Tiedätkö onko jonkun suussa ollut proppuja?
Kommentit (17)
Kerran suutelin yhden komean miehen kanssa intohimoisesti ja häneltä putosi proppu suuhuni :(
Hengityksestä sen haistaa, kenellä on proppuja.
Mulla. Huomasin vasta 50 vuotiaana.
Mä en kanssa kerro, vaikka tietäisin
Muutaman kerran aivastanut sellaisen ulos tietämättä mitään mistä kyse ja minkäniminen on
Vierailija kirjoitti:
Kerran suutelin yhden komean miehen kanssa intohimoisesti ja häneltä putosi proppu suuhuni :(
Yök yök yök....
Itsellä ollut proppuja niin tiedän kuinka ällöjä ovat. Nielurisaleikkauksella pääsin eroon.
Poikkiksellani on! Ne hierovat peenistäni mukavasti, kun hän antaa minulle poskihoitoa neliovisen Bemarini takapenkillä.
T: Niko Petteri
Mulla on. Kummaa on se, että niitä on alkanut tulla vasta 30 vuotta täytettyäni. Ensimmäistä kertaa huomasin propun, kun olin viikon verran kärsinyt lievästä toispuoleisesta kurkkukivusta. Ensin ajattelin olevani tulossa kipeäksi, mutta muita oireita ei ilmaantunut, joten päätin katsoa suuhuni tarkemmin. Huomasin, että toinen kitakaari oli hieman turvonnut ja punoittava ja koitin varovasti painaa sitä topsilla. Silloin näin välähdyksen jostain vaaleasta ja olin että hetkonen... Koitin tökkäistä varovasti uudelleen ja proppu irtosi.
Kävin kurkkulääkärilläkin asian tiimoilta kun olin kärsinyt proppuongelmasta pari kuukautta. Hän totesi, että mulla on niin syvät nielurisat, että helposti varmasti tulee proppuja, mutta ei ensisijaisesti suosittele leikkausta. Kertoi, että vaikuttaa jonkin verran ääneen ja esim. yksi potilas, jolle oltiin tehty leikkaus oli ollut närkästynyt siitä, ettei pystynyt enää ääntämään ranskan nasaaliäännettä. Lääkäri sanoi myös, että nielurisat voivat joissain tapauksissa kasvaa uudelleen.
Itse sain luvan tökkiä nielurisoja pumpulipuikolla, jos huomaan propun (olen kyllä ymmärtänyt, ettei sitä yleensä suositella). Nykyään osaan epäillä proppua, jos minulle ilmaantuu epämääräistä kurkkukipua ja käyn silloin kurkkaamassa risoihin. Saman tien kun proppu irtoaa, myös kipu häviää. Kurja vaiva kyllä. Onneksi itselläni ei ole herkkä yökkäysrefleksi niin pystyy "hoitamaan" itse.
En ollut koskaan kuullutkaan moisesta. Tämä ketju valaisi ja netti lisää. Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, opin uutta lisää!
Joo totta että propun haistaa, mut toisaalta se tulee niistä bakteerien hajuista ja mulla haisi hengitys samalle kun ien oli tulehtunut pitkään, myös likaiset hammasvälit haisevat samalle
Vierailija kirjoitti:
Hengityksestä sen haistaa, kenellä on proppuja.
Ei välttämättä. Kirjoitin tuossa aiemmin, että lapsellani tulee aivan kamalan kokoisia mölliköitä kurkusta, eikä hänellä haise henki.
Minulla on proppuja aina silloin tällöin. Lähtevät usein liikkeelle ihan itsestään tai sitten vettä purskuttelemalla tai hellästi tökkimällä. Mitään kipua tai vaivaa minulla ei noihin liity, korkeintaan joskus sellaista palan tunnetta kurkussa.
Olen itse ollut huomaavinani, etteivät ns. "ehjät" proput juuri haise miltään, mutta jos proppu vähänkään hajoaa tai murenee niin haisee kirjaimellisesti aivan p*skalta. Olen mieheltäni tentannut (ei ole taipuvainen kaunistelemaan asioita), eikä henkeni kuulemma haise oikein millekään...
Tiedän, mutten kerro!