Uudenmaan ulkoilualueellakin on ruuhkaa. Miten kestätte siellä asumista?
Itse pääsee kotipihasta metsään, Lapin luontoon, umpihangelle, 20min ajomatkan päässä on upeita vaaroja, ketään ei tule vastaan koko päivänä kun siellä vaeltaa. En sietäisi ruuhkautuneita ulkoilualueita! Siinähän menee hohto koko hommasta. Nautitteko siellä ulkoilusta?
Kommentit (43)
Kultaseni! Olemme täällä suljeteulla Uusimaalla nyt toinen toistemme kylkiin sulloutuneina, jotta emme pääsiäisenä ryntäisi tartuttamaan sinuun koronaa. Marssimme jonossa kuorossa yskien ulkoilualueillamme ja järjestämme varjobileitä laavuilla. Lunta ei valitettavasti ole, joten harmittaa tietysti krookuksia ja sinivuokkoja katsellessa miten hemmetissä nuokin tuossa töröttävät.
Joten koetamme nyt täällä kestää Uudenmaan kokoisessa kiviautiomaassa ja tuijotella epätoivoisina typeriä vanhojan tammia lähipuistossa. En missään nimessä mene puistoon, koska eihän se ole ollenkaan sama kuin luonto. Ja kuka hemmetti on keksinyt kaupunkivaelluksen? Ai kamala!
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni! Olemme täällä suljeteulla Uusimaalla nyt toinen toistemme kylkiin sulloutuneina, jotta emme pääsiäisenä ryntäisi tartuttamaan sinuun koronaa. Marssimme jonossa kuorossa yskien ulkoilualueillamme ja järjestämme varjobileitä laavuilla. Lunta ei valitettavasti ole, joten harmittaa tietysti krookuksia ja sinivuokkoja katsellessa miten hemmetissä nuokin tuossa töröttävät.
Joten koetamme nyt täällä kestää Uudenmaan kokoisessa kiviautiomaassa ja tuijotella epätoivoisina typeriä vanhojan tammia lähipuistossa. En missään nimessä mene puistoon, koska eihän se ole ollenkaan sama kuin luonto. Ja kuka hemmetti on keksinyt kaupunkivaelluksen? Ai kamala!
Niim, sellaista se on. Koittakaa jaksaa.
Asun keskellä metsää. Peurat, jänikset, ketut ja hirvet köpittelevät ohi päivittäin. Susiakin on täällä bongattu mutta minä en itse ole niitä onneksi nähnyt. Ei ole toki vaaroja mutta on lehtimetsää, niittyjä, peltoja ja kuusimetsää, joki ja lampi aivan vieressä, järviä vähän kauempana. Lapissa on lomailtu ja aika karua on seutu siellä. Ihan oma maailmansa tänne verrattuna, puutkin jotenkin kitukasvuisempia ja suurin osa vuodesta ei oikein mitään vihreää (kesäkuussa ei ollut edes silmuja ja järvet vielä jäässä). Nautin siitä äärettömyydestä hetken mutta kotonani olen täällä, missä metsät ovat tiheitä ja joka paikasta löytyy jokin sininen läntti.
T. Uusmaalainen
Tää aihe näyttää uppoavan tunteisiin kuin kuuma veitsi voihin! 😁
Huonosti kestän. Haluaisin pois täältä, mutta täällä on töitä ja kyllä sitä ennemmin täällä asuu ja töitä tekee kuin on työttömänä muualla.
Suomessa ei ole ruuhkia, mene vaikka kiinaan niin näet mitä ruuhkalla tarkoitetaan.
Viikonloppuna oli turhan paljon porukkaa, mutta edellisellä kerralla käytiin luontopolulla, jolla tuli koko aikana vastaan vain yksi ihminen. Hän puolestaan totesi meille, ettei ole koskaan ennen tavannut siellä ketään vaikka käy viikoittain. Eli kyllä täältä löytyy myös muita kuin Nuuksio ja Sipoonkorpi. Eikä tarvitse edes lähteä erikseen luontopolulle, kun tien toiselta puolen alkaa metsä ja polku. Siellä tehdään päivittäinen lenkki, viikonloppuisin sitten retkeillään kauempana silloin, kun on hyvä ilma ja pihatöiltä raskitaan.
Kuka mistäkin tykkää ja valitsee asuinpaikakseen sen missä viihtyy.
Asun Uudellamaalla ja tykkään KÄYDÄ pohjosissa mutta mikään ei saisi muuttamaan sinne.
Joo, onhan tämä ihan kamalaa täällä. Kävin lähimetsässä lenkillä ja siellä oli joku toinenkin ihminen! En taida kestää tätä tungosta, olisi pitänyt muuttaa maalle. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Tunteisiin meno on liioiteltua, mutta kyllä minua hämmästyttää se, että ilmeisesti jollekin Uusimaa tosiaan tarkoittaa samaa kuin pääkaupunkiseutu. Tänäänkin itse aamukahvia juodessani katselin, kun fasaani oli ruokintapaikalla, ja työhuoneen ikkunasta seurailen telkkäpariskuntaa.
Hyvin. Kunhan te maalaiset pysytte poi täältä.
Tarkoitat varmaan Helsingin ulkoilualueet? Kyllähän Uudellamaalla riittää autiota ulkoilualuetta hehtaaritolkulla, ei tarvitse mennä kuin Vantaalle niin löytää metsää vaikka millä mitalla, Sipoosta, Nurmijärvestä tai Kirkkonummesta puhumattakaan. Helsingin keskuspuisto ja Espoon Nuuksio vain ovat ruuhkautuneita koska ovat muutenkin suosittuja paikkoja.
Kummasti sieltä pyritään böndelle. Nyt se auto parkkiin ja perse sohvaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki stadilaiset pääsevät kodistaan luontoon, ei ole pakko ängetä Nuuksioon mikä ei ole edes Hgissä
Uusimaa ei tarkoitakaan pelkkää Helsinkiä.
"Uudenmaan ulkoilualue". Lappilainen siis ihan oikeasti luulee, että koko Uudellamaalla on tasan yksi alue, jossa voi ulkoilla?
En ole muuten koskaan käynyt Nuuksiossa.
Terveisiä Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Mulla ainakin on niin huvittuneet tunteet kun tätä sivusta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
"Uudenmaan ulkoilualue". Lappilainen siis ihan oikeasti luulee, että koko Uudellamaalla on tasan yksi alue, jossa voi ulkoilla?
En ole muuten koskaan käynyt Nuuksiossa.
Terveisiä Helsingistä
Mitä sitä voi odottaa ihmisiltä joiden kotipaikka on yhtä isoa ulkoilualuetta? Ei ne voi käsittää, että muualla voi olla niitä useita.
Asun Helsingin Keskuspuiston kyljessä ja täällä riittää ulkoilijoita aina. Normaaliarjessa saa väistellä työmatkapyöräilijöitä. Mutta 5 min kotioveltani on metsä ja sinne kun menee, saa olla suht rauhassa. En minä täällä asu sen vuoksi, että saisin lenkkeillä yksin. Kiva kun on elämää ympärillä. Siellä ruuhkaisella lenkkipolullakaan ei kukaan varmasti tule lähelle, ollaanhan Suomessa.
Satamasta tuli viime viikolla sähköpostia, että veneitä saa viedä 26.3. alkaen ja sähköt & vesi kytketään pääsiäiseksi. Yleensä sähköt ja vesi on laitettu vasta vapuksi, joten veneilykausi alkaa tänä vuonna vähän etuajassa. Pian pääsee merelle ja saaristoon! Kiinnityspaikkoja on ulkoilusaarissa rajattu määrä joten mitään Nuuksion kammoruuhkia (saati pysäköintisakkoja) ei ole luvassa.
Mä en edes ole laumaeläin ja geenitkin on Lapista. Kuitenkin nautin lenkkeilystä ja on ihan kivaa kun ihmisiä tulee vastaan. Pitemmän päälle yksinolo ahdistaisi paljon enemmän.
Tykkään myös lähiöiden puistoalueista joilla ei ole juuri upottavia soita vaan helppoja hiekkateitä.
Tietysti täytyy olla varovainen näinä aikoina.