säilyykö sperma, jos sen laittaa tavalliseen pakastimeen
olisko käytänössä mahollista säilöä vaikka isoisän spermaa myöhemmille sukupolville.
Kommentit (8)
Hyvin vatkattu munatoti? kirjoitti:
Joo, kyllä.
ihan tosi eikä
Mikähän voisi olla syynä, että juuri isoisäsi sperma on säilytettävä? Jotkin erityiset sukusi geneettiset piirteet?
Jos et halua itse käyttää (toivottavasti et), kannattaa miettiä löytyisikö tulevaisuudessa ylipäätään halukasta riittävän kaukaista sukulaista joka haluaisi tunkea jonkun isoisän spermaa itseensä. Jos tiedät halukkaan joka voi kokeilla, silloin siitä vaan.
Luultavimmin kotipakastus ja sulatus ei vastaa väestöliiton menetelmiä. Säilyvyys väestöliitollakin tutkitaan erikseen. Vaan mikäs siinä, jos joku haluaa kokeilla jonkun toisen papan spermaa vuosien päästä.
Jos isoäidiltäsi munasolut ei enää tuota, et saa sää tai äitiäsi. Muutenkin osumatodennäköisyys identtisyyteen on lähelle olematonta.
Mä luulen, että tulevaisuudessa mehujäät on paremman makuisia kuin vuosikymmenet säilynyt sperma. Ei se varmaan ainakaan parane säilytyksellä.
Suolaa sopivasti, niin kyllä säilyy. Hapattaminenkin voi pidentää säilyvyyttä.
Ei säily pitkään. Jos laitat hiilihappojäätä pakastimeen niin säilyy, mutta sitä pitää lisätä sinne ja älä nuku samassa tilassa missä hiilihappojäällä täytetty pakastin sijaitsee. Voit tukehtua.
Joo, kyllä.