Kuukautiset ja rinnan oireet
Vasen rinta reagoi välillä kuukautisiin, niin että ajoittain panikoin muutaman päivän rintasyöpää. En kestä, taas ollut niin paljon stressiä, että olen tainnut mennä tähän halpaan taas. Pelkään rintasyöpää.Eka päivä kierrosta menossa ja vasemmassa rinnassa särkyä ja selvää rintakudoksen tiivistymää. Suihkussa olin ja kun pesin hiuksia niin selvä epämuodostuma näkyi!!! Toisessa ei mitään, tai ei ainakaan niin paljoa. Vasen särkeekin. Yleensä rinnat ovat pehmeää nahkamaastoa kolmen lapsen jälkeen. Jokainen lapsi on ollut aina kiinnostuneempi juuri tästä vasemmasta rinnasta eniten, oikea jäänyt syömättä vaikka maitoa tuotti. Vasen on jotenkin toiminnallisempi ollut aina. Onko muilla tälläistä? Sydän syrjällään odotan sen kolme päivää ja toivon että rinta palautuu tutuksi nahkapussiksi.
Kommentit (4)
Itselläkin on vasen rinta oireillut kuukautisten aikaan. Ei mitään vakavaa, huoli pois!
Ei ole todellakaan syöpää, jos se on kuukautiskierrosta riippuvaista. Ei huolta. Rintarauhaskudoksen epätasainen jakautuminen ja ajoittainen tiivistyminen/turpoaminen on erittäin yleistä, mutta siitä ei vain puhuta.
Miten olette tuollaista huomanneet? Mulla nännipiha jotenkin rutussa imetyksien jälkeen. En tiedä korostuuko paremmin kuukautisten jälkeen. Ja kun käsiä liikuttelee niin oikein selvästi sen huomaa. Molemmissa!
Jostain muistan kuulleeni, et vasen rinta on yleensä toiminnallisempi. Mistä lie johtuu. Mut tuttua.