Etelä-Euroopassa kuollaan herkästi koronaan, koska siellä on ollut tapana syöttää ihmisille ja eläimille paljon antibiootteja?
"Tässäkö on yksi selitys Italian ja Espanjan koronatilanteeseen?"
"Etelä-Euroopassa on käytetty antibiootteja leväperäisesti ihmisille ja eläimille, mikä lisää resistenssiriskiä."
"Koronavirus poikkeaa tavanomaisesta kausittaisesta flunssasta siinä, että monilla potilaista kehittyy keuhkokuume. Vakavia tapauksia hoidetaan antamalla lisähappea.
Jotta vakavasti sairastuneet potilaat eivät sairastuisi myös bakteeri-infektioon, heille annetaan usein antibiootteja osana hoitoa. Antibiootit eivät pure koronavirukseen, mutta ne tuhoavat bakteereita."
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1031424
Kommentit (38)
Jos antibiootit ei tehoais italialaisiin ja espanjalaisiin, niin eiköhän siellä kuoltaisi kaikkiin mahdollisiin sairauksiin enemmän kuin muualla. Kannattaako uskoa kaikkea maatalouspropagandaa mitä Suomessa syötetään?
Kyllä maito- ja lihakarjaa "lääkitään" Suomessakin. Ja vihannekset kasvavat muullakin kin mullalla ja vedellä...Ette taida tietää kuinka paljon kemikaaleja löytyy maatilojen jätevesistä...
Vierailija kirjoitti:
Jos antibiootit ei tehoais italialaisiin ja espanjalaisiin, niin eiköhän siellä kuoltaisi kaikkiin mahdollisiin sairauksiin enemmän kuin muualla. Kannattaako uskoa kaikkea maatalouspropagandaa mitä Suomessa syötetään?
Kerro lisää Suomen maatalouspropagandasta. Kiinnostaa oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää Suomen maatalouspropagandasta. Kiinnostaa oikeasti.
Viime viikolla tuo sama lehti kertoi että Ruotsista loppuu ruoka = maksakaa enemmän tukia suomalaisille viljelijöille. Ohjailevat mielipiteitä pelolla.
Jaahas, kuulun riskiryhmään ja olin viime vuonna tiukoilla antibiootti kuureilla.
Taidan olla kuollut jos taudin saan.
Tämäkin juttu on tarkoitettu vain pelottelemaan ihmisiä, niin etteivät ostaisi ulkomaista ruokaa. Korona ei kiinnosta tuota lehteä todellisuudessa pätkäkään. Se on maanviljelijöiden etuja ajava lehti.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsitys kyllä on että sairaalassa desinfioidaan ja paljon, Suomessakin.
Ei desinfioida kuin eritetahrat. Sitten jos muuta tapahtuu niin kouluttamatonta väkeä.
Kannatan suomalaista ruoantuotantoa, mutta ei sen varjolla tarvitse feikkiuutisia levittää.
Kyllä Suomessakin tällä hetkellä desinfioidaan varsin innokkaasti. Esim kaupassa myyjä ilmoitti iloisena, että korit on juuri desinfioitu. Ja entäpä tavallisten tallaajien hamstraamat käsidesit?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin juttu on tarkoitettu vain pelottelemaan ihmisiä, niin etteivät ostaisi ulkomaista ruokaa. Korona ei kiinnosta tuota lehteä todellisuudessa pätkäkään. Se on maanviljelijöiden etuja ajava lehti.
Aloittaja tuuppaa tätä samaa palstalle monta kertaa päivässä, joten jokin agenda hänellä on. Ehkä sitten tämä.
Vierailija kirjoitti:
Poskisuukot. Siinä selitys, miksi tauti leviää Etelä-Euroopassa.
Tämä on varmaan yksi syy.
Luulen nimittäin, että sain kerran itsekin jonkun oikein kovan flunssan lapselta kun erehdyin pussaamaan otsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen nimittäin, että sain kerran itsekin jonkun oikein kovan flunssan lapselta kun erehdyin pussaamaan otsaa.
Siis kun lapsi oli jo sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käsitys kyllä on että sairaalassa desinfioidaan ja paljon, Suomessakin.
Ei desinfioida kuin eritetahrat. Sitten jos muuta tapahtuu niin kouluttamatonta väkeä.
21 tässä, poikkeuksena pääsääntöön voi olla epidemia-aika (tänäkin vuonna norokausi). Myös eristyshuoneissa sekä kotiutuvan potilaan vuodepaikkaa pestessä käytetään pesevää desinfektioainetta. Onkohan sairaanhoitopiirien välillä eroja? Ja tämä siis normaaliarki, ei korona-arki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maito- ja lihakarjaa "lääkitään" Suomessakin. Ja vihannekset kasvavat muullakin kin mullalla ja vedellä...Ette taida tietää kuinka paljon kemikaaleja löytyy maatilojen jätevesistä...
Mikä on maatilojen jätevesi? Tällä maatilalla se on se ihan normi vesi mitä talosta harmaana lähtee. Pelloilta ei mitään jätevesiä mihinkään kerätä, joten voisitko vähän avata mitä on ”maatilojen jätevesien kemikaalit”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin kyllä olen välillä sairaana, kuin lopetan lasteni halailun ja pussailun.
Vierailija kirjoitti:
The New York Times lehdessä on hyvä juttu Italian koronatilanteesta. Lehden toimittaja pääsi Punaisen ristin ensihoitajien mukana seuraamaan tilannetta paikan päällä, toimittaja pääsi myös ihmisten koteihin seuraamaan kun ambulanssilla lähdettiin siirtämään koronapotilasta sairaalaan.
Jutun perusteella jäi sellainen vaikutelma, että siirto sairaalaan tapahtui siinä vaiheessa kun tilanne on tosi huono, käytännössä toivoton. Sairaalassa nämä ihmiset kuoli parissa päivässä. Osa on jo lähes tajuttomia kun sairaalaan päästään. Kotihoito on koostunut lähinnä happipullosta. Tuskin nämä huonokuntoiset ja iäkkäät ihmiset ovat pystyneet huolehtimaan esim riittävästä nesteytyksestä. Varmaankin moni Italialainen koronainfektion uhri on kuollut ihan vain graaviin kuivumaan ja siitä seuraaviin elektrolyytihäiriöihin ja munuaisten pettämiseen. Monille lienee kehittynyt myös tavallinen bakteerikeuhkokuume, johon ei hoitoa saanut ja kehittynyt sepsiksiä.
Todennäköisesti italian tilaanne on jo niin paha, että monelle apu tulee jo liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse miettinyt myös tätä yletöntä desinfiointia, jota nyt joka paikassa harrastetaan. Mahtaako olla seurauksena paljonkin vastustuskykyisiä taudinaiheuttajia, joihin eivät sitten tehoa mitkään aineet?
Tuskin näin lyhyellä ajalla kehittyy, kun ei vuosia tofennäköisedti desinfiointia tehdä.
Tietysti onhan meitä varoiteltu ylisiivouksesta kotona eli ei saa käyttää liian desinfioivia turhaan
Ei ole turhaa nyt korona aikana desinfioida.
No se on kyllä väärä.
Sairaalahuoltaja