Kiusataanko NOOA-nimistä koulussa? Haluaisimme antaa tuon nimen pojallemme, mutta kun puhuinsiitä äitini kanssa, hän sanoi
että raukkaa tullaan kiusaamaan koko ikänsä. Ukko-nooalla ja nooan arkilla. Mutta minusta taas tuntuu, että kun nykypäivänä annetaan niin erikoisia nimiä, niin tu Nooa ei takuulla ole erikoisimmasta päästä...jos nimien perusteella kiusataan vielä kymmenen vuoden päästä, niin silloin varmaan 80% lapsista kiusataan.
Sanokaa mielipiteenne? Kiitos.
Kommentit (7)
Ei ole mitään idioottivarmaa nimeä josta joku ei kiusaamisen aihetta löytäisi. Antakaa vaan mieleisenne nimi, kyllä kiusaamisestakin selviää jos se ei sen pahempaa ole kun Nooan arkki tai vastaavaa.
Itselläni on nykyisin erittäin yleinen mutta omassa lapsuudessa harvinainen nimi Nea.
Minua haukuttiin päiväkodissa ja koulussa Nea Neekeriksi.
Hengissä olen ja ihan järjissäni pysynyt.
Ongelman avain on se, miten kiusaamista käsitellään lapsen kotona ja koulussa!
Mun lapsuudessa mollatiin nimeä Ilona =illu-pillu...
..alkaa olla sellainen muotinimi, että saattaapa löytyä samannimisiä kavereitakin myöhemmällä iällä.
Antakaa vaan jos se hyvältä tuntuu. Aina sitä on liian pieni, iso, lihava, lyhyt, kömpelö, änkyttävä, silmälasipäinen jne jne...
ja Ukko-Nooahan jatkuu oli kunnon mies;)
Tosin siitä on se hirveä versio kun hän meni hissiin..
Itse olen huomannut, ettei etukäteen voi sanoa ketä kiusataan ja miksi. Lapset ovat irrationaalisia tässä suhteessa. Eli en usko, että kiusataan..
T: Raamattunsa lukenut ope
Eli melko yleinen nimi niin ei varmasti kiusata, kun ei tuo Nooa-nimi ole enää mikään outo.
kun nimiä on mitä erilaisempia.