joka parhaalle ystävälleni on erittäin tärkeä ja kauan haaveiltu ja odotettu asia. Mutta kyllä mä ymmärrän että siitä voi tuntea jopa tyytyväisyyttä, että sen rahan voi säästää loukkaamatta ystäväänsä. Ja eihän hääpari siitä loukkaannu vierailleen, että häät tällaisen syyn vuoksi peruuntuvat. Eri asia olisi sitten, jos jättäisi muuten vaan menemättä ystävänsä häihin.

Ei ole kyse siitä että en ymmärtäisi. En vain ole samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos iloitsee siitä että ei tarvitse mennä ystävän häihin (rahan tai minkä tahansa muun takia) ei ole oikeasti ikinä sinne halunnut. Tai ehkä en vain sitten ymmärrä todella saitojen ihmisten ajatusmaailmaa. Ja olen ollut itse köyhä.

Vierailija
20/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tämän kommentin perusteella usko, että kauheasti on kokemusta pienistä tuloista sinulle.

ohis

No sitten et usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä